|
Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man har en dynamisk IP adresse, så skal man benytte en dynamisk DNS udbyder og have en NAS som understøtter udbyderens service.
De fleste udbydere koster penge for denne service. Duck DNS er en gratis dynamisk DNS udbyder, som tilbyder et subdomæne på sit eget domæne. Jeg kunne eksempelvis oprette cyberguyen.duckdns.org og når jeg så køre den tilhørende service på mit system, så vil den altid pege på den eksterne IP til systemet. Detter uanset om den skifter en gang imellem. Synology NAS kan eksempelvis arbejde sammen med Duck DNS. Man kan så have sit eget domæne og benytte en C-name record som peger hen på cyberguyen.duckdns.org ![]() Jeg benytter selv Duck DNS løsningen til min VPN opkobling. Jeg har ikke statisk IP og derfor er det nemt når VPN opkoblingen har en dns-record. Redigeret af Cyberguyen - 08-Januar-2016 kl. 12:30 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
Kan du få det til at virke??
Lige et godt råd: Ligemeget om du har slået SSH fra, så gå ind under Kontrolpanel -> Firewall og Qos og bloker ALT trafik til port 22 og 23, ellers får du hele tiden besked på at der er forsøg på indtrængen på port 22 og 23. |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvorfor i alverden skulle noget advare omkring forsøg på indtrængen på port 22 og 23? Det sker da kun hvis man har fejlkonfigureret sin firewall/router og forwardet alle porte fra ydersiden til indersiden. ![]() Til gengæld er det da netop en fordel at kunne have adgang til port 22 fra sit LAN, så man kan få adgang til sin NAS selvom webinterfacet måtte være broken. ![]() Man kan hurtigt ved en fejl på firewallen komme til at save den gren over man sidder på!
Redigeret af Cyberguyen - 08-Januar-2016 kl. 12:48 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Henrik7500 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Takker for de mange gode råd og vejledninger jeg er lige kommet hjem og nu vil jeg lige forsøge med kims guide :)
|
|
![]() |
|
Henrik7500 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
Jeg kan nemt komme ind på den udefra :)
her er en dump af min gratisdns ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Ser rigtig ud. Men har du også lavet cname record? (står længere nede på samme side).
|
|
![]() |
|
Ja det er på dump nr 2 :)
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Cname ser også rigtig ud, men vores dns her på arbejde kan ikke se *.henrik-lillelund.dk Det er et DNS problem, for uanset om du server (NAS) er i live i den anden ende, så bør en tracert oversætte DNS navn til ip. Og derfor ikke umiddelbart noget du kan gøre noget ved nu. Din opsætning ser korrekt ud.
Et opslag på dkhostmaster viser, at dit domæne er registreret med dns. Ergo burde det virke nu. Men hvis du lige har lavet cname record, så skal du måske lige vente nogle timer. Altså vente på gratsidns opdatere, som de gør 4 gange i døgnet, (måske mere, det er længe siden jeg har rodet med det). Redigeret af Kandersen - 08-Januar-2016 kl. 15:56 |
|
![]() |
|
Et værktøj til at se om dit domæne resolve (peger) på rette IP:
http://tracert.com/resolver Det er også en god indikation af, hvornår resten af verden kan se dit domæne. For danmark:
https://www.dk-hostmaster.dk/english/technical-administration/dns-server-contacts/check-setup-on-nameserver/ Redigeret af Kandersen - 08-Januar-2016 kl. 16:04 |
|
![]() |
|
Jeg kan se de har en TTL på 43200 så det er nok der den er galt :) jeg giver den lige nogle timer og så prøver igen :)
|
|
![]() |
|
Ja, som sagt, hvis du lige har oprettet a og cname eller bare cname, så skal du vente på gratisdns opdatere og sender info til dkshostmaster.. I "gamle dage" gjorde de det som sagt hver 4 time. Jeg ved ikke om tiden er blevet bedre. Den er næppe blive ringere. Efter min mening burde det skal on the fly. Det gjorde jeg da jeg kørte dns server
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |