recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til forlængelse af wireless?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til forlængelse af wireless?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til forlængelse af wireless?
    Sendt: 09-Januar-2012 kl. 10:49

Hej alle

Jeg har fået internet fra Telenor med tilhørende trådløs router (zyxel 2601) . Den skal tilsluttes i et skab midt i lejligheden pga indgående DSL stik.

Jeg har en ekstra trådløs Router fra netgear som kan sættes som extender/repeater osv.

Min udfordring er nu:

Jeg har sonos i stuen som skal være koblet til internettet og trådløst netværk for at kommunikere med fjernbetjening.

I soveværelset har jeg INTET signal fra routeren

Det eneste kommunikation til sonos fra routeren i skabet vil være fjernbetjening og opdatering, men den del skal også gå stærkt for ikke at ødelægge bruger oplevelsen

Muligheder

POWERLINE (DLINK)

sætte et powerline adapter op i skabet og i stuen og koble en switch til sonos og nas

SÆTTE ROUTER NR. 2 op på samme netværk

kan man det?

APPLE

Sætte airport extreme i skabet og sætte et par airport express op rundt i lejligheden.
Kan man sætte en switch efter en airport express?

Andre løsninger der kunne hjælpe?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 10:53
Lytter lige med her.
Har nyt hus med meget beton.
Jeg skal også bruge 2 trådløse switch eller trådløs forlænger.
Jeg har mulighed for at begge trådløse enheder kan kables.
SVP03
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tma86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:03
Jeg bruger en Cisco RE1000 til 1. sal og loftsrum. Den virker rigtigt godt. Nem at konfigurere, stabil og bruger ikke ret meget strøm.
Har en 50 m/bit forbindelse, der uden extender kun nåede op på ca. 3-4 m/bit på loftsrummet. Med extender ligger den på 20-25 m/bit.
Mvh. Tommy
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:08
Nu er det ikke min stærke side.
Er det ikke kun en extender over til kabel,
eller extender den også det trådløse signal ?? Hvis du er med.
SVP03
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tma86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:12
Den forlænger det trådløse signal. Man starter med at konfigurere/tilføje den til det eksisterende trådløse netværk. Derefter er det bare at sætte den direkte i en stikontakt, så forstærker den det eksisterende signal.

Mvh. Tommy
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:14

Lejligheden ser sådan ud:
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:17
Takker,
kan man smide den på kablet netværk,
således at den bruger samme trådløse netværks navn m.m.,
men henter data fra kablet, således at udgangspunktet for det trådløse er 100/1 gbit for både router og extender.
SVP03
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tma86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:19
Ved ikke hvad fordelen ved det ville være. Du bruger vel routeren som den primære sender, og extenderen til at nå de steder som routeren ikke kan nå.
Mvh. Tommy
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Ved ikke hvad fordelen ved det ville være. Du bruger vel routeren som den primære sender, og extenderen til at nå de steder som routeren ikke kan nå.
Nu er det et lidt større netværk jeg har,
hvis routeren er koblet på med kabel med en 1 gbit forbindelse,
kan du jo sende ud i ca. 50 mbit tæt på routeren,
hvis extende kun lige kan fange routeren og de imellem kun har 5 mbit, kommer der jo aldrig mere end 5 mbit videre på det trådløse den laver,
så kan man smide et kabel i den også for at udgangspunktet på extender er 50 mbit ca. også.
Eller sætter man bare 2 trådløse routere op. og ens enheder bare fanger den med bedst signal.
SVP03
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tma86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:26
OK, det ved jeg ikke om den kan.
Mvh. Tommy
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 12:27
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4180887

Har købt den her:) giver feedback senere
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 12:55
Hej

Tillad mig at gøre lidt reklame for Netværk - Opslagsliste og FAQ der beskriver hvordan man udvider sit trådløse netværk HER

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu