recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Højtalere og Afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Højtalere og Afspiller

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 12:27
Jeg vil i hvert fald ikke tages Brixens uden først at sammenligne med noget andet. Jeg har selv ES10 som baghøjtalere og har lyttet til ES90 eller måske 100 kan ikke lige huske det. Det var dog absolut IKKE en lyd der imponerede mig. Til en gang DAD er de da meget sjove, men til lidt mere stille og detajeret musk mangler jeg en del! Diskanten spiller i mine øre ikke detaljer nok og er genelt lidt "hård". Bassen er ikke præcis nok til musiklytning. Jeg ville i hvert fald absolut ikke bytte mine XTZ'er (som ligger i samme prisklasse) med disse.
Hvis du kan komme til at lytte til Acoustic Energy ville de også være et godt bud.

Redigeret af Hyl.dk - 11-Juli-2009 kl. 23:24
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 13:47
Jeg kan se at KT-radio stadig har et godt tilbud:
http://www.kt-radio.dk/privat/index.php?p=hifi_tilbud

Dynaudio - Audience serien

Model Før Nu
2 sæt. Audience 62
1 sæt. Audience 42
1 sæt. Focus 220
kr 8.700
kr 5.300
kr 19.998
kr 6.300
kr 3.500

kr 13998

1 sæt. Audience 72 kr 11.300 kr 7.500
2 stk. Audience 122 center kr 5.000 kr 3.500 stkpris
1 sæt. Audience 72SE kr 19.998 kr 14.000
Ring eller skriv for farver.

Der vil jeg foreslå Audience 42 som bag, Audience 122 c som center, Audience 62 som front. Det bliver 13.300 ialt. Men det er ikke til at vide hvordan det lyder sammen med din JBL sub. Og måske er det også mere end du vil betale for højttalere.

Det kan jeg gå 100% ind for, da jeg kender højttalerne. Jeg har 42 som center og bag, og 82 som fronter, ingen sub.

Det jeg skrev om JBL var et forslag, hvor jeg også skrev at mirx ikke skulle købe dem uden at høre dem først.

Redigeret af Brixen - 11-Juli-2009 kl. 13:55
Venlig hilsen
KB
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Jeg vil i hvert fald ikke tages Brixens uden først at sammenligne med noget andet. Jeg har selv ES10 som baghøjtalere og har lyttet til ES90 eller måske 100 kan ikke lige huske det. Det var dog absolut IKKE en lyd der inponerede mig. Til en gang DAD er de da meget sjove, men til lidt mere stille og detajeret musk mangler jeg en del! Diskanten spiller i mine øre ikke detaljer nok og er genelt lidt "hård". Bassen er ikke præcis nok til musiklytning. Jeg ville i hvert fald absolut ikke bytte mine XTZ'er (som ligger i samme prisklasse) med disse.
Hvis du kan komme til at lytte til Acoustic Energy ville de også være et godt bud.

Kan kun skrive under på den udtalelse.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil i hvert fald ikke tages Brixens uden først at sammenligne med noget andet. Jeg har selv ES10 som baghøjtalere og har lyttet til ES90 eller måske 100 kan ikke lige huske det. Det var dog absolut IKKE en lyd der inponerede mig. Til en gang DAD er de da meget sjove, men til lidt mere stille og detajeret musk mangler jeg en del! Diskanten spiller i mine øre ikke detaljer nok og er genelt lidt "hård". Bassen er ikke præcis nok til musiklytning. Jeg ville i hvert fald absolut ikke bytte mine XTZ'er (som ligger i samme prisklasse) med disse.

At JBL ES er dårlige? Jeg syntes også at de var blevet meget billigere end før i tiden. Men når der er 2 der har dømt dem ude, må det jo være rigtigt.

Hvad så med mirx'es subwoofer - vil den uden videre passe til andre højttalere?

Redigeret af Brixen - 11-Juli-2009 kl. 14:41
Venlig hilsen
KB
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

At JBL ES er dårlige? Jeg syntes også at de var blevet meget billigere end før i tiden. Men når der er 2 der har dømt dem ude, må det jo være rigtigt.

Hvad så med mirx'es subwoofer - vil den uden videre passe til andre højttalere?

det ved jeg faktisk ikke. :) Jeg synes i hvert fald JBL ES er RINGE!

Jeg har selv haft JBL E150, og den var intet at råbe hurra for. Den kunne lidt, men ikke noget jeg vil anbefale, men mon ikke E250 er bedre.

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 23:28
Hvis han er glad for subben han har ville det være tosset at skifte den ud nu. Så hellere bruge pengene på at få nogle bedre højtalere 
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu