|
Hjælp til forlængelse af wireless? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2012 kl. 10:49 |
Hej alle
Jeg har fået internet fra Telenor med tilhørende trådløs router (zyxel 2601) . Den skal tilsluttes i et skab midt i lejligheden pga indgående DSL stik.
Jeg har en ekstra trådløs Router fra netgear som kan sættes som extender/repeater osv.
Min udfordring er nu:
Jeg har sonos i stuen som skal være koblet til internettet og trådløst netværk for at kommunikere med fjernbetjening.
I soveværelset har jeg INTET signal fra routeren
Det eneste kommunikation til sonos fra routeren i skabet vil være fjernbetjening og opdatering, men den del skal også gå stærkt for ikke at ødelægge bruger oplevelsen
Muligheder
POWERLINE (DLINK)
sætte et powerline adapter op i skabet og i stuen og koble en switch til sonos og nas
SÆTTE ROUTER NR. 2 op på samme netværk
kan man det?
APPLE
Sætte airport extreme i skabet og sætte et par airport express op rundt i lejligheden.
Kan man sætte en switch efter en airport express?
Andre løsninger der kunne hjælpe?
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lytter lige med her.
Har nyt hus med meget beton.
Jeg skal også bruge 2 trådløse switch eller trådløs forlænger.
Jeg har mulighed for at begge trådløse enheder kan kables.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
tma86 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
Jeg bruger en Cisco RE1000 til 1. sal og loftsrum. Den virker rigtigt godt. Nem at konfigurere, stabil og bruger ikke ret meget strøm.
Har en 50 m/bit forbindelse, der uden extender kun nåede op på ca. 3-4 m/bit på loftsrummet. Med extender ligger den på 20-25 m/bit.
|
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Nu er det ikke min stærke side.
Er det ikke kun en extender over til kabel,
eller extender den også det trådløse signal ?? Hvis du er med.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
tma86 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
Den forlænger det trådløse signal. Man starter med at konfigurere/tilføje den til det eksisterende trådløse netværk. Derefter er det bare at sætte den direkte i en stikontakt, så forstærker den det eksisterende signal.
|
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
Lejligheden ser sådan ud:
![]() |
|
![]() |
|
Takker,
kan man smide den på kablet netværk,
således at den bruger samme trådløse netværks navn m.m.,
men henter data fra kablet, således at udgangspunktet for det trådløse er 100/1 gbit for både router og extender.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Ved ikke hvad fordelen ved det ville være. Du bruger vel routeren som den primære sender, og extenderen til at nå de steder som routeren ikke kan nå.
|
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
hvis routeren er koblet på med kabel med en 1 gbit forbindelse,
kan du jo sende ud i ca. 50 mbit tæt på routeren,
hvis extende kun lige kan fange routeren og de imellem kun har 5 mbit, kommer der jo aldrig mere end 5 mbit videre på det trådløse den laver,
så kan man smide et kabel i den også for at udgangspunktet på extender er 50 mbit ca. også.
Eller sætter man bare 2 trådløse routere op. og ens enheder bare fanger den med bedst signal.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
OK, det ved jeg ikke om den kan.
|
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4180887
Har købt den her:) giver feedback senere |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hej
Tillad mig at gøre lidt reklame for Netværk - Opslagsliste og FAQ der beskriver hvordan man udvider sit trådløse netværk HER Mvh BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |