Tak for alle indlæg.
Jeg må sige at jeg har fået øjnene op for Sonos. Så vidt jeg har kunnet opfatte det, løser det alle mine problemer
I stuen vil jeg kunne anvende mit almindelige surround-anlæg med blue-ray afspiller, sammen med den passive ZonePlayer, som kan sende lyden trådløst fra hovedanlægget i stuen ud til andre enheder placeret rundt i huset. Det gælder både FM-signalet fra min surround-receiver og evt. cd i afspiller.
I de andre rum placeres enten en aktiv enhed med tilsluttet højtalere, eller en samlet enhed med indbygget højtalere.
Med en netværksharddisk kan al digitalt musik afspilles trådløst over hele huset. Desuden er der via netværket adgang til internet radio (hvilket kan accepteres istedet for FM).
Det hele kan fjernbetjenes via Computer, Smartphone eller Ipod/Ipad fra hele huset. Man kan vælge at der spilles forskellig musik for hver enhed, forskellige lydstyrker, eller det samme for dem alle.
Prisen for et komplet Sonos sæt til mit hus (4 zoner) ligger på kr. 15000, uden surround-anlæg, højtalere mm. Dette er acceptabelt, dog efter min mening ikke i den helt billige ende. Så jeg er stadig åben for at høre om noget der kan nogenlunde det samme, dog billigere.
Redigeret af stefanlorenz - 16-November-2011 kl. 15:46