recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Elgato
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Elgato

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pliko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Elgato
    Sendt: 24-Marts-2009 kl. 13:19
Hej alle,

Jeg har overvejet at skifte det kolosale mediacenter ud med en lille Mac Mini med et Elgato stik i ryggen. Før jeg kommer så langt ville jeg dog lige prøve Elgato kvaliteten og købte derfor et "Elgato EyeTV for DTT stick" lige til at smide i den bærbare Mac og teste.

Mit problem består nu i at jeg kun kan finde kanaler når jeg smider den medfølgende mini-antenne i Elgato adapteren, mens den ikke finder nogen kanaler når jeg smider mit antennekabel (TDC Kabel TV) i den. Da de digitale kanaler i luften endnu ikke er så mange, er det naturligvis ikke nogen holdbar løsning i længden.

I EyeTV 3 under "Service" har jeg kun en mulighed der hedder: "DVB-T Pal BG".

Er det mig der har misforstået noget, eller skulle adapteren ikke sagtens kunne finde alle mine kanaler over antennestikket? Og kan nogen i så fald fortælle mig hvad der kunne være i vejen, eller hvad jeg muligvis har glemt?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Pliko Pliko skrev:

Hej alle,

Jeg har overvejet at skifte det kolosale mediacenter ud med en lille Mac Mini med et Elgato stik i ryggen. Før jeg kommer så langt ville jeg dog lige prøve Elgato kvaliteten og købte derfor et "Elgato EyeTV for DTT stick" lige til at smide i den bærbare Mac og teste.

Mit problem består nu i at jeg kun kan finde kanaler når jeg smider den medfølgende mini-antenne i Elgato adapteren, mens den ikke finder nogen kanaler når jeg smider mit antennekabel (TDC Kabel TV) i den. Da de digitale kanaler i luften endnu ikke er så mange, er det naturligvis ikke nogen holdbar løsning i længden.

I EyeTV 3 under "Service" har jeg kun en mulighed der hedder: "DVB-T Pal BG".

Er det mig der har misforstået noget, eller skulle adapteren ikke sagtens kunne finde alle mine kanaler over antennestikket? Og kan nogen i så fald fortælle mig hvad der kunne være i vejen, eller hvad jeg muligvis har glemt?

På forhånd tak for hjælpen.

Du kan ikke finde kabeltv kanaler med en DVB-T tuner, der skal du have en DVB-C tuner. Der findes til mit kendskab kun én type kabel tuner til DVB-C på mac, Digital Everywhere DVB-C FireDTV(Elgato brandede dem tidligere og malede dem hvide og solgte dem som EyeTV et eller andet som jeg ikke kan huske, men de er vidst nok udgået nu. Mere præcis kan jeg ikke være, da jeg hader MAC)

Hardwaremæssigt er produkterne identiske, og Firedtv DVB-C kan bruges på en MAC. Flere brugere gør dette her i forummet og er til mit kendskab glade for det.......

Redigeret af Patriarken - 24-Marts-2009 kl. 13:28
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pliko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 14:41
Hej Patriarken,

Tak for svaret, men kan det virkelig passe at jeg ikke kan køre ganske almindelige tv ind gennem antennestikket, som jeg gør på Mediecenteret med et billigt Hauppauge kort?

Jeg ville jo netop væk fra store bokse, og håbede på at det kunne gøres med et simpelt lille USB stik.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 14:49
Jo kan sagtens lade sig gøre. Du skal have benytte en analog USB tuner. Kvaliteten bliver dog ret ringe ligesom ved dit Hauppaugekort
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 14:52
Den Ben
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:13

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

F.eks. denne hvor du også kan få DR1, DR2 og TV2 ind som digital kanal.

Det er rigtigt at han kan benytte den til at modtage analogt kabeltv, men han kan ikke få de nævnte kanaler digitalt, da hybrid-delen jo stadig er DVB-T.

[edit]Beklager, jeg har lige set nærmere på tuneren. Det ser ud til at der både er DVB-T, DVB-C og Analogt på. Så gælder ovenstående i mit indlæg selvfølgeligt ikke, og det burde være muligt at modtage Must-carry kanalerne som DVB-C

Redigeret af jonaskp - 24-Marts-2009 kl. 15:25
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:18
Og dog til must carry kanaler burde virke - EyeTV Hybrid delivers free-to-view digital (DVB-T and DVB-C) and analogue television to your Mac via aerial and cable. With EyeTV Hybrid, you can also tune in to local FM radio on your Mac.

Redigeret af Benu - 24-Marts-2009 kl. 15:28
Den Ben
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:26

Opdagede det også lige selv. Beklager fejlen.

Det er første gang jeg har set en USB-hybrid tuner med DVB-C, nok derfor jeg ikke lige fik nærlæst godtnok første gang.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Opdagede det også lige selv. Beklager fejlen.

Det er første gang jeg har set en USB-hybrid tuner med DVB-C, nok derfor jeg ikke lige fik nærlæst godtnok første gang.

Technotrend lavede også ct 36xx med CI læser
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu