|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() Sendt: 16-Februar-2008 kl. 14:18 |
Hej jeg håbede på nogle gode inputs til hvilket hardware jeg skal bygge min kommende HTPC af.
Der er nogle krav (som altid :)) 1. Meget støjsvag 2. 1GB plads (tror helst i 2harddiske) 3. Pæn, diskret 4. skal kunne optage og vise video/tv på samme tid uden nogen form for hakken 5. Skal kunne afspille 1080p materiale fra HD problemfrit 6. Må meget gerne have HDMI ud på grafikkortet og grafikkortet må meget gerne være ATI Jeg tror det skal være dette kabinet: Havde tænkt på denne strømforsyning: (den er meget stille, dog ikke modular, den er 380w men er 330 nok måske?) Ja RAM bare 2gigs PC6400 af et ok mærke CL5 skulle vel være tilstrækkeligt? CPU og bundkort her er jeg i vilrede, nogle forslag? Harddiske måske noget samsung T166, bedre forslag? Grafikkort har svært ved at finde et med HDMI, havde tænkt på noget ATI 3470 eller 3650 (gerne passivt men kan selv ændre køleren hvis det skal være) CPU Køler havde tænkt på Mini-Ninja. ellers bare en passiv køler med heatpipes som ikke er højere end 16cm og hvor "finnerne" står vandret ;) Tv-kort? her har jeg ingen ide, der skal vel to i så man både kan optage og se noget sam tid? blæsere skal nok bruge 2x80mm og 1x92mm, de skal være så stille som muligt behøver ikke flytte så forfærdeligt meget luft. har også overvejet at købe en blæserstyring. DVD drev ja det skal bare være rimeligt stille ? ;) Redigeret af Toebs - 16-Februar-2008 kl. 14:39 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Punkt 2 bliver vanskelig, for ikke at sige umuligt. Disse små harddiske fås ikke længere. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Toebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
Ja der skulle stå TB selvfølgelig :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |