recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til gammelt HIFI anlæg DENON DRA 325R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til gammelt HIFI anlæg DENON DRA 325R

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
merre9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér merre9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til gammelt HIFI anlæg DENON DRA 325R
    Sendt: 05-April-2012 kl. 14:29
Hej Alle forummedlemmer

Jeg håber virkelig i vil tage et kig på det anlæg jeg er ved at sætte op og måske løse mit store problem.
Jeg har netop fundet mit DENON DRA 325R anlæg op sammen med 2 DALI højtalere.

Her kommer så mit problem:
Jeg kan ikke få lyd ud af højtalerne!

Her er mit setup:

Jeg har sat råledning til DALI højtaleren.

Den er så sat (korrekt i + og -) i anlægget

Jeg har sat det er stik (jeg ved ikke hvad det hedder) i AUX/VIDEO (jeg har også prøvet i de andre. Det stik fører ud til et MINI-JACK som jeg har prøvet at sætte til min iPod.

Jeg har så sat den på den instilling jeg brugte , her AUX/VIDEO

Og der er strøm til anlæget.

ER der noget der kan finde fejlen?
Så ville jeg blive en glad mand!
Jeg svarer meget gerne på spørgsmål der kan lede til en mulig løsning på problemet Tongue
Mange tak på forhånd Smile

Til top
Candysroom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candysroom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 14:55
Du har sat højtalerne til B-udgangen, hvorfor ikke A?

Ikke at det nødvendigvis har nogen betydning, men der må være en omvælger på forstærkere der slår a/b fra/til

Redigeret af Candysroom - 05-April-2012 kl. 14:56
Til top
Candysroom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Sted: Denmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candysroom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 14:59
Forøvrigt tror jeg heller ikke at du har monteret højtalerkablerne rigtigt i forstærkeren, det ligner at du skal skrue dem løs, og sætte kablerne ind imellem skruedelen. Der er ligesom en fordybning, ligesom du har gjort på højtaleren.

Redigeret af Candysroom - 05-April-2012 kl. 15:01
Til top
merre9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér merre9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 15:15
Billedet tog jeg da jeg pøvede samtlige udgange - så jeg har også prøvet A.
Og det er helt rigtig at der er en knap der slår henholdsvis indgang A og B fra/til. Den har jeg dog tjekket er sat rigtigt Smile
Til top
merre9 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér merre9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 15:30
Mange tak for dit andet indlæg med den forkerte tilsutning!

Jeg har spændt dem sådan fast og det virker!!!
1000 tak for den store hjælp :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu