recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hardware i HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til hardware i HTPC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

3. Media Portal minder bare om XBMC, alle grundelementer er ens.

Mediaportal er bygget op omkring tvdelen og er et klient / server system - XBMC har ikke tv indbygget (endnu), så jeg ser en kæmpe forskel på de 2 stykker software, og dermed 2 forskellige målgrupper.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 17:37
Endnu engang tak for svarene.. Jeg genovervejer lige PSU'en. Jeg kan se vha. ThermalTakes beregner, at selv med et GT 430, kommer jeg ikke op på mere en 200W, så jeg ser om jeg kan finde et bedre match. Omend det er lidt svært at finde en ATX strømforsyning med så lille output.

Min absolut største hurdle er kabinettet. De koster jo en formue, og jeg kan ikke finde ud af om det er et krav, at der skal IR modul i kabinettet, eller om bundkortet bare skal have en CIR connector, og jeg så skal købe et eller andet modul, der virker med XBMC.

Jeg havde egentlig bestemt mig for Antec Fusion Remote Black, men jeg kan læse mig frem til at displayet er noget juks.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Mediaportal er bygget op omkring tvdelen og er et klient / server system - XBMC har ikke tv indbygget (endnu), så jeg ser en kæmpe forskel på de 2 stykker software, og dermed 2 forskellige målgrupper.
Kommer da så sandelig an på hvordan du benytter det. Jeg bruger ikke tv-server. Når den ikke er installeret, så er den meget som XBMC. At sige de ikke er bygget op på samme måde, er i hvert fald helt forkert. Man skal lige huske at Media Portal er en afspringer af Xbox Media Center, som senere blev til XBMC. Boxee er også en afspringer af XBMC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:18

Kommer da så sandelig an på hvordan du benytter det. Jeg bruger ikke tv-server. Når den ikke er installeret, så er den meget som XBMC. At sige de ikke er bygget op på samme måde, er i hvert fald helt forkert. Man skal lige huske at Media Portal er en afspringer af Xbox Media Center, som senere blev til XBMC. Boxee er også en afspringer af XBMC.

Du skriver at alle grundelementer er ens - nej det er de jo så ikke, i og med de store forskelle jeg påpeger.

Ellers kan du jo sige at al mediecenter software er ens, men at det kommer an på hvordan man benytter det LOL
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:20

Du skriver at alle grundelementer er ens - nej det er de jo så ikke, i og med de store forskelle jeg påpeger.

Ellers kan du jo sige at al mediecenter software er ens, men at det kommer an på hvordan man benytter det LOL
Jeg står stadig ved min påstand. Grundelementerne ER ens. I hvert fald i min optik. Media Portal blev også lavet uden tv i starten. Grundelementet var at lave et grafisk interface, hvorfra du kan afspille dine videofiler fra din computer. Sådan er det stadig på begge to i dag. At der er kommet tv-server til er noget helt andet, og vil jeg mene, er langt fra det dominerende i Media Portal. Du vælger jo endda også selv om du vil installere det overhovedet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:32
Jamen du kan da godt sige, at grundelementerne er ens, men så kan man jo også sige at grundelementet i al mediecentersoftware er ens.

De kan alle bruges til at vise video, billeder, samt afspille musik Wink

Men situationen var jo også anderledes hvis tråden handlede om at anbefale et bestemt stykke software Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Chucara Chucara skrev:

Og lige et tillægsspørgsmål inden jeg får grå hår.. Kan man ikke finde et kabinet under til under 1000,-, der har indbygget IR modtager (eller RF)? (Gerne en, der kan tænde fra slukket)

Hvis du vælger et kabinet der har ekstern plads til et 3½ drev, kan du bruge et Imon Inside remote kit. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=167981 Med det kan du tænde PCen fra slukket og standby tilstand. Desuden kan remoten styre ALLE programmer der anvender tastatur genveje. Imon sælger også en lignende model med display i 5,25" størrelse (Imon VFD). Den er dog væsentlig dyrere.
Jeg kan varmt anbefale en Imon løsning, som jeg selv bruger til min HTPC med både Mediaportal og DVBViewer.

Flemming

Redigeret af fltk - 07-Juli-2011 kl. 14:42
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 20:22
fltk: Jeg tror det er et imon LCD og remote, der følger med til et Antec Fusion Remote.. Jeg tror det bliver dette, og så må jeg jo skifte displayet, hvis det kan lade sig gøre (og det er så ringe som folk siger). 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 21:07

fltk: Jeg tror det er et imon LCD og remote, der følger med til et Antec Fusion Remote.. Jeg tror det bliver dette, og så må jeg jo skifte displayet, hvis det kan lade sig gøre (og det er så ringe som folk siger). 

Jeg tror det bliver begrænset hvad du kan og vil bruge displayet til. Jeg mener det er alt for lille til at kunne give nogen brugbar info på flere meters afstand, men det er ganske rigtigt en Imon remote der følger med.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 22:18
Jeg har aldrig brugt displayet i mine kabinetter til en skid. Der er rigeligt med OSD i de gængse mediecenter frontends, og der kan slet ikke komme nok info i displayet, til at styre musikken uden skærmen er tændt. Jeg købte det første kabinet til HTPC, med planen om at bruge det display, men det blev det bare stort set aldrig. Jeg kigger seriøst aldrig på det.
Til top
Chucara Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 10:35
Det er såmænd heller ikke fordi jeg vil bruge displayet til alverden, men hvis det skal være der, skal det også virke. At det så bare viser "Playing" eller lign. er ok med mig.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 10:52

Det er såmænd heller ikke fordi jeg vil bruge displayet til alverden, men hvis det skal være der, skal det også virke. At det så bare viser "Playing" eller lign. er ok med mig.

Det kan man vel se og høre?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu