|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|||
Mediaportal er bygget op omkring tvdelen og er et klient / server system - XBMC har ikke tv indbygget (endnu), så jeg ser en kæmpe forskel på de 2 stykker software, og dermed 2 forskellige målgrupper.
|
||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||
![]() |
||||
Chucara ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|||
Endnu engang tak for svarene.. Jeg genovervejer lige PSU'en. Jeg kan se vha. ThermalTakes beregner, at selv med et GT 430, kommer jeg ikke op på mere en 200W, så jeg ser om jeg kan finde et bedre match. Omend det er lidt svært at finde en ATX strømforsyning med så lille output.
Min absolut største hurdle er kabinettet. De koster jo en formue, og jeg kan ikke finde ud af om det er et krav, at der skal IR modul i kabinettet, eller om bundkortet bare skal have en CIR connector, og jeg så skal købe et eller andet modul, der virker med XBMC. Jeg havde egentlig bestemt mig for Antec Fusion Remote Black, men jeg kan læse mig frem til at displayet er noget juks.
|
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|||
Du skriver at alle grundelementer er ens - nej det er de jo så ikke, i og med de store forskelle jeg påpeger.
Ellers kan du jo sige at al mediecenter software er ens, men at det kommer an på hvordan man benytter det
![]() |
||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|||
Jeg står stadig ved min påstand. Grundelementerne ER ens. I hvert fald i min optik. Media Portal blev også lavet uden tv i starten. Grundelementet var at lave et grafisk interface, hvorfra du kan afspille dine videofiler fra din computer. Sådan er det stadig på begge to i dag. At der er kommet tv-server til er noget helt andet, og vil jeg mene, er langt fra det dominerende i Media Portal. Du vælger jo endda også selv om du vil installere det overhovedet.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jamen du kan da godt sige, at grundelementerne er ens, men så kan man jo også sige at grundelementet i al mediecentersoftware er ens.
De kan alle bruges til at vise video, billeder, samt afspille musik
![]() Men situationen var jo også anderledes hvis tråden handlede om at anbefale et bestemt stykke software
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|||
Flemming Redigeret af fltk - 07-Juli-2011 kl. 14:42 |
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
Chucara ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|||
fltk: Jeg tror det er et imon LCD og remote, der følger med til et Antec Fusion Remote.. Jeg tror det bliver dette, og så må jeg jo skifte displayet, hvis det kan lade sig gøre (og det er så ringe som folk siger).
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|||
Jeg tror det bliver begrænset hvad du kan og vil bruge displayet til. Jeg mener det er alt for lille til at kunne give nogen brugbar info på flere meters afstand, men det er ganske rigtigt en Imon remote der følger med.
Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har aldrig brugt displayet i mine kabinetter til en skid. Der er rigeligt med OSD i de gængse mediecenter frontends, og der kan slet ikke komme nok info i displayet, til at styre musikken uden skærmen er tændt. Jeg købte det første kabinet til HTPC, med planen om at bruge det display, men det blev det bare stort set aldrig. Jeg kigger seriøst aldrig på det.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er såmænd heller ikke fordi jeg vil bruge displayet til alverden, men hvis det skal være der, skal det også virke. At det så bare viser "Playing" eller lign. er ok med mig.
|
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Det kan man vel se og høre? |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |