recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til gps på ipad air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til gps på ipad air

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 00:04
Er der eller er der ikke GPS i en IpadAir uden simkort ?
Så vidt jeg kan se efter en kort tur udenfor, - så fungerer min Navigon navigations app altså på IpadAir uden Sim . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 968
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Er der eller er der ikke GPS i en IpadAir uden simkort ?
Så vidt jeg kan se efter en kort tur udenfor, - så fungerer min Navigon navigations app altså på IpadAir uden Sim . .

Der er IKKE GPS i iPad Air uden simkort.

Grunden til at det virker fint i din have er formentlig fordi den stadigvæk har forbindelse til dit Wifi. hvis du ikke har det, kan det måske være fordi den husker det sidste Wifi du var forbundet til.

Ud fra Wifi kan enheder fastslå din position inden for en hvis radius.

Redigeret af kenneth85 - 22-Juli-2014 kl. 09:13
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:48
Der er GPS i en Air uden simkort i, hvis den har et sim-kort slot i toppen Wink
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 16:50
Kan se på det hele, at en brugbar udvidelse af min ipad nemt løber op i 1000 kr. Overvejer om ikke det er nemmere og billiger at finde en billig android tablet på dba. Nogle gode forslag til hvad jeg så skal se efter?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 18:49
iPads holder deres værdi rimeligt pænt, det kunne jo være at du kunne bytte dig til en med indbygget gps ved at sende nogle penge med din nuværende....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:13
Klaus_ Jeg kan godt se at hvis jeg slår WiFi fra på IpadAir, så simulerer den tilsyneladende navigation evig . Jeg forstår dog ikke lige hvorfor enheder med GPS antenne skal bruge SIM/datatrafik til et dedikeret navigationsprogram ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:25
Den skal skam ikke bruge data fra internettet, hvis gps app'en har kortet liggende lokalt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Klaus_ Jeg kan godt se at hvis jeg slår WiFi fra på IpadAir, så simulerer den tilsyneladende navigation evig . Jeg forstår dog ikke lige hvorfor enheder med GPS antenne skal bruge SIM/datatrafik til et dedikeret navigationsprogram ?

Det skal de heller ikke.

Det er ikke alle iPads der har indbygget gps modtager. Dem der har, har også indbygget 3G/4G modem, derfor er det let at kende dem der har gps - de har nemlig modem.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Kan se på det hele, at en brugbar udvidelse af min ipad nemt løber op i 1000 kr. Overvejer om ikke det er nemmere og billiger at finde en billig android tablet på dba. Nogle gode forslag til hvad jeg så skal se efter?

Hej Joern.

Jeg vil foreslå en Nexus 7. Hvis den skal være meget billig, skal det nok være den første version. Den fra 2012.

Hilsen Carsten.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 23:07
Lige en heads up

Købte for nylig en lumia 630 som har både GPS og kort indbygget. Det er jo meget smart, at man ikke skal være online for at kunne navigere, men den har ikke noget kompas så man kan ikke se hvad vej  kortet vender i forhold til telefonen, hvis man ikke bevæger sig... ! Måske ikke verdens undergang, men ikke desto mindre ret irriterende, så kig efter noget der også har et kompas indbygget.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu