|
Hjælp til Hi-Fi Ignorant |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Fortuitus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2017 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:59 |
|
Hej!
Jeg har skaffet fem udmærkede (dog lidt gamle) højtaler/AV kombination til noget crispy 5.0 surround sound for nu. Det fungerer smukt, men foreløbigt kun gennem min Bluray afspiller. Jeg er hoppet lidt for hardcore med på streamingbølgen, og har derfor meget få DVD/Bluray. Så jeg vil altså meget gerne have en forbindelse mellem min PC og højtalerne (og fjernsynet obviously). Jeg er relativt blank på området, men det betyder vel at jeg skal have fat i en DAC? Hvis jeg var fra USA havde jeg hapset en Schiit Modi 2 Uber, men det er jeg tydeligvis ikke. Jeg synes $50 shipping gør lidt nas - og moms kommer sikkert oveni. Nogle forslag? Tusind tak :) EDIT: Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:07 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hvis du har hdmi i anlægget, og computer. så er det bare at smide computeren i receiveren og hdmi fra receiveren til dit tv
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
![]() Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
Fortuitus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2017 Status: Offline Point: 10 |
|
Jeg har desværre ikke HDMI i anlægget, det er en halvgammel sag, desværre! Det havde jeg ellers tænkt på..
Det er en Eltax AVR-320 - https://i.imgur.com/A4zNZsf.jpg
Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:24 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Så er spørgsmålet hvad den ukendte PC er udstyret med. ![]() Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 11-Januar-2017 kl. 17:37 |
||
![]() |
||
|
Beklager, men jeg er som sagt ikke specielt kendt på området. Jeg kan sige, at mit motherboard er Z97S SLI Krait Edition - https://www.msi.com/Motherboard/Z97S-SLI-Krait-Edition.html#hero-overview Umiddelbart tror jeg ikke, at der er optisk udgang..? Hvis der er andet jeg ikke har nævnt, må du endelig sige til, jeg gør mit bedste :)
Redigeret af Fortuitus - 11-Januar-2017 kl. 17:52 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
denne her fx og så med et optisk kabel til..
|
||
![]() |
||
|
Hm.. jeg bliver smidt af når jeg forsøger at poste indlæg.
![]() EDIT: Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 11-Januar-2017 kl. 19:18 |
||
![]() |
||
|
Tak, det ser jo fantastisk ud - og lydkvalieten bliver ikke halshugget af den løsning?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Er det lyd, eller film du vil streame? Hvilket tv har du? Klaus |
||
![]() |
||
|
Det er 99.9% film jeg vil streame, jeg har et Panasonic TX-P42G20E. :)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Godt, så glemmer du lige alt, hvad der ind til videre er skrevet i denne tråd. For du vil vel næppe koble din computer til fjernsynet og bruge den som skærm? Hjemme hos mig, foregår streaming via en AppleTV3 boks. Enten i boksens egne apps, eller via AirPlay fra telefon/tablet. En sådan vil du kunne koble med HDMI til dit tv og med et optisk kabel til din forstærker. Dermed får du billede (og lyd) på fjernsynet og lyd direkte ind i din forstærker. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |