|
Hjælp til HTPC Setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 12:51 |
Hej!
Jeg skal nu have gjort noget ved drømmen om en ordentlig HTPC. XBMC er hele grunden til at jeg vil have en HTPC, og da jeg ingen Linux erfaring har vil jeg køre Windows 7 som OS. Mine krav er, at den skal kunne spille BD rips fra min QNAP NAS, den skal være pæn, lille, stille og skidtet skal bare virke. Umiddelbart havde jeg disse komponenter i sigtekornet; Kabinet: Streacom F1C Bundkort: Intel DH77DF CPU: Intel Core i3-3225 RAM: 8GB Crucial Low-Profile SSD: Kingston SSDNow (mSata) PSU: ??? Vil dette virke? Får jeg brug for en CPU køler? Hvilken strømforsyning skal jeg bruge? Når XBMC får fuld PVR understøttelse, vil jeg da kunne indbygge det i denne PC? Svar på alt dette og alle andre inputs I har vil blive modtaget med kyshånd! Jeg takker på forhånd! Redigeret af Nick_S - 22-Oktober-2012 kl. 12:56 |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BD rips som ligger som BDMV folder struktur eller er rippet ud i ISO format er ikke lykken for XMBC.Som tidligere beskrevet i dette forum bl. a. af mig og Kandersen, så er der problemer med undertekster, micro stuttering og periodevis pixelering ved afspilning af BD fra folder og i ISO format. På nuværende tidspunkt er det kun BD rips i MKV format, der ikke vil give dig problemer, det er faktisk lidt ringe at så mange herinde fra XMBC forummet hylder XMBC evner til at håndtere BD, uden at gøre opmærksom på at det kun er i MKV format det kører smooth.
Redigeret af jespermart - 22-Oktober-2012 kl. 13:06 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
En psu kunn være denne:
Har selv lige bestilt en til en lille server jeg er ved at bygge. Den får super gode anmeldelser, men jeg har ikke fået den endnu, så kan ikke selv give dig nogen erfaringer... Min egen htpc kører med en i3-2100t, og den har overhovedet ingen problemer med at køre fuld HD, så en 13-3220t kunne måske være et bud? Har selv også lige bestilt en til nævnte server, mest pga af håbet om et lavere strømforbrug... Du får ikke brug for en cpu køler ved nogen af dem, hvis du bare køber en med "intel boxed", så er der en standart køler inkluderet... Et muligt bundkort kunne også være dette: Jeg bruger selv xbmc og er rigtig glad for det...
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
De fleste standardkølere larmer for meget til en HTPC.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Nu har jeg kun erfaring med en enkelt, nemlig den der følger med i3-2110t, men synes bestemt ikke den larmer for meget. Det kommer jo nok også lidt an på hvor følsom man er over for støj, men min hører man ikke med mindre man sætter hovedet helt hen til ...
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
F1C fra streacom og intel bundkortet i samarbejde er ikke godt, pga intel er ret gode til at lave en nordbro chipsæt kølerip som bliver afsindig varm...
Start med F8C Evo fra streacom som udgangspunkt, så får du passivt kølet cpu. Find evt. et bundkort fra en anden producent eller nap en af intel htpc bundkort med indbygget psu på bundkortet...så sparer du også psu udgiften.
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Nøjes med Atom eller Fusion... de I3 er overkill til video.
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Jeg har så bare læst at folk med atom kan have lidt træge menuer osv, og det ville jeg ikke synes var så fedt...
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
På de lidt ældre ja det var lidt, men eks D525 med 4 GB DDR3 Samt en SSD så spiller det max fint,, og den er aldrig et load på over 30%
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Kan kun som bygone anbefale dig at finde et andet kabinet - har selv lige bygget et setup med f1c og 2100t, og har problemer med støj under almindelig websurf og film, trods en 40mm blæser i siden af kabinet - har allerede planer om at skifte til et kabinet med passiv køling.
Hvis du skal ud og købe ny windows licens så kig på Win 8 - det nye design er faktisk super til et mediecenter. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Hvis vi snakker HTPC, kan Intel's DH61AG ikke være bedre, der er onboard PSU, m-sata/mini pci-e, og en halv mini pci-e (Wlan), samt USB3, og ikke mindst er godt INTEL netkort på bundkortrt.
Det kan køre med alle 65W core cpu'er og nedefter, også de nye ivybridge. Understøtter selfølgelig også CIR til IR modtager (kan vække en PC fra S5 (slukket)).
Trade off's:
Ja der er "kun" SATA300 på boardet, men det er fuldstændigt ligegyldigt om du flytter 275 eller 400Mbyte til din SSD på en HTPC, det der gør forskellen er at søgetiden er væsentligt (faktor 100-1000) lavere med en SSD, i forhold til en HDD.
Der er en PCI-E X4 sokkel, så der kan isættes en STA600 controller hvis det kræves.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |