|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stranger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 05-November-2005 kl. 15:45 |
Hej, Bundkort: jeg er virkelig blank hvad jeg skal vælge |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Dårligt valg hvis du vil have god CD lydkvalitet. Soundblaster er god til spil men ikke til musik. Soundblaster upsampler alt 44,1 kHz lyd (CD'er) til 48 kHz og gør det ikke særligt godt. De fleste fraråder at bruge soundblaster til HTPC brug. Audiotrak Prodigy 7.1 LT er nok det mest anbefalede lydkort i den overkommelige ende til HTPC brug: http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71lt/index.html Men det afhænger også lidt af hvordan du vil anvende dit lydkort. Skal det tilsluttes direkte til effekforstærkere eller digitalt til en surround receiver? Skal du bare bruge digital ud så kan du bare bruge bundkortets indbyggede lydkort, hvis ellers bundkotet har et. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Nvidia 6600 grafikkort er et meget fornuftigt valg. Nvidia anses generalt or at have bedre billedkvalitet end ATI til videobrug. Men jeg ville nok vælge et ASUS Extreme N6600 Silencer/TD/256M. Dette kort er passivt kølet så man helt undgår blæserstøj fra graikkortet. Desuden har dette kort 256 MB RAM (dobbelt så meget som de 128 MB RAM det kort du linkede til har). Ausu kortet kan dog også fås lidt biligere med 128 MB RAM. Tunerkortet er et fornuftigt valg og hardiske fra Samsung er nogen af de mest støjsvage så det er også et godt valg. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
stranger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
HTPC SKREV: Men det afhænger også lidt af hvordan du vil anvende dit lydkort. Ja, det skal jo tilsluttes direkte til Jamo'en, det er jo en "multi-maskine" med DVD, radio surround etc. DVS jeg kan nøjes med med et bundkort med indbygget lydkort og tør mand spørge om der er nogen forslag?? |
|
![]() |
|
jakobo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Jeg kører med et MSI - RS480M2 - AMD Athlon 64 bit, 1,79 ghz og 2 gb ram (Bruger også Hauppauge 500MCE). Det kører helt fint - har indtil videre ikke haft nogen performance problemer. De 2 gb ram er måske i overkanten - men ....... I like Ram mvh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |