|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
R3b3L ![]() -- ![]() Oprettet: 27-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
Som de andre skriver, så kan floppydtv godt side i en harddisk slot, så du investere jo bare i en 500GB istedet for 2x250GB :)
Til trådløs netværk kan jeg klart anbefale denne adapter: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381941 Jeg bruger den selv og den er super stabil, jeg købte den sammen med denne router: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923 Kan klart anbefale at investere i de 2 produkter :) |
|
![]() |
|
frodo2000 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
ChrisJJ: Er der en Passiv køler du kan anbefale. Er der nogen der kan anbefale en CPU?
/Frodo |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Dit valg af CPU (ja og stort set alt det andet), skal/bør afgøres efter, hvad du påtænker at bruge din HTPC til. Det er faktisk det alt afgørende for overhovdet at kunne vejllede dig på en rimelig måde.
|
|
![]() |
|
frodo2000 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg skal primært bruge htcp´en til film, billeder og musik, men også til spil i ny og næ
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvilke spil? Specielt hvad angår spil, så er/kan det pludselig være helt andre krav du skal stille til din maskine. Og samtidig med dette, så vil jeg vove at påstå, at så ryger du ind i problemer med køling og støj. En spillemaskine skal yde ekstremt, og dermed afgive en hulens masse varme. Dette er ikke helt fysisk muligt med passivt køling. Men igen, det afhænger af dine valg af spil. Er det bare kortspil ala. kabale og såen, så er der selvfølgelig ingen problemer. Men mere seriøse spil (3D spil), så begynder problemerne at blive ret voldsomme, hvis de samtidig skal kunne spilles sådan rimeligt. Hvis du endelig skal spille seriøst og vil have det rimelig lydløst, så vil jeg gå efter en vandkølings mulighed. Der findes efterhånden rigtig mange gode løsninger med ekstern radiator. Og til forholdsvis billige penge. Spørgsmålet er så, om man vil have sin HTPC samt en ekstern radiator stående. Men effektivt, det er det helt sikkert. (Jeg har selv kørt med vandkøling i min "spillemaskine").
|
|
![]() |
|
![]() |
Startegispil eller Tiger Woods golf. Men som sagt er det bestemt ikke det primære. Og en af de vigtigste krav til htcp´en er at den er relativ lydløs. Så det lyder som om jeg skal gå efter passiv køling? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du bare tilnærmelsesvis overvejer at bruge din HTPC til spil. Så vil jeg lade spillene være udgangspunktet for min konfiguration. Dvs. finde ud af hvad spil(ene) kræver, og opbyg din HTPC efter det. Hvis du opdager at det kræver for meget, eller er svært at gøre passivt kølet, så ville jeg gå på kompromis med spil(ene) og bygge en HTPC til udelukkende det formål, at være en HTPC. Sagt med andre ord - Drop spillene i din HTPC og byg en god og lydløs HTPC.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg dropper spillene og går efter den lydløse htcp, hvad vil du så anbefale?
|
|
![]() |
|
![]() |
HFX kabinet med heatpipes. Intel Core 2 duo mindst 1.8ghz. Et passivt kølet 8600GT grafikkort. (så slipper du for at købe pipes til det til HFX kabinettet og skal kun køle CPUén).
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg holder mig til de tidligere valgte elementer, hvad ville du så vælage af cpu og køler?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, så er dine valg sådan set ikke så ringe endda. Men den bliver ikke lydløs. CPU mæssigt vil jeg slet ikke vælge noget mindre end en Intel E6350. Og så gælder det om at finde den køler der er mest effektiv og som kan være i kabinettet. Men en anden problemstilling er også at få varmen UD af kabinettet. Ofte er disse kabinetter med til at gøre, at det støjer i sig selv (en dyb støj) med blæserne i det. Husk også, så få enheder som muligt.. Dvs. f.eks kun een HD, da 2 bare varmer dobbelt så meget.
|
|
![]() |
|
![]() |
OK. Tak for den grundige info!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |