|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jo - jeg har sådan set ikke gjort noget specielt - opdaterede Vista med SP1 igår, og installerede de nyeste ATI 8.3 drivere idag så begyndte det at virke. Men kun i Vista - det virker stadig ikke på min XP som bruger den gamle VMR9.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Okay men så må man gå ud fra det er noget der virker nu.. også kan man jo godt anbefale mindre cpu'er sammen med et bundkort med 780G chipsæt, PowerDVD 7,3 samt Vista med Sp1. |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
TIl en vis grad ja - sålænge man bare er opmærksom på at det sandsynligvis kun vil virke med lige den kombination og uden garanti for at det vil virke. Jeg ved der konkret er andre med samme konfiguration for hvem det stadig ikke virker - uden at jeg har nogen anelse om hvorfor det virker for nogle og ikke for andre. Det er temmelig ustabilt og efter jeg har læst hundredevis af indlæg om problemet ser det ud til at være yderst afhængig af hvilke versioner af PowerDVD 7.3 og ATI drivere der benyttes, i hvilken rækkefølge man lige får det installeret, om der har været installeret andre driver versioner eller powerdvd versioner tidligere, diverse registry hacks o.lign. Det er ikke for at være på tværs eller noget - men jeg hoppede selv på ideen oprindeligt om GPU accelleration og lav CPU ydelse da jeg sidst ville lave et mediecenter - og måtte tilsidst opgive den ide og købe en kraftigere CPU istedet. Efter det er jeg blevet mere forsigtig med at anbefale den løsning. Der er simpelthen stadig for mange problemer med drivere og filtre og kompatibilitet til at jeg tør garantere nogen at det bare virker.
|
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Okay det lyder ikke optimalt.. men okay man kan også bare anbefale det pågældende bundkort med en X2 5200+ cpu istedet, hvis det så skulle virke med hardware acceleration, så bruger cpu'en stadig kun lidt af sin ydeevne, og ved 20% forbrug(et gæt) bruger den sikkert ikke meget mere strøm end en Be2400.. Og da 780G chipsættet er så strømsparende, vil det samlede system stadig ligge under hvad et tilsvarende intel system bruger, og være billigere.. Redigeret af Pizzabager - 10-Marts-2008 kl. 10:44 |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
Det syntes jeg lyder som en ganske fornuftig løsning
![]() |
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har indtil videre opgivet at få hardware acceleration (HA) til at virke med ATI på min MC500 fra MM-vision ved h.264 og DVBViewer. BSOD Uden HA går den ikke ned, men det kører ikke helt jævnt. Er det "bare" et spørgsmål om nogle indstillinger? Eller skal man simpelt hen satse på et NVIDIA kort i stedet for ATI. Har en anden PC med en dual core Pentium D 3,2GHZ og et NVIDIA GeForce 7600 GT. Her kører h.264 med HA uden problemer, eller er det bare noget jeg tror? Har i DVBViewer under filtre --> Cyberlink h.264... slået Use DxVA til CPU forbruget ligger på omkring 30%. Synes det kører perfekt! Slår jeg Use DxVA fra, ligger CPU forbruget lidt højere 30% i gennemsnit, og med betydeligt større større udsving. Det ser også lidt slowmotion agtigt ud, fryser sjældent, men kommer i ganske små ryk, som om frameraten er nedsat. Det er en ganske bestemt sekvens fra Astra Promo HD, jeg bruger til sammenligning. Genstarter PC, når jeg ændrer på Use DxVA. |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
For lige at snakke om noget helt andet så med hensyn til støjen så har jeg lige købt nyt grej. Købte den billigste strømfors. med 120 mm mølle som jeg kunne finde, en Intel core 2 duo 2.66GHZ 1333 FSB BOXED til godt 1000kr, en Samsung Spinpoint HD501LJ 500GB og et Sapphire RADEON HD 2400PRO passiv kølet grafikkort. Og jeg skal faktisk næsten hen og lægge øret til for at høre om min pc er tændt eller slukket. Og dette er da en ret billig løsning. MHT til grafikkortet så ved jeg ikke lige om det kan det ene eller det andet men dette er også med lydchip så man kan få lyden med ud via hdmi. |
|
![]() |
|
zutcorp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2008 Sted: Viby Sj,Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Jeg har en 6000+ processor liggende mens jeg går og venter på mit nye gigabyte kort, som det nævnt i toms Hardware. Men så fik jeg tænkt ordet "strøm" og fandt ud af at bd2400 processoren ser fin ud. Jeg har måske muigheden for at komme af med min 6000+, så skal jeg bytte eller bare beholde den og være glad for al dem "omph"? pft /Zutcorp |
|
![]() |
|
![]() |
Den 6000+ fungere sikkert helt fint, det er desværre lavet på 90nm, også bruger den ret meget strøm når den skal yde noget.. be2400 er max 45w, og en 5200+ 65 nm er max 65w. hvorimod din 6000+ er enten max 89 eller 125w. som jo er en hel del mere.. i bunden af den her side kan du se nogen watt forbrug.. strømforbruget betyder ikke så meget igen, men det udvikler en masse varme, som kan være et problem med hensyn til kølere og støj.. Redigeret af Pizzabager - 10-Marts-2008 kl. 18:10 |
|
![]() |
|
Syswatch ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg blander mig lige i denne tråd da den omhandler et spørgsmål jeg har... I øjeblikket kører jeg med coreavc og det fungere fint uden at hakke osv, men cpu forbrug ligger på ca 70% og hvis jeg kunne få den ned ved hardware dekodning ville det være fint mht varme. Jesper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |