recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hjemmelavet LAN kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til hjemmelavet LAN kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til hjemmelavet LAN kabel
    Sendt: 29-December-2009 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af TueT TueT skrev:

Jeg har købt to DIGITUS surface mount's: (RJ45)

Prøv at tage et billede af bagsiden af stikket, hvor du samler kablet
Oprindeligt skrevet af TueT TueT skrev:


Hvad dælen kan fejlen være. Jeg kan se på lampen i min router, at der er forbindelse, da lampen lyser grønt. Hvis jeg sætter ledningerne op tildældigt skriver Xboxen bare, intet netværk - men når jeg sætter ledningerne "korrekt" sammen så søger den længe, og giver som allerede nævnt beskeden - "Din router kan ikke give xboxen en IP adresse". (Hvilket jo som nævnt ovenfor er ukorrekt).


Så det nok fordi der enten ikke er forbindelse, eller kablet er monteret forkert...

Prøv evt. hvis du har et netkort med nyere MARVELL chipset, "marvell virtuel cable tester"
for at se hvad den siger
Den kan fortælle en hel del men nedestående billede er med fungerende forbindelse.. Men fandt hurtig fejl igår, da netkortet ikke ville køre gigabit...det var en blå ledning der var hoppet fra i stikket.

The Status field displays the states of all cable pairs. The following states are possible:
No Info - The test has not yet been performed or no info is available.
Normal Cable - The cable pair is connected correctly.
If the system to which the cable pair is connected is down, the impedance value is not specified, i.e., the status can also be "Impedance Mismatch" (even if the cable pair is connected correctly). It is recommended to use a test connector to get valid test results.
Short Cable - Two or more cable pairs are short-circuited together. VCT reports the distance to the short-circuit in meters.
Open Cable - A lack of continuity between the pins at each end of the twisted pair cable exists, i.e., the cable pair is not connected correctly. VCT reports the distance to the open location in meters.
Impedance Mismatch - The impedance on the cable pair is not correct. Possible reasons for impedance mismatch are:
The cable pair is not connected properly.
The cable pair is damaged.
The connector is faulty.
The system the cable pair is connected with is down (also see status "Normal Cable").
VCT reports the distance to the incorrect impedance in meters.
Test failed - The test of the cable pair was not successful.
Link Established - Link Established is only displayed if a link is up. For 10 and 100 Mbps, no value is displayed in the Distance field.
Not present - Cable pair is not present. This applies for network controllers which can only run with speeds of 10 and 100 Mbps and therefore do not use all cable pairs. Depending on the driver version, the status can also be "No Info".



Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:20
Hvis man vil nøjes med 100 mbit er det da en mulighed at dele det op, men vil ikke give en fornuftig forbindelse, da de er både parsnoet, og bundtsnoet, og den brydes ved opsplitning.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:17
Jeg vil mene at du ikke har forbundet kablerne korrekt, så det er her du skal lede efter fejlen.
 
Du kan IKKE serie forbinde de 2 stik. Hvis du vil have 2 stik, så skal du også have 2 stik i den anden ende som hver går ind i hver sin port på switchen/routeren. Men du kan dog nøjes med et kabel, da netværk kun bruger de 4 tråde ud af de 8 tråde der er i kablet, så man kan godt dele det op. (Hvordan kan jeg ikke huske)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:15
Ja, der skal et kabel til hvert stik. :)
Du skal bruge farvekoden til T568A som sikkert også er vist inde i stikdåsen.
Er du sikker på de er trykket helt i bund?
Hvis du selv har taget billederne, vil jeg bede dig lave kablet om, da de IKKE skal afisoleres, og må kun "opsnoes" det stykke der er nødvendigt.
Der findes 2 forskellige typer af monteringværktøj/stikmontering.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:14
Ved ikke hvad fejlen er, men du kan ikke serieforbindet et netværksstik - så havde du jo ikke noget at bruge en hub/switch til. Så hvis du skal have "liv" i begge stik, så skal der 2 kabler til.
 
PS sidder med et 0.5m CAT5e kabel - det er tilsluttet efter T568B i begge ender.


Redigeret af kim.t - 29-December-2009 kl. 22:21
Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:47

Hej,

HJÆLP!! Ved godt at det er et lang indlæg, men jeg giver sku en øl til den der kan hjælpe! Cry 
 
Setup'et er, at jeg har trukket et LAN kabel fra stuen og ind til soveværelset - igennem vægen og kælderen.
 
Jeg har købt to DIGITUS surface mount's: (RJ45)
 
 
Jeg har forbundet dem med et LAN kabel. Det er lidt mystisk at der plads til to kabler, men jeg antager at det er fordi man kan serieforbinde dem, hvis man har flere rum man ønsker at få LAN i. Det undre mig dog, at jeg kun kan benytte en af LAN portene og ikke dem begge. Skulle jeg så trække to kabler for at begge porte virker - besværligt!
 
Nå, men humlen er, at det ikke fungere (efter 8 timers slid!). Jeg har forbundet kablerne med en speciel kabelsaks efter de angivne farvekoder, og straight through!
 
Nå jeg tilslutter mig Xbox så søger den længe efter forbindelse, men kommer til sidst med meldingen "Din rouder kan ike tildele IP adresse til Xboxen". Det er mystisk, da min rouder uden problemer tildele boxen en IP når jeg slutter den direkte til rouderen med et præfabrikeret  kabel.
 
Jeg har både prøvet at forbinde dem via T568A og T568B (selvfølge ens i begge ender). Jeg har prøvet ca. 10 gange i begge ender, så jeg er ret sikker på, at samlingen er o.k. Jeg har testet alle andre kabler (fra vægudtaget til rouderen og fra vægudtaget til Xboxen). Disse to (præfabrikerede) kabler er endvidere lavet præcis efter den samme farvesammensætning som det "hjemmelavede kabel"! (Hvis det skulle spille nogen forskel!
 
Hvad dælen kan fejlen være. Jeg kan se på lampen i min router, at der er forbindelse, da lampen lyser grønt. Hvis jeg sætter ledningerne op tildældigt skriver Xboxen bare, intet netværk - men når jeg sætter ledningerne "korrekt" sammen så søger den længe, og giver som allerede nævnt beskeden - "Din router kan ikke give xboxen en IP adresse". (Hvilket jo som nævnt ovenfor er ukorrekt).
 
Nå, hvem skylder jeg en øl?
 
PS: Bruger dette kabel, twistet pair.
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu