|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Chrddrcks ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 03-September-2008 kl. 20:09 |
Halløj (:
Jeg har op til flere gange læst en masse nyttige ting herinde, og nu vil jeg selv gerne have lidt forslag/hjælp. Here goes: Jeg har et 37" Full HD Samsung LE37M86BD TV, og jeg agter at købe Samsung BD-P1500 Blu-Ray afspiller.. men så kommer vi til lyden.. Efter at have læst en del herinde, har jeg researchet omkring Onkyo's TX-R605'er.. Der har fuld mulighed for alt det der HD lyd, uden begrænsninger, så langt så godt.. Men så mangler jeg højtalere jo, for jeg er ret sikker på at kunne få nogle herinde til at måbe hvis jeg bare satte det til mit lille Prosonic DVD-anlæg :b - Og, hvis jeg skal købe Onkyo 605'eren fra Tyskland, hvilket det vidst ser ud til pt, hvordan står det så til med told osv? ![]() |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Chrddrcks, Det kunne være godt at kende dit budget til højtalere? Admin: Måske skulle denne tråd over i Surround & Hifi? /Halsted Redigeret af Halsted - 03-September-2008 kl. 20:13 |
|
![]() |
|
Chrddrcks ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Har selv set på disse sider:
http://www.schlauershoppen.de/home-cinema/AV-Receiver/Onkyo- TX-SR605-black-AV-Receiver-TX-SR-605-::263419.html http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_6240_hoejttaler_sort.htm"> http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_6240_hoejttaler_sort.htm http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 6250c_centerhoejttaler_sort.htm"> http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 6250c_centerhoejttaler_sort.htm Jamen.. Umiddelbart er mit budget i den lave ende.. Lige hvor meget, er svært for mig at definere.. De 400 € for Onkyo 605'eren synes jeg er lige tilpas, fordi påtrods af at det stadig er mange penge, så er det pengene værd og den kan sagtens holde.. Altså kvalitet frem for kvantitet (hvis man kan bruge den her?) Lad mig prøve at definere det sådan her; Jeg vil have det så billigt som muligt, men uden at gå groteskt meget på kompromis. Altså så meget kvalitet inden for en rimelig mængde penge.. Inden i koger helt over, af manglende størrelse budget, så regn med højst 3.000kr på højtalere, da resten vel egentlig er i orden nu. |
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Til omkring 3.000kr. ville jeg kigge efter et sæt brugte KEF 2005.2. Jeg har selv dette sæt og jeg syntes at de spiller helt fantastisk til prisen. Her er der et sæt til salg til 2.000kr. hvilket er en fornuftig pris! Så har du også en tusse til kabler mm. |
|
![]() |
|
![]() |
Er for det første ikke så meget for at købe brugt.
Lad vær at spørg hvorfor, jeg vil bare gerne have mit eget helt nye.. Jeg tror nok godt at KEF er et ganske udemærket mærke.. Men føler mig ikke vildt fristet af de højtalere, følger der ikke også forstærker med, for det skal jeg selv købe jo.. (: |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Med 3000 at gøre godt med, er du usandsynlig kritisk over for tanken om at købe brugt. Og hvis der også skal forstærker med til den pris, så tror jeg du skal en tur rundt om den lokale genbrugsplads. Redigeret af Kampus - 04-September-2008 kl. 22:31 |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Jeg vil være ærlig, du får ikke noget _godt_ for de penge. Spar en 6-8k op og køb et rimelig godt stereo setup. Bare min mening /Halsted |
|
![]() |
|
![]() |
Nejnejnej :b
Der skal ikke forstærker med til den pris ! Jeg køber en Onkyo forstærker ! Déns pris har intet med højtalerne at gøre, og jeg gider HELT sikkert ikke bruge 6-8tusinde kroner på 5.1 eller 7.1 højtalere ! er sgu ikke en rigmand, og før jeg bliver det er min priotet omkring dette ikke så høje, og de er i forvejen ret høje.. So take a chill pill, jeg søger kun råd for nogle højtalere (sæt) UDEN forstærker vel at mærke (: ALtså, fx nogen som har lignende setup, og er godt tilfredese med "x" højtalere.. Tak ![]() ![]() ![]() edit: og hvis du ikke misforstod det, og virkelig mener jeg ikke kan få nogle som helst gode højtalere for 3kg.. pænt sagt, så tror jeg sgu ikke på dig, for det ved jeg man kan. Redigeret af Chrddrcks - 05-September-2008 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Så definerer vi "gode højtalere" forskelligt... MEN, Jeg ville gå efter... Nej, jeg kender virkelig ingen højtalersæt i 5.1 - 7.1 der koster under 3K. ![]() Bare et godt råd. Så mener jeg at du disponerer lidt forkert, jeg ville finde en HELT anden forstærker = billigere, så du har flere penge til højtalere. Om ikke andet, så tror jeg at et HTiB vil være en bedre løsning. Der kan få nogle OK til de 5-7K... ![]() Mange hilsener |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Er de Argon højtalere da ikke gode nok?
Jeg definere højtalere fra et højere rookie niveau, højrere fordi jeg har en del styr på det. - Jeg kan høre forskel på forskellige mp3s bitrate, og at min søsters anlæg lyder/spiller utrolig ringe når hun bare skruer op -hvilket hun ikke selv kan. Men jeg synes tilgængel at mit eget lille prosonic minianlæg har nogle okay/udemærket højtalere, ja de kunne snildt være bedre, og det skal mine højtalere da også være ! Men igen, jeg vil jo ikke lave en biograf. Så inden i river mit hovede af, så.. lad vær ![]() hvad har i af kommentare til disse to systemer; http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/argo n_51_hoejttalersystem.htm http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/cerw in-vega_hd63_hoejttalersystem_51_system.htm Redigeret af Chrddrcks - 05-September-2008 kl. 10:58 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Eftersom du kun vil give 3000 kr, så er dit sidste link
jo lige meget? 3000 for højtalere -inkl sub er ikke meget. Held og lykke dog. Du finder nok noget. Vil nu sige at i stedet for at sidde herinde og spørger omkring kvalitet, lyd osv. Så burde du smutte ned i en Hifiklub og lytte selv. Vi har alle forskellige meninger omkring lyd, så det kan du slet ikke forholde dig til. Well, har selv købt over nettet og var heldig. Men nu det er i den pris klasse, så vil en lytter nok være god. Redigeret af RuneH - 05-September-2008 kl. 11:29 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er de 3000 ikke fast, men mere en retningslinie..
Nej, det kan egentlig godt være det ikke er så meget igen, men det skal være mit første, og vil starte relativt blidt ud. Hvad skal jeg så lægge mærke til, hvis jeg vil høre forskel på forskellige højtalere? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |