recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til fejl i mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fejl i mit setup

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til fejl i mit setup
    Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:09
Jeg har fået et problem som jeg bare ikke kan grejeEmbarrassed

Min Sony CD afspiller er tilsluttet til min Integra receiver via HDMI. Når jeg tænder for at afspille en CD, så sker det via min Philips Pronto multi fbtj. Det sker jo på den måde, at Prontoen tænder for receiveren, og indstiller denne til de rette indstillinger på receiveren. Samtidig så tændes jo min CD afspiller.

I den seneste tid, har jeg ikke fået lyd ud af mine højtalere. Displays på receiver og CD afspiller viser det rigtige, ligesom der er lyd fra CD afspilleren via Headphones. Ind i mellem kan få jeg lyd, hvis jeg har tændt/slukket for det samlede system nogle gange (receiver/CD afspiller). 

Jeg har checket alle forbindelser, og de sidder korrekt.

Hva....øøhhh, nogen gode forslag til fejlretning, eller hvad der er galt?Embarrassed

Edit: Der er heller ingen lyd ved afspilning af BD, så er det vel receiveren der er stået af - et lydkredsløb eller noget i den stilSmile

Redigeret af Hother - 05-Maj-2013 kl. 21:38
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:08
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Har du mulighed for at koble CD-afspilleren til på anden måde end med HDMI? For at prøve om lyden kommer fint igennem der.
Mht. BD, kommer der billedsignal igennem, når lyden ikke er der?
Er der nogen problemer med lyd ifm. radiomodtagelse?

Det lyder umiddelbart som et HDMI-problem.

Men uanset hvad, så skal den jo til reparation.
Morn ND, jo det kunne jeg sagtens - altså tilslutte CD afspilleren på en anden måde, men jeg er ret sikker på, at den er helt okay. Og jep der er BD billede men ingen lyd. Har også overvejet HDMI problem, men hvorfor skulle dette pludselig opstå. Så jeg hælder mere til noget i lydkredskøb. Vi får se.

Men dimsen er nu fejlmeldt til forhandleren, og der er heldigvis stadig garanti påLOL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Har du mulighed for at koble CD-afspilleren til på anden måde end med HDMI? For at prøve om lyden kommer fint igennem der.
Mht. BD, kommer der billedsignal igennem, når lyden ikke er der?
Er der nogen problemer med lyd ifm. radiomodtagelse?

Det lyder umiddelbart som et HDMI-problem.

Men uanset hvad, så skal den jo til reparation.
Morn ND, jo det kunne jeg sagtens - altså tilslutte CD afspilleren på en anden måde, men jeg er ret sikker på, at den er helt okay. Og jep der er BD billede men ingen lyd. Har også overvejet HDMI problem, men hvorfor skulle dette pludselig opstå. Så jeg hælder mere til noget i lydkredskøb. Vi får se.

Men dimsen er nu fejlmeldt til forhandleren, og der er heldigvis stadig garanti påLOL
HDMI er jo ligeså meget en del af et kredsløb som de "lydkredsløb" du snakker om. Så kan der pludseligt opstå problemer med det ene, kan der også med det andet jo.

Jeg ville også prøve analog forbindelse fra CD/bluray til receiver for at se om det virkede hver gang. Er der forskel når du ændrer på rækkefølgen af hvordan du tænder dem? Altså CD afspiller først, derefter receiver og omvendt? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:38
Christian har meldt sin hjælp allerede i dag, så kommer der nok en løsning på sagen Tongue
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 16:11
En tanke strejfede mig, om man kan vælge audioinput signal á la Denon, hvor der kan tildeles auto, digital og analog via hdmi. Der kan jo ved en fejl, være valgt forkert inputsignal. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 16:33
Christian er nok i gang med fejlsøgningen. Spændende hvad der er galt..
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 18:03
Vi har testet lidt forskelligt, og ikke en lyd fra receiveren. Vi prøver formentlig en reset, men det kræver at alle mine indstillinger/data er tilgængelige et andet sted, og det er de ikke lige her og nuSmile

Virker en reset ikke, så mener Christian, at det må være en fejl i HDMI  - board, og så afsted til rep.Cry
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 09:15
Hvad endte det så med. Skulle den til rep?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvad endte det så med. Skulle den til rep?
Jep, receiveren er i TysklandBig smile 
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 11:10
Okay, må ikke håbe den skal undværes i for lang tid. Var det HDMI boardet?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Okay, må ikke håbe den skal undværes i for lang tid. Var det HDMI boardet?
Som jeg har forstået Christian, så er Integras support politik sådan, at reparationer skal gøres hurtigt, og hvis det tager for lang tid, så får man en ny. Men lad os nu se.

Ja, jeg har forstået at det var HDMI boardet der var stået af, vi kunne ikke få en lyd ud af "Dimsen"LOL

Ja det er lidt surt, at have nye højtalere, og de står bare og kiggerSmile 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu