|
Hjælp til Filezilla server |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ÆV men tak for forsøget ![]() jeg fandt et program der kan se om der er gennemgang (PFPortchecker) og den kommer med en meddeles når den måler TCP Could not test port 21 because some other application has that port locked
|
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
|||
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
||
Så giver det dig selv, så er der lukket for trafikken i din router.
Husk at sætte en DHCP reservation på din Mac, således det stadigt virker efter DHCP leasen er udløbet.
|
|||
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
||
Hvem er din internetudbyder?
Jeg hentede den engelske brugermanual her: http://www.asus.com/Networks/Wireless_Routers/WL500g/#download Kigger du på side 53 er det godt beskrevet. Enable virtual server = yes Vælg FTP under well known applications Local IP = ip adressen på den server du har på dit lokalnetværk Port range = den eller de portnumre du har valgt at køre din FTP server på. Kan du pinge din egen WAN ipadresse? Eventuelt lave en traceroute til din egen ip. En del udbydere spærrer for at man kan kommunikere ud på internettet og retur til sig selv igen. Klaus Klaus |
|||
![]() |
|||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
||
Hej igen jeg har telenor
jeg har nu tilsluttet cper direkte til udbyders router zyxel 2602r-61 og har været inde i nat setup åbne port 21 men det hjalp ikke |
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
||
Når jeg roder med sådan noget er step 1 altid at slukke for firewall softwaren på den maskine der er server. Når tingene virker kan man tænde for firewallen igen og begynde at lave regler for hvad der skal slippes igennem. Du har din router til at blokere for skummel trafik udefra, så selv om microsoft security center hyler op om at du på det nærmeste er i livsfare med en slukket firewall, så udsættes din server ikke for anden trafik en den der er på dit lokalnet.
Jeg kan se du allerede har fået sat filezilla op og har fået det til at fungere på dit lokalnet, kanon. Du må så kende det interne ipnummer på den maskine der kører filezilla går jeg ud fra. Hvis ikke, så vælg Start, Kør, tast cmd for at få en kommandoprompt og tast ipconfig for at få oplyst det interne ipnummer. Dette gør du på maskinen med filezilla da det er dens ipnummer du skal bruge. Næste trin er at finde dit eksterne ipnummer, det gør du ved at besøge http://www.myip.dk/. Det ipnummer myip.dk oplyser er det ipnummer du skal bruge når du sidder på arbejde og gerne vil kontakte din filezilla server derhjemme. Nogle internetudbydere har en fiks ide med at blokere porte for folk, fx. port 21 som filezilla bruger. Det kan du omgå ved i filezilla's opsætning at indtaste at den skal bruge fx. port 100 i stedet for port 21. Hvis du er i tvivl om din udbyder blokerer for port 21, så start med at lade filezilla køre på port 100 eller 500 eller 2121 eller hvad du nu synes er et godt nummer. Får du det til at virke på port 100 kan du altid ændre det til port 21 efterfølgende og se om det stadig virker eller der bliver blokeret. Sæt den til port 100 i første omgang. I din router skal du nu have sat en virtuel server op. Normalt afviser din router al trafik udefra med mindre en maskine på dit lokalnet har skabt den første kontakt. Nu skal du have fortalt, at hvis der kommer trafik udefra på port 100, så skal det sendes videre til den maskine på dit lokalnet der kører filezilla. Yes til enable virtuel server. Under well known application vælger du ftp hvis den er der. I local ip skriver du det ipnummer du fik da du tastede ipconfig på maskinen med filezilla på. Port sætter du til 100 hvis det altså var port 100 du tastede i filezillas opsætning. Protocol sætter du til TCP og i Description skriver du "Det der filezilla show" så du kan huske at det var det porten blev brugt til. Nu burde tingene fungere. Du har sandsynligvis installeret et eller andet ftp klient program som du vil bruge til at downloade fra din filezilla server med. Prøv at bede det program om at lede efter din filezilla server på det eksterne ipnummer du fik af myip.dk og bruge port 100. Hvis det virker er det armene op og løbe sejrsrunde. Nogle routere tillader dog ikke at du laver "loopback", dvs. at du sidder på dit eget lokalnet og tager kontakt til dit eksterne ipnummer. Hvis det er tilfældet betyder det, at der godt kan være hul igennem når du sidder på jobbet og kontakter dit eksterne ipnummer på port 100, men ikke når du sidder derhjemme og gør det samme. Det betyder ikke så meget i dagligdagen, men det er irriterende mens du bøvler med opsætning. Løsningen kan være at bruge din mobiltelefons dataabonnement mens du tester. Fortæl din mobiltelefon at den ikke må bruge din wifi forbindelse, men skal bruge den dataforbindelse du har hos dit telefonselskab, på den måde ser din router telefonen som kommende udefra. Din telefon får et ipnummer af dit teleselskab og kontakter din router udefra over internettet i stedet for indefra via wifi. Smid en ftp klient på din telefon og se om der kommer hul igennem når du taster det eksterne ipnummer du fik af myip.dk og port 100. Hvis du får tingene til at fungere kan du prøve at ændre porten til 21 både i filezilla's opsætning og i virtuel server på din router. Der er ikke noget i vejen med at bruge port 100, men port 21 er standard og "pænere". Endelig kan du tænde for firewall på computeren med filezilla og nørkle med regler i den indtil den lærer ikke at stå i vejen for din filezilla. |
|||
![]() |
|||
||
tak for din tid strandvasker jeg vil prøve at følge din instrukser vender tilbage
![]() |
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
|||
Seph ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
||
Er serveren bag 2 routere? Altså: Zyxel router -> ASUS router -> server? Det kan være problemet.
|
|||
![]() |
|||
||
ja det er den |
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
|||
Seph ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
||
OK. Prøv det her. Forbind en af ASUS'ens LAN porte til Zyxel'ens LAN port. Lav en Port Forward til din server fra Zyxel routeren. Du skal måske ændre lidt i dine IP adresser, så de passer sammen. Går ud fra at du har givet din server en fast ip adresse. http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/prestige-2602r-61/aabn-porte/tabs/opsaetning.aspx |
|||
![]() |
|||
||
og jeg skal ikke lave nogle justeringer i filezilla?
jeg kan godt ping min wan ip 0% tab Redigeret af svsommer - 01-December-2012 kl. 12:10 |
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
||
Er du bag 2 rutere skal NAT sættes op i begge routere.
Hvorfor bruger du 2 routere? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
armene
![]() menmen jeg får en server fejl 421 could not create socket.
![]() |
|||
Mvh
Svsommer |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |