|
Hjælp til HDHomerun, Raspbmc, VPN og iPad |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
mprs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2012 Sted: København Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-November-2012 kl. 11:57 |
|
Redigeret af mprs - 24-November-2012 kl. 11:57 |
||
--
Martin Spliid Raspbmc - Exito B3 - HDHomerun |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
tja - du skal jo have en TV-applikation installeret på samtlige enheder for at kunne anvende signalet fr din HDHR. xbmc på dine pc'ere og din rasp. (den nyeste udgave af xbmc findes direkte til rasp-enheden.)
til æbleenhederne er der også xbmc - men tror måske det vil være lettere med plex. Har dog ikke nogen HDHR så jeg er faktisk ikke helt klar over om ipad/fon app'en kan håndtere det direkte. Ellers skal du desværre købe Eyetv til din æblemaskine da den så kan transcode signalet videre til din ipad/fon (og det er så også en mulighed for at få signalet sendt ud af huset via MyEyeTV) men ipad'en skal nok helst have signalet ned i en båndbredde den kan håndtere. har ganske vist aldrig prøvet det, men tvivler altså lidt på den tager en 10mbit k5HD stream direkte. Elgato har faktisk lavet en App direkte til HDHomerun - desværre så er den ikke lige tilgængelig i den danske app-store!! :-( |
||
![]() |
||
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
|
Jeg ville høre om du har fundet en løsning med VPN til din HD Homerun eller om der er andre som har? Da jeg også selv render med tanken, men første forsøg mislykkedes |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
igen er der lidt muligheder. - både elgato og plex tilbyder nu WAN-baseret adgang til dine data, så hvis du har plex mediaserver kørende på din "tv-server" som kan tage HDHomerun, så burde du kunne få direkte adgang den vej. - ved godt det ikke er helt det samme som en VPN, da signalet vil blive omkodet til lavere bitrate, men alligevel. du kan ikke få direkte adgang til din HDHomerun ude fra nettet. men du kan jo sagtens få alm adgang til en af dine maskiner der har en applikation kørende som kan tage det og så få vpn den vej.
Redigeret af claus_jac - 29-December-2012 kl. 18:38 |
||
![]() |
||
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
|
Nu har jeg prøvet at installere Plex sercer på min WHS, men leder efter dette HD Homerun plugin, men synes ikke jeg kan finde noget. Kan nogen hjælpe? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |