recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til HTPC-bygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til HTPC-bygning

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
frodo2000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til HTPC-bygning
    Sendt: 07-August-2007 kl. 15:18
Hej,

Jeg skal bygge min første HTCP og vil meget gerne høre nogle erfarne HTCP-byggere om:

Er det fornuftigt valg af hardware?
Er der dele der med fordel kan ændres til noget andet?
Er der noget vigtigt jeg mangler?
Kan jeg køre det med vista uden problemer?
Jeg har hørt Wellton Way MultiMedia Center skulle være godt - Er der nogen der kender det?

Kabinet: Antec VERIS Fusion v2 -EC /Antec VERIS Fusion Black
Tunerkort: FloppyDTV
Bundkort: ASUS M2A-VM HDMI
Ram: Kingston, 2 x 1 gb
Køler: Cooler Master Susurro
Harddisk: 2 x Seagate Barracuda 7200.9 250 GB
DVD drev: LiteOn DH-18A1P (Sort)
Styresystem: Microsoft Windows Vista Home Premium
Netkort: D-Link DFE 530tx

Håber I kan hjælpe smiley
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 15:54
Jeg har selv det kabinet, som du har tænkt dig at købe. Kan ikke se, hvor du vil have plads til det FloppyDTV ? jeg har investeret i FireDTV i stedet (ekstern), da FloppyDTV ikke kan være i kabinettet, når man har et DVD drev i.

Hvis du tænker at smide det bagved displayet, så vil det være en dum ide, da pga varmeudvikling kan gå galt..

Men umiddelbart synes jeg det ser fint ud.. Dog kan du investerer i en anden køler, som er passiv og undgå unødvendigt støj :) evt. denne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=235104

Du skriver netkort: D-Link DFE 530tx, men der er jo onboard Gigabit LAN der på ? så du behøver da ikke spilde en pci plads på det :)
Så mangler du bare en cpu :P

Redigeret af R3b3L - 07-August-2007 kl. 15:56
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 16:23

Tak for info.

Dvs. der ikke er plads til FloppyDTV i det kabinet jeg har valgt?

Og mht til netkort, mener du da bare jeg skal sætte en antenne på som fx: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387821

Er der en cpu du kan anbefale?

/Frodo

Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 16:32
Du kan prøve at søge lidt på forumet og se hvad folk siger omkring det, med at have floppydtv i det kabinet. Du kan godt have det uden risiko, men så må du undvære dvd drev.. og det gider man jo heller ikke :)

Det anbefales i hvert fald ikke, at have floppydtv bagved ved lcd displayet i kabinettet, om der er nogen der har haft success med det, ved jeg ikke.. jeg ville bare ikke tage chancen og firedtv fylder ikke særlig meget..

Hvad mener du med antenne ? umiddelbart kan jeg se, at det er almindeligt netkort, det d-link der og ikke et til wireless.. skal du have et netværkskort, som du kan logge på et wireless netværk med ?

Mht cpu, så aner jeg ikke så meget om amd.. holder mig mest til intel og deres core 2 duo er sweet :) så måske der er en anden der kan komme med input til dette.. mon ikke snart ken_t dukker og skriver et par ting eller to ;)
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

. mon ikke snart ken_t dukker og skriver et par ting eller to ;)

Ja, det sku lige være det

Det motherboard du vælger har kun 2 pci porte og du ønsker at have FloppyDVD. Og det ser ud til at det ikke er så let med anbringe FloppyDTV i kabinettet. Det betyder at du så må anvende en af de 2 PCI slots. Det kan man også gøre uden problemer. FloppyDTV kan enten sidde i en PCI port eller anbringes et andet sted, hvis det kan lade sig gøre. ( nu regner jeg med at du har TDC, altså DVB-C, ikke? Ellers skal man ikke bruge floppydtv. Nå, ja Stofa)

En CPU der kunne anbefales efter de sidste meldinger fra AMD er en AMD x2 4600+. Men en sådan skulle man endda kunne afvikle Blu-ray og HD-DVD hvis man får fat i et drev (siger AMD). Der er en opdatering til netop det board du vil købe. Det skal være en x2 "brisbane" med 65nm (nanometer), ikke den anden i 90nm.  Det skyldes at den  bruger mindre strøm og er let at holde kold når den samarbejder med cool&quiet.  (læs: lig med stille)

Det er i øvrigt et flot kabinet syntes jeg. Sådan et kunne jeg godt holde ud. Har et Silverstone, det kan til gengæld tage en floppydtv i en skuffe.

Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:

Jeg har selv det kabinet, som du har tænkt dig at købe. Kan ikke se, hvor du vil have plads til det FloppyDTV ? jeg har investeret i FireDTV i stedet (ekstern), da FloppyDTV ikke kan være i kabinettet, når man har et DVD drev i.

Jeg har også samme kabinet, og jeg bruger FloppyDTV. Kortet er monteret på den ene harddisk-plads, og det fungerer fint (man skal bare lige fjerne silikoneringene og den ene ramme til harddisken - den, der vender ind imod midten.

Kabinettet er superflot, men jeg er lidt skuffet over LCD-displayet, der slår fra en gang imellem og kræver en genstart af computeren, EFTER man har slukket for strømmen. Det er ikke optimalt.

Ellers ligner resten af opsætningen også min, bortset fra jeg fravalgte Seagaten til fordel for en Samsung Spinpoint 500GB HDD pga. en lavere temperatur og lyd og med en svagt bedre ydelse (og så var den billigere end Seagaten). Harddisken blev også kåret til bedste køb over Seagaten i et nummer af Alt Om Data.

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:08
Det ram du køber skal være ddr2 667mhz og så skal de i samme farve slots.

Når jeg går ind for AMD, så er det ikke fordi Core 2 Duo ikke er godt, det er det jo, men der er flere motherboards med G690 chipset til AMD. Kun et til core 2 duo og det har fx ikke firewire tilsluttet. Og der skulle være en fejlprocent på 12 på Abits board. En skam faktisk.

Så kunne man vælge en  løsning med selvstændig grafikkort på et andet motherboard, som bestemt også er en god løsning. Men det bruger nok mere strøm, et grafikkort kan godt bruge 100 watt. Det er nu nok hvis det bestiller noget.

Og man kan jo altid udvide med et selvstændigt grafikkort, skulle man få brug for det, selv om man blot startede med et indbygget, i mellemtiden har man så nok sparet en del strøm uden at mangle noget.

At bygge efter behov er en god ide. Behovet kan ændre sig, det er rigtigt.  

Redigeret af Ken_T - 07-August-2007 kl. 21:10
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:12
Dark Helmet:

Smart løsning med FloppyDTV, kender godt den der harddiskskuffe der bruges. Skal jeg lige huske.
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 22:34

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Dark Helmet:

Smart løsning med FloppyDTV, kender godt den der harddiskskuffe der bruges. Skal jeg lige huske.

Takker - altid glad for at kunne give lidt tilbage til community .

Jeg har i øvrigt Kingston Value Ram 800MHz i min computer - jeg oplever at den til tider åbner eller lukker af sig selv - kan det være rammene?? i så fald må jeg hellere prøve at ændre Bios til 667MHz (altså at nedclocke rammene - forudsat det kan lade sig gøre.....)

"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 00:10

Tak for de gode inputs!

Hvad er det bedste jeg kan gøre når jeg skal logge på et wireless netværk. Er der plads i kabinettet til et netkort som fx: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381097 eller vil det være smartere at bruge en netværksadabter som er tilsluttet en usb port, fx: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99165 ?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 00:25

Det vil være rimeligt dumt at satse på et 802.11g kort når 802.11n standarden er i handelen, men godt nok ikke helt ikke afklaret

Det kan være man risikerer at skulle skifte sit access point/router ud om nogle år, men sandsynligehden er lille.

Vælger man en rigtig god 802.11n router/accesspoint med tilhørende PCI adapter så er man godt kørende med hensyn til båndbredde og rækevidde. PCI eller USB? Har du en ledig PCI slot så brug den, så belaster du ikke USB tilslutningen der ofte skal deles af mange enheder

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 06:44
Bundkortet fra ASUs  understøtter dual channel RAM og har 4 slots for RAM. Det kan tage 8GB DDR2  800/667/533 ECC og Non-ECC,og un-buffered memory. Jeg nævner 667mhz som det laveste man skal vælge, men 800mhz er jo i sagens natur ok. Så  vist 667mhz som det laveste i  en anbefaling der kom fra AMD, som skulle muliggøre flydende afvikling af Blu-Ray og HD-DVD med ny Bios Update.  (som er kommet til kortet- ASUS M2A-VM HDMI)

Det kommer også til MSI kortet. Og nok sikkert også de andre med G690 og x1250. Efterhånden er der 5 at vælge imellem til AMD x2 - 6 med ABITS til core 2 duo

Der er jo 2 PCI slots på ASUS motherboardet. Det skulle jo være rigeligt, så man godt kan bruge en af dem til et netkort. Så er der jo stadig en tilbage og da man altså ikke behøver den til FloppyDTV, der kunne anbringes i en hardiskskuffe, så har man den til andet, hvis det skulle være.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu