recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Henrik7500 Henrik7500 skrev:

Jeg har min hjemmeside til at køre på min ds216play og det køre fint jeg kan nemt komme ind på den udefra via min ip adresse men jeg vil gerne have man bare skriver en www adresse

Ahh, så er det noget DNS du skal have gang i.
Registrere et domæne, og meld dig ind på gratisdns.dk (du kan også købe domæne derinde). Derindefra opretter du dit domæne og peger det ud til dit IP nummer, som forhåbentlig er statisk/fast.

Jeg har brugt gratisdns på alle mine domæner i flere år - Det funger og koster gratis, udover prisen du skal give for domænet, som vist er på 45,- om året til DKhostmaster.

Jeg har også selv tidligere haft DNS server kørende, men det har jeg ikke mere, gad ikke mere. Dengang havde jeg ikke brug for Gratisdns til formålet.

Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:53
Oki så prøver jeg at købe et Domæne og så må jeg prøve :) 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Æhh.. Så er det et temmeligt stort fodboldhold du har dig, med mange spillere og forældre.. Hvis du scannede det i A4 ukomprimeret tif format og lagde det på en hjemmeside, så er det måske et muligt problem. Men til det formål du beskriver der, der er det betydelig nemmere at have en facebook gruppe. Så har man også samtidig den direkte kontakt, plus kalender osv..
Nu jeg nærlæser mit indlæg kan jeg godt se, at det ikke lige fremgik at jeg tænkte på videooptagelser af kampene, men det er jo så også komplet ligegyldigt nu hvor Henrik har fortalt os det handler om noget helt andet.. Smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Æhh.. Så er det et temmeligt stort fodboldhold du har dig, med mange spillere og forældre.. Hvis du scannede det i A4 ukomprimeret tif format og lagde det på en hjemmeside, så er det måske et muligt problem. Men til det formål du beskriver der, der er det betydelig nemmere at have en facebook gruppe. Så har man også samtidig den direkte kontakt, plus kalender osv..
Nu jeg nærlæser mit indlæg kan jeg godt se, at det ikke lige fremgik at jeg tænkte på videooptagelser af kampene, men det er jo så også komplet ligegyldigt nu hvor Henrik har fortalt os det handler om noget helt andet.. Smile

Facebook kan du også uploade video på.. Men må erkende, jeg kender ikke Facebook´s lagergrænse. Jeg bruger det ikke rigtig selv, andet end ganske småt, efter jeg ikke længere træner knægtene.

Men bortset fra det, så har du ret i, at Henrik skal bruge noget andet.. Faktisk noget helt andet, nemlig et domæne og dns LOL 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Henrik7500 Henrik7500 skrev:

Oki så prøver jeg at købe et Domæne og så må jeg prøve :) 

Som sagt kan du det hele du skal bruge inde på gratisdns.dk. 
1. Køb domæne på/via gratisdns.dk
2. Opret dig som bruger med dit nye domæne på gratsidns.dk
3. Opret din a-record (pege dit domæne til din ip).
4. Åben din router på de respektive porte du skal bruge.
5. Viola! Du er flyvende!

Tager ca. 5 minutter for folk der kender til opsætning/proceduren.
En lille times tid for folk der ikke kender det, men har interesse.
Et liv for folk der ingen interesse har i det LOL

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:12
Domænet blev købt igår :) så nu venter jeg bare på det bliver oprettet ved dem 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:14
Jeg skriver når det går helt galt for mig Confused
lige nu er jeg mest spændt på hvornår domænet bliver oprettet
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 20:42
HJÆLP Confused Jeg kan ikke få det gratis DNS til at virke 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 10:09
Okay, hvad er problemet?
Har du oprettet et primær dns? (det er her den fysiske diregering fra dit domæne_navn.xx til dit IP nummer foregår). Det gør du under punktet Tilføj A (a-record).

Derefter laver du Cname records. Dvs. det er de DNS navne som dit domæne reagere på.
Det kunne fx være, (hvis det er et .dk domæne du har registreret):
Host - www.dit_domænenavn_.dk Cname domænenavn.dk 
Bemærk, det første sted er der www. på, mens cname kun er domæne.dk Det er yderst vigtigt.

Under cname kan du lave alle de records du vil, unde for dit domæne navn. Altså:
www.domænenavn.dk
test.domænenavn.dk
lillemor.domænenavn.dk

Det er feltet Cname der sætter henvisningen til din A-record, og på den måde skal alle xxx.domænenavn.dk henvises til domænenavn.dk, som så igen henviser til dit ip nummer.

Håber det giver lidt mening.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 10:36
Her er et par screendumps fra gratisdns.dk af et af mine gamle domæner:

Først A-Record (der hvor der står DIT IP NUMMER) er der dit IP nummer skal stå.

Herefter CNAME-Record

Hvis det ikke virker, så skal du først og fremmest sikre dig, at du kan komme ind på din NAS udefra, ved at skrive dit IP nummer ind. Men det formoder jeg at du allerede har testet, da jeg forstod, at det er den måde du har gjort det på indtil nu.

Håber du hjælper lidt på forståelsen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 10:40
En sidste mulighed er, at den maskine du sidder og tester det ved (testes fra, udefra) at dens DNS (udbyder) endnu ikke har opdateret. Men det er et globalt krav, at det SKAL ske senest 24 timer efter du har registreret dit domæne. I praksis foregår det væsentlig hurtigere. Jeg mener gratisdns.dk opdatere 4 eller 6 gange i døgnet, og dkhostmaster opdatere ligeledes 4 gange i døgnet. Men der er muligvis DNS servere derude, som ikke opdatere så hurtigt. Men senest 24 timer efter registrering, så skal alle kunne få fat i din server, hvis altså du har sat det rigtigt op på gratisdns.dk
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 11:45
Er der ikke også noget med at man ikke må have en dynamisk IP adresse?
Mvh
Bo

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu