|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clbo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:44 |
Hej
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg sikrer mig et godt billede i alle husets fjernsyn... Jeg har Yousee kabeltv og signalet kommer med ledning ind i min kælder. Signalet er ikke overvældende godt, da Yousee har overtaget et gammelt fællesantenneanlæg som vist nok er forældet, men det er der da. Jeg skal have delt signalet op i fire signaler i kælderen. Det ene skal gå til vores stueetage, hvor kabellængden er cirka 10 meter. De tre øvrige skal gå til førstesalen hvor kabellængderne er oppe imod 30 meter, og yderligere skal alle tre kabler samles undervejs.
Som rimelig novice i antenner vil alle gode råd til, hvad jeg skal købe modtages med glæde.
På forhånd tak
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Ring og få en snak med dem her:
De kan deres kram og giver god service.
|
|
![]() |
|
clbo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Jeg kan da iøvrigt lige tilføje at jeg har kigget på følgende:
Forstærker: http://www.av-connection.dk/?PGr=890&ML=495
Splitter: http://www.av-connection.dk/?PGr=2605
Alternativt kunne jeg måske bruge denne http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=495 forstærker da den har fire udgange? Eller skal jeg tilslutte anderledes for at få bragt så meget signal som muligt op til de tre fjernsyn på førstesalen?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
En antenneforstærker er både godt og ondt, hvis det indkomne signal ikke er godt, så nytterdet ikke at forstærke, da den støj der så er også vil blive forstærlet. Med andre ord skidt ind = skidt ud.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Velkommen til Recordere Forum! I mine ører lyder det til at være en sag for en professionel installatør. Først må det sikres at det indkommende signal er godt nok at bygge videre på eller bliver det. Det nytter ikke noget at forstærke et dårligt signal. Du kan finde forskellige professionelle vejledninger til hjemmeinstallationerhos Homeconnect.me hvis speciale er hjemmeinstallationer til YouSee kabel-tv. Du kan også finde forhandlere på sitet. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Du er på rette vej med en løsning hvor du køre individuelle kabler ud til de enkelte rum/udtag.
Du er også på rette vej ved at holde dig til kabel af en vis kvalitet, én splitter og f-connector. Som det er nævnt, kan du dog ikke rette op på et i forvejen dårligt signal, men det kan ikke vurderes herfra hvad der ligger bag det du kalder "ikke overvældende godt". Blot lav signalstyrke? eller meget signal fyldt med støj? Jeg kender ikke den forstærker du henviser til, men den lovprises skamløst på siden i et omfang, der sammen med manglende benævnelse af selve mærket, umiddelbart gør, at jeg vil vide mere om den inden et køb. Den ene angives i øvrigt til at benytte 6W. Såfremt du aldrig kommer til at slukke den, vil den dermed bruge 6W*24h*365=52 kWh pr år. Dvs. for ca. kr 100. Det kan måske optimeres. /B |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Mht grejet, så kan jeg varmt anbefale Comega. Det var det eneste udstyr som ga' glansbilleder på alle vores 5 fjernsyn. Tilsvarende løsning fra Triax var ikke helt så god.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen
Tak for alle svarene, i er sørme hurtige.
Signalet er relativt lavt, men der er ikke en masse støj, blot svagt signal.
I forhold til grejet vil nedenstående så være en bedre løsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan kun gentage: Ring til http://www.antennelageret.dk/ , eller andre fagfolk.
Vi herinde har ikke overblikket over din installation, og de har erfaringen til at kunne vejlede dig.
Hvis du bare sætter noget "tilfældigt" udstyr på, risikerer du at spilde dine penge. Jeg taler af erfaring
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Derfor vil det være at anbefale at du får det optimeret før du begynder på noget selv. Så få fat på dem der laver service på systemet og få det forbedret. Det er vel så enten You See eller DK-TV der står for det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |