recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hardware valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Hardware valg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stranger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Hardware valg
    Sendt: 05-November-2005 kl. 15:45

Hej,

jeg skal til at lave mig en HTPC, men er lidt blank til hvilken HW jeg skal vælge, jeg håber i har nogle ideer/erfaringer.

Jeg har valgt valgt en Silverstone LC11M kabinet "WAF" http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159208

Bundkort: jeg er virkelig blank hvad jeg skal vælge
Processor: afhænger jo lidt af bundkortet men hvad ??
Lydkort: soundblaster audigy 2 LINK
DVD: LiteOn SOHW-1653S LINK
Harddisk: Samsung SpinPoint P120 SP2514N 250 GB LINK
Harddisk 2: et eller andet til OS
Grafik: Leadtek WinFast PX6600 TD LINK
Tv-kort: Hauppauge WinTV PVR-500MCE LINK

Det er hvad jeg har fået anbefalet, men jeg er jo lidt newbie, så er det godt nok eller er der andre forslag og passer det hele i silverstone'en.

Jeg skal tilslutte det til et Panasonic 42PA30 med opløsning på 852x480 som har både DVI, component, composite etc. via mit surround "anlæg" Jamo DVR-50 WAF igen LINK.

Jeg vil jo kunne det hele uden at skal betale for meget, dvs. time-shift, surround, optag til disk og er der noget med at mand kan se tv uden HTPC'en er tændt??.

Jeg tror nogenlunde det var det, jeg vil blive virkelig glad hvis der er nogen der har nogle kommentarer.

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af stranger stranger skrev:

Lydkort: soundblaster audigy 2 LINK

Dårligt valg hvis du vil have god CD lydkvalitet. Soundblaster er god til spil men ikke til musik. Soundblaster upsampler alt 44,1 kHz lyd (CD'er) til 48 kHz og gør det ikke særligt godt. De fleste fraråder at bruge soundblaster til HTPC brug.

Audiotrak Prodigy 7.1 LT er nok det mest anbefalede lydkort i den overkommelige ende til HTPC brug:
http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71lt/index.html

Men det afhænger også lidt af hvordan du vil anvende dit lydkort.
Skal det tilsluttes direkte til effekforstærkere eller digitalt til en surround receiver?

Skal du bare bruge digital ud så kan du bare bruge bundkortets indbyggede lydkort, hvis ellers bundkotet har et.

Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af stranger stranger skrev:

Grafik: Leadtek WinFast PX6600 TD LINK

Nvidia 6600 grafikkort er et meget fornuftigt valg. Nvidia anses generalt or at have bedre billedkvalitet end ATI til videobrug.

Men jeg ville nok vælge et ASUS Extreme N6600 Silencer/TD/256M.
Dette kort er passivt kølet så man helt undgår blæserstøj fra graikkortet. Desuden har dette kort 256 MB RAM (dobbelt så meget som de 128 MB RAM det kort du linkede til har). Ausu kortet kan dog også fås lidt biligere med 128 MB RAM.

Tunerkortet er et fornuftigt valg og hardiske fra Samsung er nogen af de mest støjsvage så det er også et godt valg.

Redigeret af HTPC
Til top
stranger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2005 kl. 17:09

HTPC SKREV:

Men det afhænger også lidt af hvordan du vil anvende dit lydkort.
Skal det tilsluttes direkte til effekforstærkere eller digitalt til en surround receiver?

Ja, det skal jo tilsluttes direkte til Jamo'en, det er jo en "multi-maskine" med DVD, radio surround etc. DVS jeg kan nøjes med med et bundkort med indbygget lydkort og tør mand spørge om der er nogen forslag??

Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:56

Jeg kører med et MSI - RS480M2 - AMD Athlon 64 bit, 1,79 ghz og 2 gb ram (Bruger også Hauppauge 500MCE). Det kører helt fint - har indtil videre ikke haft nogen performance problemer. De 2 gb ram er måske i overkanten - men ....... I like Ram  !
Generelt har jeg ikke meget forstand på hvad der kræves af en Medie pc udover til alm. brug (læs - alm tv sening, lidt optagelser hist og her og alm. musik afspilning), men tror bare du skal kikke efter en alm. standard pc ... altså noget der ligner min eller tilsvarende en Intel P4 - 3 ghz, bare du holder dig fra "billig modellerne" - celeron og sempron processorer som nok kan finde på at gå i knæ hvis du vil til at se og optage fjernsyn på een gang (dette er et gæt - har ikke selv prøvet det). Jeg ville være meget mere obs på bla. støj - altså hvor pc'en skal stå og hvad din/jeres smertensgrænse er på det pkt - det kan jo godt have nogle konsekvenser for hvad du putter i maskinen - jeg købte fx udelukkende AMD fordi en tilsvarende Intel ville støje en del mere - og jeg sværger ellers i det daglige til Intel!

mvh
Jakob  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu