recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 12:22
Hvis man har en dynamisk IP adresse, så skal man benytte en dynamisk DNS udbyder og have en NAS som understøtter udbyderens service.

De fleste udbydere koster penge for denne service.

Duck DNS er en gratis dynamisk DNS udbyder, som tilbyder et subdomæne på sit eget domæne.

Jeg kunne eksempelvis oprette cyberguyen.duckdns.org og når jeg så køre den tilhørende service på mit system, så vil den altid pege på den eksterne IP til systemet. Detter uanset om den skifter en gang imellem.
Synology NAS kan eksempelvis arbejde sammen med Duck DNS.

Man kan så have sit eget domæne og benytte en C-name record som peger hen på cyberguyen.duckdns.org Thumbs Up

Jeg benytter selv Duck DNS løsningen til min VPN opkobling. Jeg har ikke statisk IP og derfor er det nemt når VPN opkoblingen har en dns-record.

Redigeret af Cyberguyen - 08-Januar-2016 kl. 12:30
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 921
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 12:30
Kan du få det til at virke??

Lige et godt råd:
Ligemeget om du har slået SSH fra, så gå ind under Kontrolpanel -> Firewall og Qos og bloker ALT trafik til port 22 og 23, ellers får du hele tiden besked på at der er forsøg på indtrængen på port 22 og 23.
//Guldhammer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Kan du få det til at virke??

Lige et godt råd:
Ligemeget om du har slået SSH fra, så gå ind under Kontrolpanel -> Firewall og Qos og bloker ALT trafik til port 22 og 23, ellers får du hele tiden besked på at der er forsøg på indtrængen på port 22 og 23.
Hvorfor i alverden skulle noget advare omkring forsøg på indtrængen på port 22 og 23?

Det sker da kun hvis man har fejlkonfigureret sin firewall/router og forwardet alle porte fra ydersiden til indersiden. Shocked

Til gengæld er det da netop en fordel at kunne have adgang til port 22 fra sit LAN, så man kan få adgang til sin NAS selvom webinterfacet måtte være broken. Thumbs Up

Man kan hurtigt ved en fejl på firewallen komme til at save den gren over man sidder på!

Redigeret af Cyberguyen - 08-Januar-2016 kl. 12:48
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:16
Takker for de mange gode råd og vejledninger jeg er lige kommet hjem og nu vil jeg lige forsøge med kims guide :)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:39
Jeg kan nemt komme ind på den udefra :)
her er en dump af min gratisdns 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:46
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Henrik7500 Henrik7500 skrev:

Jeg kan nemt komme ind på den udefra :)
her er en dump af min gratisdns

Ser rigtig ud. Men har du også lavet cname record? (står længere nede på samme side).
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:54
Ja det er på dump nr 2 :)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:55
Cname ser også rigtig ud, men vores dns her på arbejde kan ikke se *.henrik-lillelund.dk Det er et DNS problem, for uanset om du server (NAS) er i live i den anden ende, så bør en tracert oversætte DNS navn til ip. Og derfor ikke umiddelbart noget du kan gøre noget ved nu. Din opsætning ser korrekt ud.

Et opslag på dkhostmaster viser, at dit domæne er registreret med dns. Ergo burde det virke nu. Men hvis du lige har lavet cname record, så skal du måske lige vente nogle timer. Altså vente på gratsidns opdatere, som de gør 4 gange i døgnet, (måske mere, det er længe siden jeg har rodet med det).

Redigeret af Kandersen - 08-Januar-2016 kl. 15:56
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:00
Et værktøj til at se om dit domæne resolve (peger) på rette IP:

http://tracert.com/resolver

Det er også en god indikation af, hvornår resten af verden kan se dit domæne.

Redigeret af Kandersen - 08-Januar-2016 kl. 16:04
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:03
Jeg kan se de har en TTL på 43200 så det er nok der den er galt :) jeg giver den lige nogle timer og så prøver igen :) 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Henrik7500 Henrik7500 skrev:

Jeg kan se de har en TTL på 43200 så det er nok der den er galt :) jeg giver den lige nogle timer og så prøver igen :) 

Ja, som sagt, hvis du lige har oprettet a og cname eller bare cname, så skal du vente på gratisdns opdatere og sender info til dkshostmaster.. I "gamle dage" gjorde de det som sagt hver 4 time. Jeg ved ikke om tiden er blevet bedre. Den er næppe blive ringere. Efter min mening burde det skal on the fly. Det gjorde jeg da jeg kørte dns server Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu