|
Hjælp til fejl i mit setup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:09 |
|
Jeg har fået et problem som jeg bare ikke kan greje
![]() Min Sony CD afspiller er tilsluttet til min Integra receiver via HDMI. Når jeg tænder for at afspille en CD, så sker det via min Philips Pronto multi fbtj. Det sker jo på den måde, at Prontoen tænder for receiveren, og indstiller denne til de rette indstillinger på receiveren. Samtidig så tændes jo min CD afspiller. I den seneste tid, har jeg ikke fået lyd ud af mine højtalere. Displays på receiver og CD afspiller viser det rigtige, ligesom der er lyd fra CD afspilleren via Headphones. Ind i mellem kan få jeg lyd, hvis jeg har tændt/slukket for det samlede system nogle gange (receiver/CD afspiller). Jeg har checket alle forbindelser, og de sidder korrekt. Hva....øøhhh, nogen gode forslag til fejlretning, eller hvad der er galt? ![]() Edit: Der er heller ingen lyd ved afspilning af BD, så er det vel receiveren der er stået af - et lydkredsløb eller noget i den stil
![]() Redigeret af Hother - 05-Maj-2013 kl. 21:38 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
.
Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:44 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Morn ND, jo det kunne jeg sagtens - altså tilslutte CD afspilleren på en anden måde, men jeg er ret sikker på, at den er helt okay. Og jep der er BD billede men ingen lyd. Har også overvejet HDMI problem, men hvorfor skulle dette pludselig opstå. Så jeg hælder mere til noget i lydkredskøb. Vi får se. Men dimsen er nu fejlmeldt til forhandleren, og der er heldigvis stadig garanti på
![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
HDMI er jo ligeså meget en del af et kredsløb som de "lydkredsløb" du snakker om. Så kan der pludseligt opstå problemer med det ene, kan der også med det andet jo. Jeg ville også prøve analog forbindelse fra CD/bluray til receiver for at se om det virkede hver gang. Er der forskel når du ændrer på rækkefølgen af hvordan du tænder dem? Altså CD afspiller først, derefter receiver og omvendt?
|
||
![]() |
||
|
Christian har meldt sin hjælp allerede i dag, så kommer der nok en løsning på sagen
![]() |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
En tanke strejfede mig, om man kan vælge audioinput signal á la Denon, hvor der kan tildeles auto, digital og analog via hdmi. Der kan jo ved en fejl, være valgt forkert inputsignal.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Christian er nok i gang med fejlsøgningen. Spændende hvad der er galt..
|
||
![]() |
||
|
Vi har testet lidt forskelligt, og ikke en lyd fra receiveren. Vi prøver formentlig en reset, men det kræver at alle mine indstillinger/data er tilgængelige et andet sted, og det er de ikke lige her og nu
![]() Virker en reset ikke, så mener Christian, at det må være en fejl i HDMI - board, og så afsted til rep.
![]() |
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Hvad endte det så med. Skulle den til rep?
|
||
![]() |
||
|
Jep, receiveren er i Tyskland
![]() |
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Okay, må ikke håbe den skal undværes i for lang tid. Var det HDMI boardet?
|
||
![]() |
||
|
Som jeg har forstået Christian, så er Integras support politik sådan, at reparationer skal gøres hurtigt, og hvis det tager for lang tid, så får man en ny. Men lad os nu se. Ja, jeg har forstået at det var HDMI boardet der var stået af, vi kunne ikke få en lyd ud af "Dimsen" ![]() Ja det er lidt surt, at have nye højtalere, og de står bare og kigger
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |