|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Sukkerfar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Hvor lydløs vil I sige sådan en opsætning er, og kan den evt. gøres mere lydløs hvis den larmer meget? Kan den afspille x264? |
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
Jeg mener, at have læst, at grafikchippen i bundkortet er optimeret til at afspille x264, hvilket også gør, at processoren, som jeg har foreslået slet ikke er nødvendig for afspilning af nogen form for 1080P materiale. Man kan nøjes med en langsommere. Med en langsommere processor samtidig med, at den er så lille som mulig - her 65nm brisbane, vil der være mindre varmeudledning, og deraf mindre behov for køling og dermed nemmere at holde afkølet med en blæser med lav rpm. For at gøre dette setup lydløst eller så tæt på som muligt uden at bruge vandkøling, kan cpu-blæseren skiftes ud, harddisken kan hænges op i gummi samtidig med, at den er stille i sig selv. Mht psu'en der følger med, så må du efterlyse erfaringer eller målinger på nettet - jeg aner ikke hvor støjende, den er. Redigeret af Callie - 09-Marts-2008 kl. 19:54 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Der er mange problemer med hardware accelleration af x264 i grafikchippen - og mange situationer hvor det ikke virker overhovedet - så jeg vil kraftigt fraråde at bygge et system hvor der satses på dette, og istedet anbefale at man bygger et system hvor cpuen er hurtig nok til at dekode i software sammen med en god software dekoder som CoreAVC. Jeg kender ikke noget til performace forholdet for de forskellige AMD cpu'er men en rimelig core2 duo har sammen meed CoreAVC ingen problemer med at software dekode FullHD x264
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det bundkort han henviser til er helt nyt med onboard AMD 3200 grafikkort. det er testet inde på toms hardware, og de skriver at det er rigtig godt til at afvikle HD materiale.. væsenlig bedre end det tidligere ati X1250. Så det kan faktisk spille Full HD materiale med en ret lille cpu.. At Chipsættet så samtidig er meget strømsparende er jo bare en bonus.. Læs evt her. http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/inde x.html Redigeret af Pizzabager - 09-Marts-2008 kl. 20:32 |
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
Nu er det helt konkret det her mb, hvor grafikchippen er optimeret til hardware dekodning af x264 og ikke mb generelt- det kan ikke være fjernt for dig, når du har en Popcorn Hour. http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/inde x.html |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg blev lige overhalet inden om, af en Pizzabager. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Vær sød og lad være med at tale ned til mig callie - jeg har rodet med mediecentre og hardware acceleration på forskellige GPU'er længe før dette motherboard blev frigivet. Ja - når vi taler afvikling af HDDVD eller BluRay (eller HDTV i en .ts container) med en softwareafspiller som PowerDVD - men det har du også hele tiden kunnet med ATI x1250 og HD kortene 2400/2600 Hvis du læser testen på toms hardware er det også netop PowerDVD der benyttes til at teste med og netop de førnævnte formater der tales om. Men det er bare min erfaring at når folk spørger om det kan afspille x264 så taler de ikke om at afspille HDDVD/BluRay i PowerDVD - men om at afspille reencodet materiale der er kodet med x264 og ligger i en .mkv container - og her er det ikke muligt at benytte hardware acceleration fra grafikkortet. PowerDVD understøtter nemlig ikke afspilning af .mkv og Cyberlinks directshow filter understøtter ikke hardware acceleration i direct show baserede medieplayers der benyttes til afspilning af x264.mkv - og der findes heller ingen andre direct show filtre der tilbyder hardware acceleration af x264 i denne sammenhæng. Dette forhold er kommet som en stor overraskelse for mange der har baseret deres mediacentre på GPU acceleration og regnet med de kunne afspille deres FullHD x264.mkv filer. Derfor min "advarsel" Redigeret af spawn - 09-Marts-2008 kl. 20:51 |
|
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Aha, se det vidste jeg faktisk ikke.. det kommer da bag på mig at de ikke har sørget for at det virker med filer også.. |
|
![]() |
|
![]() |
Måske manglen på udvikling af drivere eller filtre til GPU acceleration af x264.mkv har noget at gøre med at x264.mkv ikke er HDCP beskyttet kommercielt materiale, men hjemme encodning eller downloadet piratmateriale. Jeg gætter bare her
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må også indrømme, at du er mere på hjemmebane end jeg er
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal dog lige indskyde at jeg rent faktisk idag har fået GPU acceleration til at virke ordentligt med Cyberlinks dekoder og x264.mkv i MPC med Vistas (SP1) EVR og de nyeste ATI drivere - så det er ikke helt umuligt at man kan få det til at virke. Oftest er det dog ret problematisk - med en del problemer mellem filtre, drivere og diverse programmer - så en kraftigere cpu og softwaredekodning er lettere at anbefale.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay så det kan virke.. Hvad er det man skal gøre for at få det til at virke?, det er ikke bare og installere PowerDVD 7,3 og de nye ATI drivere?? Redigeret af Pizzabager - 09-Marts-2008 kl. 22:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |