|
Hjælp til hardwareindkøb til HTPC |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis du vælger at bygge selv og vil gå efter en af intel's core i3 processorer, så var det måske en ide at vente til næste måned. Der skulle 3. generation komme på gaden. Det er ikke fordi ydelsen skulle være så meget bedre, men strømforbruget skulle være lavere. Om prisen bliver ca. den sammen som 2. generation er ingen garanti, men ret sandsynlig...
|
||||
![]() |
||||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|||
Er det dxva2 indstillingen, der snakkes om? |
||||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||||
![]() |
||||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|||
Ja
|
||||
![]() |
||||
Sfinksen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 44 |
|||
Jeg er ikke religiøs med hensyn til størrelsen, men kunne godt tænke mig noget som i størrelse er nærmere en dvd-afspiller eller lign end en vanlig stationær. Har ikke så meget lyst til at have et hightower stående i stuen. |
||||
![]() |
||||
Sfinksen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 44 |
|||
Hindbærret ser spændende ud, men er ikke sikker på at jeg er modig nok til det. Hvor har du købt din, og hvad ligger prisen på? De steder jeg lige er kommet forbi har mange ugers leveringstid. Og så kommer jeg vist til at mangel noget lyd via S/PDIF (gammel forstærker uden HDMI)... |
||||
![]() |
||||
|||
Det var måske værd at vente på og se. Om ikke andet, så kommer 2. generation vel ned i pris! |
||||
![]() |
||||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|||
Så tror jeg mere det er intel der har fixet det, med nye drivere. Jeg har haft problemet ved xbmc 11. Jeg er lige vendt tilbage til windows 7 efter en længere periode, hvor jeg testede xbmcbuntu. Det er som om det graffiken kører bedre end før, hvor jeg brugte windows. Jeg har ikke prøvet dxva2 endnu, men mine emulatorer køre bedre, dem der kræver gpu. |
||||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|||
nu har jeg ikke læst ALT ... men kan dele ud af mine egne erfaringer...
jeg kører med et Silverstone GD05 kabinet her er monteret et Gigabyte z68 motherboard std. powersupply i3 cpu 2gb ram blueray burner 2 x terratec dvb-c tunere installeret m/Win7, DVBViewer (tv), arcsoft tm, xbmc hvor alt materiale ligger på min DS411 NAS m/6TB lagerplads (mulighed for udvidelse m/ 1 ekstr disc). tilsluttet Dennon DVR og panasonic p42st50y kan afspille ALT UDEN problemer inkl. FullHD3D og systemet larmer IKKE OVERHOVEDET ... men den fylder som std. reciever ja ... |
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|||
|
||||
![]() |
||||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
|||
hvorfor dog ikke bruge amd fusion a6 eller a8 serien med cpu, lydkort og grafikkort (og et kraftigt et af slagsen) på én chip.
Det er oplagt til htpc. Kan ikke se ideen med I3 eller andet til dette formål. Der er mange anbefalede builds på xbmc fora: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=94199]http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=94199 brug for guds skyld ssd så har du sammen med fusion chippen et super mediecenter |
||||
![]() |
||||
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
|||
Nu kan det godt være jeg ikke fatter en meter, men er det ikke også det samme man kan med en i3 evt. 3225 ivy ?
Som jeg ser det ender man op med 100W fra en A8, hvorimod en i3 3225 bruger 55W. Jeg er sikkert gået galt i byen et eller andet sted, men vil gerne have feedback. Ved godt at i3'en er noget dyrere end A8'eren, men hvis effekttabet så er meget størrere, skal det jo så regnes med, samt at jeg skal have et design med bedre kølere for ikke at ende op med blæserstøj.
|
||||
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer / Display: TH 37PX70 Squeezebox'es / Vortexbox |
||||
![]() |
||||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
|||
du har ret. Den er meget god men også dyrere. CPU er bedre men måske gpu er bedre på amd'en.
Se evt tråd her: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=137030 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |