recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til fornuftigt 2.1 lydsystem til stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fornuftigt 2.1 lydsystem til stue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til fornuftigt 2.1 lydsystem til stue
    Sendt: 22-November-2013 kl. 10:03
Jeg går med tanker om at opgradere mit 2.1 PC system fra Edifier (S530) som er tilsluttet mit TV idag. Det nye system skal selvfølgelig gerne være en markant hørbar opgradering. Jeg er helt på bar bund vedr. HIFI. søger derfor vejledning.

Det kunne være rigtig fint hvis systemet kunne opgraderes til 5.1 senere. Receiver må gerne være understøttet af fx logitech universal fjernbetjening (en af de små, harmony 200/300 evt.). Skal have ARC understøttelse og minimum 3 hdmi in. Højtalere, sub og receiver må gerne være så kompakt som muligt pga. pladsmangel.

Budget på omk. 4.000,- er det realistisk? Jeg har ikke noget imod at købe brugt, evt. receiver som ny.

Jeg har tænkt det kunne bestå af:
2 højtalere / reolhøjtalere
1 subwoofer
1 surround reciever med ARC og minimum 3x hdmi in.

Eller findes der andre og bedre muligheder? 

De enheder der skal tilsluttes recieveren i første omgang er: 

TDC Home Trio digitalmodtager (Cisco ISB2231)
TV (en ældre Sharp Aquos lc37xd1e)
Ouya (Spillekonsol og XBMC)

Systemet bruges til TV-kiggeri og film. Det er mit håb at alle enheder kan styres via 1 fjernbetjening (minus Ouya det ved jeg godt).

Alle input er velkomne! På forhånd tak

Redigeret af Nitten82 - 22-November-2013 kl. 13:43
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 16:11
Den røg vist i den forkerte kategori og kan flyttes. Det er jo ikke surround jeg er ude efter i første omgang.

Mvh.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 16:29
Hvad med:

Reciever: Yamaha RX-V375 eller Onkyo SR-313 (ca. 1700)
Højtalere: Boston Acoustics A25 eller DALI Lektor 1 (ca. 1800)
Sub: Bar bund, dead end, end of the road. 
Fjernbetjening: Logitech Harmony (ca. 300)

Men allerede her kommer jeg godt over de 4k når en sub bliver regnet med. Må på brugtmarkedet kan jeg se :)

Redigeret af Nitten82 - 22-November-2013 kl. 16:30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

Jeg er helt på bar bund vedr. HIFI. søger derfor vejledning.

Start med at spørg dig selv:
Skal det være 2.1?
Hvis det hele skal kunne styres med en multifjernbetjening, er det så nødvendigt med ARC?
Har dit tv i det hele taget ARC?

Med dit budget og dine krav kommer man ikke langt.....

Klem de 2 her lidt på prisen og få et anlæg der lydmæssigt sparker røv:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-2-stk/id-1003927316/
http://www.dba.dk/denon-avr-1910-71-kanaler/id-1004642642/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 19:16
Jeg tænker at når det med universal remote går galt (så er der det ene og det andet der ikke virker) så er det meget rart at have ARC muligheden? Men nej mit TV understøtter det ikke - den står også for en udskiftning.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 19:18
Det kan også godt være at jeg ikke behøver den sub. Men det har jeg været vant til pga. den svingene kvalitet i de "PC" systemer/sattelitterne jeg tidligere har haft koblet på :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 19:23
Det er svært at integrere en sub til musik. Og det dur slet ikke med en budget sub
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 19:48
Så i tænker egentlig at det er bedst at gå ren stereo, især pga. budgettet? Det ville sådan set heller ikke gøre noget at der ikke skal så en subwoofer et sted i stuen, jeg tror WAF vil stige en smule.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19846
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

Jeg tænker at når det med universal remote går galt (så er der det ene og det andet der ikke virker) så er det meget rart at have ARC muligheden? Men nej mit TV understøtter det ikke - den står også for en udskiftning.

Jeg lever fint med universalfjernbetjening med komponenter produceret længe før ARC blev opfundet. ARC erstatter kun et kabel - ikke andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu