recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hi-Fi Ignorant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Hi-Fi Ignorant

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fortuitus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2017
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Fortuitus Fortuitus skrev:

Det er 99.9% film jeg vil streame, jeg har et Panasonic TX-P42G20E. :) 

Godt, så glemmer du lige alt, hvad der ind til videre er skrevet i denne tråd.
For du vil vel næppe koble din computer til fjernsynet og bruge den som skærm?

Hjemme hos mig, foregår streaming via en AppleTV3 boks.
Enten i boksens egne apps, eller via AirPlay fra telefon/tablet.
En sådan vil du kunne koble med HDMI til dit tv og med et optisk kabel til din forstærker. Dermed får du billede (og lyd) på fjernsynet og lyd direkte ind i din forstærker.

Klaus

Jeg har 0 behov for at bruge mit fjernsyn som skærm, men mit mål må være, at jeg vil kunne vælge en film fra min computer => få billede på fjernsynet => lyd på eksterne højtalere, så er jeg ret ligeglad med om det sker med kabel fra PC eller ej. :)

Jeg har en Chromecast som jeg bruger konstant - jeg gav mit Apple TV 2 til min ekskæreste. Det går jeg ikke udfra er nogen hjælp. Jeg har ikke rigtigt lyst til at købe endnu et Apple TV :( Er der andre muligheder?

Redigeret af Fortuitus - 12-Januar-2017 kl. 00:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 06:06
Så vidt jeg husker har du optisk ud på dit tv, prøv at træk et kabel mellem den udgang og en optisk indgang på din forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 11:33

Så vidt jeg husker har du optisk ud på dit tv, prøv at træk et kabel mellem den udgang og en optisk indgang på din forstærker.

Klaus

Jeg ser i hvert fald en digital audio out bagpå fjernsynet, jeg går ud fra at det er dén. Vil det give lyd gennem højtalerne, uanset hvordan signalet kommer ind i fjernsynet? Chromecast, HDMI, alm. kanaler, etc.?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 14:01

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Tak, det ser jo fantastisk ud - og lydkvalieten bliver ikke halshugget af den løsning?

Nej, det er helt fint i forhold til det andet udstyr du har nævnt. 

Vær varsom  -begynder du først at nørde med lyden og bliver lidt bidt af det, så kommer det til at koste lidt.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 15:26

Jeg ser i hvert fald en digital audio out bagpå fjernsynet, jeg går ud fra at det er dén. Vil det give lyd gennem højtalerne, uanset hvordan signalet kommer ind i fjernsynet? Chromecast, HDMI, alm. kanaler, etc.?

Jeps.
Prøv det, det koster næsten intet, kun et optisk kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Nej, det er helt fint i forhold til det andet udstyr du har nævnt. 

Vær varsom  -begynder du først at nørde med lyden og bliver lidt bidt af det, så kommer det til at koste lidt.

Tak for hjælpen, jeg prøver først med et optisk kabel og ser om det er nok, ellers har jeg det andet i baghånden. Jeg forventede heller ikke at det skulle være gratis overhovedet, men indtil videre har det været alle pengene værd :) 

Jeps.

Klaus

Bestilt, tusind tak for hjælpen! Ser om det hele spiller i morgen! :)

Redigeret af Fortuitus - 12-Januar-2017 kl. 15:57
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fortuitus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 12:56

Jeps.

Klaus

Det spiller fuldstændigt perfekt, præcis som jeg gerne ville have det til! Tusind tak for din hjælp, det er såååååååå lækkert :) En ordentlig subwoofer er næste skridt herfra..
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu