|
hjælp til effek forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-December-2014 kl. 08:24 |
da jeg er ved at opbygge til atmos herhjemme er på jagt efter noget effekt.
men jeg har gjort mig nogle tanker bla efter at have snakket med en ven om det. jeg har haft en emotiva XPA-2til at køre mine fronter og selv om jeg spillet meget meget højt så kom den aldrig op på mere end at blinke med 2 stk på dens volt meter. og det har fået mig til at tænker over hvor meget styrke jeg har brug for. den jeg hade kunne lever 500 watts RMS per channel @ 4 ohm (0.12% THD) ( mine fronten er 4 ohm men kunne jo ikke tåle 500 W ) men hvad er fordelen ved at have så meget overskud i forhold til fx en nad 25 som køre med 160 watt ? jeg har kikket på både emotiva og crown da jeg fik det råd med crown da den har lineær lyd ?? tidligere har jeg også haft et problem med støj og knitren i højtalerne når det ikke bliv spillet noget ( gætter på det er det der heder noise floor ) hvordan undgår man det ? ![]() |
|
![]() |
|
miko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2011 Sted: Nuuk Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://forums.audioholics.com/forums/threads/behringer-a500-amplifier-objective-test-results.17004/ Har selv en..ingen støj, nogen steder! Men har ikke heller ikke en højttaler der kan klare 500W..
|
|
Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |