|
Hjælp til fornuftigt 2.1 lydsystem til stue |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2013 kl. 10:03 |
Jeg går med tanker om at opgradere mit 2.1 PC system fra Edifier (S530) som er tilsluttet mit TV idag. Det nye system skal selvfølgelig gerne være en markant hørbar opgradering. Jeg er helt på bar bund vedr. HIFI. søger derfor vejledning.
Det kunne være rigtig fint hvis systemet kunne opgraderes til 5.1 senere. Receiver må gerne være understøttet af fx logitech universal fjernbetjening (en af de små, harmony 200/300 evt.). Skal have ARC understøttelse og minimum 3 hdmi in. Højtalere, sub og receiver må gerne være så kompakt som muligt pga. pladsmangel.
Budget på omk. 4.000,- er det realistisk? Jeg har ikke noget imod at købe brugt, evt. receiver som ny.
Jeg har tænkt det kunne bestå af:
2 højtalere / reolhøjtalere
1 subwoofer
1 surround reciever med ARC og minimum 3x hdmi in.
Eller findes der andre og bedre muligheder?
De enheder der skal tilsluttes recieveren i første omgang er:
TDC Home Trio digitalmodtager (Cisco ISB2231)
TV (en ældre Sharp Aquos lc37xd1e)
Ouya (Spillekonsol og XBMC)
Systemet bruges til TV-kiggeri og film. Det er mit håb at alle enheder kan styres via 1 fjernbetjening (minus Ouya det ved jeg godt).
Alle input er velkomne! På forhånd tak
Redigeret af Nitten82 - 22-November-2013 kl. 13:43 |
|
![]() |
|
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den røg vist i den forkerte kategori og kan flyttes. Det er jo ikke surround jeg er ude efter i første omgang.
Mvh.
|
|
![]() |
|
Hvad med:
Reciever: Yamaha RX-V375 eller Onkyo SR-313 (ca. 1700) Højtalere: Boston Acoustics A25 eller DALI Lektor 1 (ca. 1800) Sub: Bar bund, dead end, end of the road. Fjernbetjening: Logitech Harmony (ca. 300) Men allerede her kommer jeg godt over de 4k når en sub bliver regnet med. Må på brugtmarkedet kan jeg se :)
Redigeret af Nitten82 - 22-November-2013 kl. 16:30 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19846 |
Start med at spørg dig selv: Skal det være 2.1? Hvis det hele skal kunne styres med en multifjernbetjening, er det så nødvendigt med ARC? Har dit tv i det hele taget ARC? Med dit budget og dine krav kommer man ikke langt..... Klem de 2 her lidt på prisen og få et anlæg der lydmæssigt sparker røv: http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-2-stk/id-1003927316/ http://www.dba.dk/denon-avr-1910-71-kanaler/id-1004642642/ Klaus |
|
![]() |
|
Jeg tænker at når det med universal remote går galt (så er der det ene og det andet der ikke virker) så er det meget rart at have ARC muligheden? Men nej mit TV understøtter det ikke - den står også for en udskiftning.
|
|
![]() |
|
Det kan også godt være at jeg ikke behøver den sub. Men det har jeg været vant til pga. den svingene kvalitet i de "PC" systemer/sattelitterne jeg tidligere har haft koblet på :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er svært at integrere en sub til musik. Og det dur slet ikke med en budget sub
|
|
![]() |
|
Så i tænker egentlig at det er bedst at gå ren stereo, især pga. budgettet? Det ville sådan set heller ikke gøre noget at der ikke skal så en subwoofer et sted i stuen, jeg tror WAF vil stige en smule.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19846 |
Jeg lever fint med universalfjernbetjening med komponenter produceret længe før ARC blev opfundet. ARC erstatter kun et kabel - ikke andet. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |