recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til en novice
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til en novice

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til en novice
    Sendt: 19-August-2024 kl. 12:32
Hej med jer, 

Er ved at gå ud af mit gode skind. 

Har opgraderet min Soundbar i stuen (som jeg sikkert også får brug for hjælp til, til den tid) men lige nier mit problem at der ingen lyd kommer ud af min gamle Soundbar? 

Jeg har vitterligt prøvet alt inden jeg spurgte, synes jeg. 

Jeg har prøvet at sætte den i begge hdmi stik (først den med ARC) da det giver bedst mening jo. 

Jeg har også prøvet at skifte hdmi kabel. Ingen af delene virker og der kommer kun lyd ud af højttalerne på mit TCL fjernsyn (som jeg IKKE har haft soundbaren tilkoblet til tidligere) 

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig, jeg havde sat næsen op for at få lidt bedre lyd i soveværelset, selvom det bare er en billig Philips Soundbar, så er den bedre end det der kommer ud af TV. 

Nogle gange skriver den også “No usb” når jeg går over på indgangen hvor Soundbar er sat i. Andre gange skriver den “please swlect the desired tv channels with the TV’s Remote”

Soundbaren hedder HT-SF150


Til top
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2024 kl. 12:34
Ps. Det kan af gode grunde ikke være mit hdmi stik i tv der er defekt, da jeg sagtens kan tilslutte mit Apple tv 3. 

Det er forresten det jeg bruger til streaming, hvis det hjælper på noget. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2024 kl. 13:05
Har du været inde i fladskærmens lydmenu for at slå de indbyggede højttalere fra og vælge HDMI for soundbar?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2024 kl. 15:45
Undersøg først om TLC TV’et har ARC udgang på et af HDMI stikkene. Der skal stå ARC ved det.

Hvis ikke det virker, skal der benyttes et optisk kabel med lys i stikket i stedet for.


Redigeret af Munch - 19-August-2024 kl. 15:48
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 12:00
jeg kan i tv menuen ikke se det nogle steder det med at ændre så det går gennem dem? :-( 

Og ja, det understøtter arc, fordi der står arc i det input jeg har sat hdmi i? :-/ 

Da jeg havde det tilsluttet mit Samsung skulle jeg bare sætte det i og så virkede det ved ren plug and play. Når jeg så tv kom lyd ud af højttalerne og trykkede jeg så på power på min Soundbar skiftede lyden til den. 

What to do?
Til top
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 12:01
ved heller ikke om den har optisk kabel. Aldrig brugt det og ville helst hdmi. Burde virke jo :-(
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

ved heller ikke om den har optisk kabel. Aldrig brugt det og ville helst hdmi. Burde virke jo :-(
Jo det er standard digital in- og output på de fleste apparater i dag. Så det synes jeg du skal overveje hvis ikke du kan få hdmi til at virke.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2024 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

jeg kan i tv menuen ikke se det nogle steder det med at ændre så det går gennem dem? :-( 

Og ja, det understøtter arc, fordi der står arc i det input jeg har sat hdmi i? :-/ 

Da jeg havde det tilsluttet mit Samsung skulle jeg bare sætte det i og så virkede det ved ren plug and play. Når jeg så tv kom lyd ud af højttalerne og trykkede jeg så på power på min Soundbar skiftede lyden til den. 

What to do?
Start med at oplyse model numre for de ukendte dimser, så andre kan hjælpe med at læse manual? Wink
Mvh. JørgenT
Til top
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2024 kl. 10:17
Det er en HTSF150 soundbaren. Kan ikke se hvad TCL hedder, men ved bare det er 55 tommer? :-)
Til top
JSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2024 kl. 17:21
ok, nu er jeg helt lost. Sidder og ser film og streamer hbo fra telefon til Apple tv. Lyd igennem tv. 

Trykker så på knapper til Soundbar og kan få lov at vælge Bluetooth. Så kommer lyden ud af Soundbar, men billedet forsvinder og jeg ryger ud i menuen til Apple tv. 

Jeg forstår simpelthen ikke problemet. Det var ren plug and play, da jwg havde det tilsluttet til mit Samsung TV 🥸?

Hvad gør jeg forkert?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3999
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2024 kl. 20:39
Tcl så er det et Android/Google tv så skal du ind i lyd Indstillinger og vælge av eller receiver som output
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2024 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

Trykker så på knapper til Soundbar og kan få lov at vælge Bluetooth. Så kommer lyden ud af Soundbar, men billedet forsvinder og jeg ryger ud i menuen til Apple tv.

Klart, du beder om at din telefon skal sende til soundbar og ikke appletv.

Hvorfor streamer du fra din telefon til appletv, når du kan få hbo app på appletv?

Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:


Hvad gør jeg forkert?


Det er simpelthen svært at sige, når du ikke gider at fortælle, hvilket tv du har......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu