recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til homeserver og MCE/sage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til homeserver og MCE/sage

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til homeserver og MCE/sage
    Sendt: 31-Januar-2010 kl. 12:34
Hej. Jeg håber I kan og vil hjælpe en grøn begynder ud i sit første Mediecenter/htpc. 

Jeg har en ca 12mdr gammel bærbar, som jeg rigtig gerne vil bruge som home server OG medie center. 

Jeg har win 7 Home premium og Windows home server.  

I forhold til hvad jeg har kunnet finde er det optimale at bruge win home server og SageTV. Jeg har leget lidt med Sage i win7. Og det ser ud til at løfte opgaven. 

Nu starter spørgsmålene.....

Er der nogen der har erfaringer med SAGE-TV og streaming til andre maskiner? Ideelt set vil gerne kunne streame mit tv-signal når jeg ikke er hjemme. Og kunne se tv på computeren i de rum der ikke har COAX. Kan jeg det med sage?

Hvilken tuner skal man vælge? Jeg har et almindelig stofa signal ind i huset. det skal selvfølglelig helst være usb, kva det er en bærbar...

Hvilken remote skal man vælgle, eller kan jeg vælge hvilken somhelst MCE remote?

Er det muligt at få en tuner med HDMI udgang OG indgang. Jeg har kun en HDMI i mit TV, og der skal både sluttes en PS3 og computeren til... Det kunne også være fedt at streame blue-ray fra ps3'eren... 

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 13:41
Hejsa

Jeg er noget nysgerrig efter at vide hvorfor du lige er faldet over SageTV ?

Der findes jo flere gode, gratis, eller ihvertfald billigere løsninger som f.eks mediaportal eller dvbviewer.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 13:44
Hej. SageTV er kommet et par steder jeg har googlet. Som sagt er jeg HELT grøn på området.  

Så da jeg flere steder har læst, at det virker sammen med Win Home Server, så gik jeg videre med det. 

Derudover tiltaler streaming ideen mig også. Men kan det fåes, billigere er jeg bestemt lydhør

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 13:48
Jeg er selv stor tilhænger af Mediaportal (www.team-mediaportal.com) som er gratis, så det kunne evt. være en god ide at prøve det inden du betaler penge for noget andet. DVBViewer fås for 15 euro. Det kender jeg dog ikke så godt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg er selv stor tilhænger af Mediaportal (www.team-mediaportal.com) som er gratis, så det kunne evt. være en god ide at prøve det inden du betaler penge for noget andet. DVBViewer fås for 15 euro. Det kender jeg dog ikke så godt.

En af de features der tricker mig ved sageTV er "placeshifter" Så vidt jeg forstår virker det lidt ala en slingbox. Så jeg kan se mit tv signal andre steder end ved tv'et.  

Er der nogle af de gratis kandidater der understøtter der. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:16
Både Mediaportal og DVBViewer er såkaldte klient / server systemer, så man kan altid installere en klient på andre pc'ere.

Jeg regner dog med at du tænker på at kunne modtage dine signaler ude i verden på samme måde som slingboxen ? jeg mener at der findes noget til DVBViewer, men vi må vist have nogle af eksperterne på banen her.

Mht. mediaportal har jeg ikke prøvet - jeg er ikke sikker på at den kan. Naturligvis kan man installere klienten ude i verden og koble sig op til serveren, hvis der ellers er hul igennem, men jeg tror det kræver en voldsom stor båndbredde, da det ikke bliver afpasset efter afstanden.
Til top
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:14
Hej Confused. Tak for hjælpen. 

Er der nogen anbefalinger til tuner?
Til top
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 19:25
Lige en ting mere. Min computer har ikke en HDMI ud, kun vga. 

Er der nogen måde hvor jeg kan få signalet fra min computer og over i mit tv både lyd og billede
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:53
Med DVBViewer kan du se nøjagtigt det samme som du kan se hjemme, uanset hvor i verden, eller i dit eget hus du er. Det er kun afhængigt af din båndbredde
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 00:37
For at uddybe det lidt. DVBViewer har en Recording Service del. Den burde hedde DVB Server, men det er der an anden gammel DVBViewer plugin der hedder, så derfor hedder den Recording Service. Den kan håndtere alle de DVB tunere der er installeret på maskinen, og dele dem ud. Så kan man fra en maskine, uanset hvor den er placeret, "låne" en tuner, og se det man har lyst til. Man kan skifte kanal, optage (både lokalt og på serveren), og Pause. Man kan derudover, via et webinterface, håndtere optagelser, herunder serier osv. Jeg har nu placeret alle tunere i min server, og har ingen tunere i mine klienter mere. Det fungerer!
Men som sagt DVBViewer koster 15 euro, og det kræver at man bruger lidt tid på at sætte det op. Jeg hjælper gerne, bare det ikke er Kabel, som jeg ikke har en skid forstand på
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 00:39
Glemte lige: Så vidt jeg ved, kan man det samme med MediaPortal, og det er gratis, så måske skal du prøve det først?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 09:32

Min pointe omkring streaming uden for hjemmets fire vægge, er at hverken Mediaportal eller DVBViewer har mulighed for at justere kvaliteten efter båndbredden, så man kan ikke bare tage sin bærbare med 3G modem med i sommerhus og forvente at det overhovedet vil køre.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu