recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til høretelefoner med forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til høretelefoner med forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til høretelefoner med forstærker
    Sendt: 26-April-2013 kl. 13:23
Jeg har aldrig rigtig gjort mig umage med valg af høretelefoner, men nu har jeg prøvet at lave lidt research og jeg føler mig stadigvæk lidt forvirret.

Grunden til at jeg er på udkig, er fordi at mine nuværende Siberia Steelseries V2 ikke virker som de skal længere (venstre højtaler er i stykker), så jeg tænker at det kunne være sjovt at prøve noget lidt nyt/anderledes.

De skal hovedsageligt benyttes til spil (og lidt serier/film) på både PC og playstation, dog har jeg ikke investeret i noget lydkort til min PC, udover det jeg formoder der er i bundkortet. 

Min PS3 er koblet til en marantz SR5004.

Det jeg har kigget på indtil videre er nogle Beyerdynamic 990 Pro 250 Ohm til 1200kr, da jeg kan læse mig til at de er fornuftige til prisen. 
Jeg kan dog læse mig til, at de bør kobles til et forstærker og nogen nævner en AMP + DAC kombination. Desuden er jeg også interesseret i at have surround (til når jeg spiller) og her opstår forvirringen for mig.

- Måske et dumt spørgsmål, men hvad er en DAC? Er behovet nødvendigt?
- Hvordan med et dedikeret lydkort til min PC? er Det nødvendigt?
- Hvordan står min receiver i forhold til en forstærker beregnet til høretelefoner? 

Jeg har kigget lidt på nogle Fiio forstærkere, her kan jeg forstå at det ikke er dem alle der er beregnet til surround?

Prismæssigt tænker jeg at det ikke skal blive alt for dyrt. Priserne på Fiio var lige umiddelbart fornuftige, så det er nok i den kategori (800-1500kr).

Problemet er dog at jeg ikke aner hvad jeg skal gå efter. Så hvis der er nogen der kunne hjælpe lidt til med mine spørgsmål og eventuelt komme med nogle eksempler på hvad der kunne være rigtigt til mit behov, ville det være dejligt. Min egen viden er som sagt ret begrænset på dette område og jeg har brugt nogle timer på at gøre mig klogere uden egentlig at blive det.Tongue 

Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 13:30
Med en 250 ohms hovedtelefon, vil det i hvert fald være anbefalelsesværdigt med en separat hovedtelefonforstærker, for at få det bedste ud af dem.
Tape Connection MKII
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 18:41
Spil + surround lyder som et godt lydkort for mig. Hvis du trækker lyden ud af pc´en via en DAC bliver det nok svært at få surround lyden med.
Lydkort ved jeg ikke så meget om, men Asus Xonar Essence STX skal vist være en af de bedre: https://www.asus.com/Sound_Cards_and_DigitaltoAnalog_Converters/Xonar_Essence_STX/
Skal der være mikrofon på hovedtelefonerne til dine spil?

Redigeret af Totoronto - 27-April-2013 kl. 18:48
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 20:08
Hej igen

Jeg har købt mig nogle beyerdynamic dt990 250ohm høretelefoner.
Jeg har også læst at det lydkort der skulle være godt og ja jeg kunne godt tænke mig en mic.

Jeg har indtil videre spillet lidt Batman arkham City på PS3 via min marantz sr5004. Jeg har ikke testet det grundigt, men vil lyden blive væsentligt forbedret med en dedikeret hovedtelefon forstærker? Jeg har ingen anelse om hvor god hovedtelefonskomponentet i en surround receiver.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu