recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til fildeling!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til fildeling!!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til fildeling!!!
    Sendt: 04-September-2006 kl. 21:41

Hvorfor kan jeg ikke fra min stationære pc gå ind på mit htpc? Den anden vej er der ingen problemer. Har prøvet at slå firewalls fra og på min pc og htpc er der intet password. Når min htpc er tændt er jeg logget ind som admin. Kan fra min stationære godt via netværkssteder se htpc men når jeg dobbeltklikker så sker dette. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 10:33

gæst kontoen er disabled fra default i MCE.

Du skal dele det bibliotek du vil have adgang til fra andre maskiner.
højreklik på mappen og vælge deling og sikkerhed.
sæt kryds i "del denne mappe på netværket" og giv den et navn som f.eks. "film" (hvis du vil tillade at du kan editere fra en anden maskine skal du kryds den af under sharenavnet)

Vil nok være en fordel hvis du opretter din egen bruger fra din anden pc med samme password og melder den i administrator gruppen, så vil du kunne bruge denne bruger når ovenstående mappe er delt. Da så vil den ikke spørge om rettigheder.

Redigeret af Bygone - 05-September-2006 kl. 10:34
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 15:35

Hej Bygone

Takker *SS* Mappen jeg gerne vil ind i er "delte  dokumenter" på htpc som default er delt og med kryds i editering. Både på stationær pc og htpc er jeg logget ind i som administrator. Hvad mener du med dette: Vil nok være en fordel hvis du opretter din egen bruger fra din anden pc med samme password og melder den i administrator gruppen, så vil du kunne bruge denne bruger når ovenstående mappe er delt. Da så vil den ikke spørge om rettigheder.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu