recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Harmony One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Harmony One

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h3mlig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Harmony One
    Sendt: 29-Juli-2012 kl. 23:47
Jeg har købt mig en Logitech Harmony One, og er næsten lykkedes med at sætte den op til brug med min HTPC.

Jeg har mit TV, forstærker og HTPC. Jeg har oprettet en aktivitet der hedder "HTPC" hvor jeg vil have fjernsynet og forstærkeren til at tænde, men HTPC'en skal jo ikke tænde - den står jo altid tændt. Men for at kunne få knapperne fra HTPC'ens fjernbetjening (Terratec USB Infrared Receiver) med i aktiviteten, bliver jeg nødt til at tilføje denne komponent i aktiviteten - og dermed slukkes (når der trykkes på powerknappen) for min HTPC når jeg starter aktiviteten... Er det helt sort snak?

Kort fortalt, vil jeg have knapperne fra min Terratec fjernbetjening med i aktiviteten, men HTPC'en skal ikke tændes/slukkes når aktiviteten starter/slutter.

Til folk der også bruger Harmony fjernbetjeninger med aktiviteter til at kontrollere deres HTPC, må dette da også have været et problem for jer?! Hvordan er I kommet uden om dette?

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 23:49
Nu har jeg ikke en Harmony One, men en af de Små Harmony modeller.

Du kan rette knap funktionen også bare rette sluk knappen til noget andet, der ikke eksistere. Så burde det da virke? 
Til top
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h3mlig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 00:00
det var også min første tanke, men jeg kan ikke rette på funktionen for tænd/sluk
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af h3mlig h3mlig skrev:

Jeg har købt mig en Logitech Harmony One, og er næsten lykkedes med at sætte den op til brug med min HTPC.

Jeg har mit TV, forstærker og HTPC. Jeg har oprettet en aktivitet der hedder "HTPC" hvor jeg vil have fjernsynet og forstærkeren til at tænde, men HTPC'en skal jo ikke tænde - den står jo altid tændt. Men for at kunne få knapperne fra HTPC'ens fjernbetjening (Terratec USB Infrared Receiver) med i aktiviteten, bliver jeg nødt til at tilføje denne komponent i aktiviteten - og dermed slukkes (når der trykkes på powerknappen) for min HTPC når jeg starter aktiviteten... Er det helt sort snak?

Kort fortalt, vil jeg have knapperne fra min Terratec fjernbetjening med i aktiviteten, men HTPC'en skal ikke tændes/slukkes når aktiviteten starter/slutter.

Til folk der også bruger Harmony fjernbetjeninger med aktiviteter til at kontrollere deres HTPC, må dette da også have været et problem for jer?! Hvordan er I kommet uden om dette?

Hvorfor skal HTPC'en ikke slukkes når du slukker resten af anlægget?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg syntes da det var et overordentligt sjovt spørgsmål. Hvad har det med sagen at gøre?

Hvem slukker deres HTPC'er? Min står da og hoster filserver, VPN server, FTP server mm. Min er Always on og ville da nødigt ha at min blev slukket, hver eneste gang jeg slukkede mit tv. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg syntes da det var et overordentligt sjovt spørgsmål. Hvad har det med sagen at gøre?

Hvem slukker deres HTPC'er? Min står da og hoster filserver, VPN server, FTP server mm. Min er Always on og ville da nødigt ha at min blev slukket, hver eneste gang jeg slukkede mit tv. 

Tja, nu bliver min altså slukket hvergang jeg slukker for mit mediacenter, alle de andre ting du nævner som din HTPC varetager, kører hos mig på min WHS 2011 og trådstarter nævner ikke noget om, at have alle dine behov på sin HTPC, så derfor spørgsmålet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 08:58

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Tja, nu bliver min altså slukket hvergang jeg slukker for mit mediacenter, alle de andre ting du nævner som din HTPC varetager, kører hos mig på min WHS 2011 som er det naturlige sted at afvikle de ting du nævner og trådstarter nævner ikke noget om, at have alle dine behov på sin HTPC, så derfor spørgsmålet
Jesper

Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 09:48
Du skal I din Harmony opsætning blot ændre i aktivitetsindstillingerne. Her kan du vælge at din HTPC altid skal være tændt, så sørger Harmony for ikke at sende tænd/sluk kommando.
Mvh dan.
Til top
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h3mlig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 10:15
tak for svarene.

Jeg var ved at rive håret af mig selv for at finde det sted jeg kunne ændre disse indstillinger, lige indtil jeg et andet sted kunne læse, at man kunne downloade et program til at ændre indstillingerne - jeg troede kun der fandtes myharmony.com, og her kan man ikke!?

Det var da i grunden !"#!"#% irriterende, at man ikke bliver oplyst om dette af Logitech i nogle af de få medfølgende papirer...
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 12:42
Det med allways on, fungerer uden problemer. Den slukker i hvert fald ikke for min, ligegyldigt hvilken aktivitet jeg vælger eller hvad jeg tænder og slukker for. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu