recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til homeserver og MCE/sage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til homeserver og MCE/sage

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Min pointe omkring streaming uden for hjemmets fire vægge, er at hverken Mediaportal eller DVBViewer har mulighed for at justere kvaliteten efter båndbredden, så man kan ikke bare tage sin bærbare med 3G modem med i sommerhus og forvente at det overhovedet vil køre.

Det skulle man kunne med VLC, men jeg har aldrig prøvet det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 12:31
Men vil det ikke kræve at serveren bliver sat til at streame i en bestemt kvalitet ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
K1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2010
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

For at uddybe det lidt. DVBViewer har en Recording Service del. Den burde hedde DVB Server, men det er der an anden gammel DVBViewer plugin der hedder, så derfor hedder den Recording Service. Den kan håndtere alle de DVB tunere der er installeret på maskinen, og dele dem ud. Så kan man fra en maskine, uanset hvor den er placeret, "låne" en tuner, og se det man har lyst til. Man kan skifte kanal, optage (både lokalt og på serveren), og Pause. Man kan derudover, via et webinterface, håndtere optagelser, herunder serier osv. Jeg har nu placeret alle tunere i min server, og har ingen tunere i mine klienter mere. Det fungerer!
Men som sagt DVBViewer koster 15 euro, og det kræver at man bruger lidt tid på at sætte det op. Jeg hjælper gerne, bare det ikke er Kabel, som jeg ikke har en skid forstand på

Klasse tak for det. Det lugter lidt af at jeg skal have testet  flere programmer. 

hvad hedder Streaming delen ( der hvor jeg kan se det fra andre computere) i Mediaportal, jeg tror jeg starter med det billigste... 

Nogen input til tuner og remote?

Redigeret af K1 - 01-Februar-2010 kl. 19:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af K1 K1 skrev:

hvad hedder Streaming delen ( der hvor jeg kan se det fra andre computere) i Mediaportal, jeg tror jeg starter med det billigste... 

Nogen input til tuner og remote?
Ja det ved jeg så ikke, hvis det er MediaPortal. Det jeg skrev om var DVBViewer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 00:53
MediaPortal er opbygget som klient/server (selvom de to ting godt kan ligge på samme computer). Du opsætter en computer som fungerer som server. Alle andre computere på dit netværk kobler så op til denne computer for at få adgang til LiveTV, optagelser, TVguide mm. Dette fungerer dog kun indenfor dit lokale netværk.
Du kan som standard ikke streame "ud af huset" med MediaPortal. Der var et plugin på et tidspunkt, som rent faktisk gjorde det muligt, men jeg ved ikke om det vedligeholdes længere. Det var det samme plugin som gav mulighed for et webinterface i MediaPortal.

Jeg ved som sagt ikke noget om det længere, da jeg er skiftet til at bruge ForTheRecord, og de har deres eget webinterface og streaming delen ville ikke virke.
Her er et link til tråden http://forum.team-mediaportal.com/tv-server-plugins-294/self-contained-web-server-interface-27320/

Lige denne her mangel er en af de ting der ærgrer mig ved MediaPortal (i forhold til fx. Windows MCE som med Webguide (eller hvad det nu hed) havde et fantastisk interface til at streame tv-content fra din hjemmeserver).
Heldigvis har jeg aldrig brugt Windows MCE så jeg har ikke vænnet mig til at kunne bruge funktionen, og derfor savner jeg den ikke.

Redigeret af jonaskp - 02-Februar-2010 kl. 00:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 01:34
Jonas!
Det vil sige at du har lokket tusinder i fælden, og så selv stukket af?
Har du virkelig foladt MediaPortal, og hvis ja, hvorfor??
Du var jo MediaPortal Manden
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 07:54
MCenterFreak : ForTheRecord kan bruges som plugin til Mediaportal til en meget avanceret styring af optagelser, samt en webbaseret tjeneste til epg.

Jeg tror bestemt ikke jonaskp har forladt Mediaportal :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

MCenterFreak : ForTheRecord kan bruges som plugin til Mediaportal til en meget avanceret styring af optagelser, samt en webbaseret tjeneste til epg.

Jeg tror bestemt ikke jonaskp har forladt Mediaportal :-)
Jeg blev helt nervøsWink
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:41
Nej, som confused skriver har jeg ikke forladt MediaPortal. ForTheRecord er lidt mere end et plugin. Groft sagt så er det en Scheduler der ligger sig imellem TVserver og MediaPortal GUI og står for at håndtere alle optagelserne. Selve optagelsen foretages stadig af TVserver, men det er ForTheRecord der fortæller hvad og hvornår der skal optages.
ForTheRecord har nogle fordele over MediaPortal, da det er en langt mere avanceret og fleksibel scheduler.

Nu er de så også begyndt at lave deres egen recorder/tuner. Den er stadig kun i Alpha, men fungerer faktisk rigtigt godt allerede.
Dog regner jeg ikke med at forlade MediaPortal som GUI-brugerflade. Det eneste andet HTPC-app som pt understøtter ForTheRecord er Meedio (gennem et plugin som en bruger fra ForTheRecords forum har lavet), og Meedio har jeg ikke lige fundet ud af at få til at virke ordentligt. Det er ret besværligt at indstille, og jeg er endda vant til at indstille MediaPortal Wink.
MeediOS ser dog ret lækkert ud (deres nye, OpenSource udgave), men er stadig langt fra noget der er nogenlunde stabilt eftersigende.
XBMC er også en mulighed, men så kræver det at der lige er en venlig sjæl der skriver et plugin til ForTheRecord.

Så indtil videre er jeg fortsat MediaPortal-mand, men TVserver benytter jeg ikke længere.

Beklager Hi-jack af tråden Embarrassed

Redigeret af jonaskp - 02-Februar-2010 kl. 16:41
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu