recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til extender

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Høier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:21

Jeg har været det hele i gennem sammen med   Linksys Technical Support

Og de siger :

At det er min pc der noget galt med

Mit netvæk har de tjekket og det er ok

Vi kan godt ping den fra min pc

Så det er ok

Jeg vil prøve om jeg kan få fat i  Microsoft, eller HP om di kan hjælpe mig

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:36
At du kan pinge noget giver jo intet. Det er jo bare IMCP requests der svares på, det er absolut INGEN determinant for at der er noget galt med hverken din PC eller din ekstender.... Mange firewalls blokerer ikke for IMCP requests, men blokerer for alt muligt andet...Så kan du pinge og konstatere er en en enhed svarer på IMCP requests på netværket...Men hvad tror du det kan bruges til? Tror du at ekstenderen MCEhosten "pinger" video osv frem og tilbage?

Hvordan har de tjekket dit netværk? Med pings? Hvis det er tilfældet er de fanme nogle tåber...

Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 13:38
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pimperen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 13:39
Jeg vil bare lige tilføje at han jo tidligere har prøvet med en anden pc, hvor det hele spillede i løbet af 5 minutter,så der er jo ikke tale om problemer med router eller andet netværskssetup. Håber I får løst det :)
Til top
Høier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 14:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 14:32
Vi tager den forfra...

Der skal skabes en forbindelse hvor der en en server/host og en klient ikke sandt?

Vi må gå udfra at alt software er installeret som det skal, selvom jeg kan have min tvivl..

Vi ved at der ikke er en firewall på extenderen ikke sandt?

Vi ved også at en anden PC på samme netværk (går jeg udfra )kan forbinde med extenderen uden problemer ikke sandt?

Vi ved ikke om en firewall er slået fra/ikke slået fra. Vistas firewall hævdes at have de exeptions der skal til men er slået til.

Vi ved intet om der udover Vistas Firewall er en third party AV proggy eller firewall som blokerer(hvilket helt klart er sandsyndligt eftersom der er tale om en mærkevare pc med alt muligt OEM crap)...Vil næsten ÆDE min gamle hat på at det er her problemet ligger....

Jeg kalder Firewall problemer for netværksproblemer....

Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 14:35
Mit Setup
Til top
Høier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 14:59

Der skal skabes en forbindelse hvor der en en server/host og en klient ikke sandt?

Jo du har ret

Vi må gå udfra at alt software er installeret som det skal, selvom jeg kan have min tvivl..

Har haft: Linksys dvd i og kørt .Installation Software

Ja..

Vi ved også at en anden PC på samme netværk (går jeg udfra )kan forbinde med extenderen uden problemer ikke sandt?

Ja, samme netværk

Vi ved ikke om en firewall er slået fra/ikke slået fra. Vistas firewall hævdes at have de exeptions der skal til men er slået til.

Ja den er slået til

Find out which firewall is running on your PC

If you're not sure whether Windows Firewall is running on your PC, or whether your PC came with another firewall installed and running, here's how you can check to see which firewalls are installed on your computer:

1.     Click the Start button, click Control Panel, and then click Security.

2.     Click Security Center and Expand the Firewall section if it's not already expanded. This will tell you which firewall is protecting your PC.

3.     If you see that multiple firewalls are running on your PC, click Show me the firewall programs on this computer to bring up the complete list of firewalls that are installed and running on your PC.

Note: It is recommended that you only run one firewall at a time on your PC.

Configuring Windows Firewall

Windows Firewall is automatically configured to enable your Media Center Extender to connect to your Windows Vista-based PC using Windows Media Center during setup. However, if the settings are changed after setup has completed, connectivity between your Media Center Extender and your Windows Vista-based PC will be disrupted.

To manually configure or verify the configuration of Windows Firewall

2.     Under Windows Firewall, click Allow a program through Windows Firewall. Because this task requires Administrator rights, you will see a User Account Control dialog box.

3.     On the Exceptions tab, scroll down the list and locate the entry for Media Center Extenders. Select the check box next to this entry, if it is not already enabled, and click Apply.

4.     Click the General tab, and make sure that the Block all incoming connections option is not selected.

Vi ved intet om der udover Vistas Firewall er en third party AV proggy eller firewall som blokerer(hvilket helt klart er sandsyndligt eftersom der er tale om en mærkevare pc med alt muligt OEM crap)...Vil næsten ÆDE min gamle hat på at det er her problemet ligger....

jeg har :TDC sikkerhedspakke

Den har været slettet og der var ingen forskel

Men jeg tor du har ret

Men hvor er fejlen ?  

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 15:57
Prøv at slå Vista firewallen fra, så ved du om det er der hunden ligger begravet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Høier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 16:11

Har jeg prøvet , det hjalp ikke

kan det være fordi det er en bærbar pc

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Høier Høier skrev:

Jo du har ret

Har haft: Linksys dvd i og kørt .Installation Software

Ja..

Ja, samme netværk

Ja den er slået til

Find out which firewall is running on your PC

If you're not sure whether Windows Firewall is running on your PC, or whether your PC came with another firewall installed and running, here's how you can check to see which firewalls are installed on your computer:

2.     Click Security Center and Expand the Firewall section if it's not already expanded. This will tell you which firewall is protecting your PC.

3.     If you see that multiple firewalls are running on your PC, click Show me the firewall programs on this computer to bring up the complete list of firewalls that are installed and running on your PC.

Note: It is recommended that you only run one firewall at a time on your PC.

Configuring Windows Firewall

Windows Firewall is automatically configured to enable your Media Center Extender to connect to your Windows Vista-based PC using Windows Media Center during setup. However, if the settings are changed after setup has completed, connectivity between your Media Center Extender and your Windows Vista-based PC will be disrupted.

To manually configure or verify the configuration of Windows Firewall

2.     Under Windows Firewall, click Allow a program through Windows Firewall. Because this task requires Administrator rights, you will see a User Account Control dialog box.

3.     On the Exceptions tab, scroll down the list and locate the entry for Media Center Extenders. Select the check box next to this entry, if it is not already enabled, and click Apply.

4.     Click the General tab, and make sure that the Block all incoming connections option is not selected.

jeg har :TDC sikkerhedspakke

Den har været slettet og der var ingen forskel

Men jeg tor du har ret

Men hvor er fejlen ?  

Men altså!....På første side i denne tråd bad jeg dig om at disable din(e) firewalls, hvilket absolut ikke er bedst practice sådan generelt set. Men mine erfaringer og andres (Læs Mcenterfreak ovenstående)fortæller mig at netværks relaterede problemer som disse tit er firewall relaterende. Fejlagtigt antog jeg at at du vidste hvordan en firewall virkede(hvilket du åbenlyst ikke gør...no offense)

Så begynder du at fortælle mig alt muligt lort om hvad en firewall gør og ikke gør. Det behøver du ikke at forklare mig det ved jeg godt - tak.

En firewall åbner og lukker for netværkenheders(og evt disses programmel) adgang til netværk - LAN eller WAN indefra og-eller udefra...

Dit scenarie svarer lidt til at du ikke kan forstå at der ikke kommer vand ud af en vandhane som er aktiveret, og samtidigt ikke ved at hovedhanen er lukket...

Firewalls i software ligegyldigt hvor mange der er, nat eller ikke nat er metaforisk "hovedhaner"  i din "vandforsyning" og "kloakering" - hvis én i kæden er lukket kommer der ikke vand ind eller ud af vandhanen/kloaken...

Dit TDC sikkerhed lort er overkill(egentlig en virus i sig selv)...Fjern det og geninstaller gerne computeren, og nøjes med Avast Personal Edition** (KUN Antivirus ikke det andet lort), aktivér Vista's firewalll, hvis du vil blokere udgående trafik. Hvis ikke burde din NAT router tage sig af det nødvendige.....

Hvis ikke du gider det må du fjerne alle programmer udover ovennævnte automatisk eller manuelt...

Når dette er fuldstændigt fjernet...så skal du se...

og nu du er igang tjek så også om ikke hp har installeret noget norton eller mcafee eller den slags...I så fald få det pis væk

**AvastAV, er Antivirus med lavt ressourceforbrug, gratis og fremfor alt effektivt.. Og da F-Prot for Windows efterhånden ikke er nogen af disse ting....Så er det vejen frem..

Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 18:15
Mit Setup
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 00:14
For lige at koge den ned: Patriarkens betragtninger er korrekte, og "the only way out" er en reinstallering. MEN for guds skyld ikke via en Recovery CD/Partition. Jeg har haft flere kunder der bare kom tilbage til det samme lort når de installerede deres Recovery. Alt mellem himmel og jord, som TDC sikkerheds Pakke, Lenovo sikkerheds pakke, Norton AV osv.  Hvis du kan så en clean Vista installation, installer HW og drivere, alle updates, få alt til at virke. Tag en kopi (evt. med Acronis). Så skal der antivirus og Firewall på. Jeg personligt elsker AVG antivirus & Firewall, men andre kan lide noget andet. Men lov mig at holde dig fra Norton og/eller TDC pakken (crap)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 00:57

Hahaha! MCenterFreak, jeg kunne ikke have skrevet det smukkere selv. Afgørende pointe du lige spæder til vedr. reinstallationen.

Patriarken, fandme community award værdigt arbejde du har lagt i denne tråd - god stil.

Mvh. Iver

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu