|
Hjælp til Huawei B2368 router |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. For mange år siden brugte jeg er Huawei USB 3G moden. Der satte man APN Op inde i setup. Vist nok i network settings. Senere brugte jeg en 3G Router fra level1. Der forbandt man sig til en af router'ens udgange med en PC. Og inde i Setup kunne man sætte APN. Hilsen Carsten. |
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24780 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, så man skal måske ind i en PC. Så må jeg se, om jeg kan låne sådan en, hvis det ikke sker automatisk. Vi er på rent iPad i hjemmet.
Redigeret af Flemming Larsen - 28-April-2020 kl. 19:34 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Mon det ikke virker i en Browser på en iPad også? Man starter ved at skrive Routerens IP Adresse i Browserens søgefelt. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 28-April-2020 kl. 19:49 |
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Quote:: 'Du finder login oplysningerne for at logge ind på denne side på den fysiske vejledning der følger med i kassen. Login oplysningerne på bagsiden af din router er ikke et administrator login. Du skal bruge et administrator login for at indstille din router. Administrator loginet findes på den fysiske vejledning. Åbn din browser. I menulinjen, indsæt http://192.168.1.1 og tryk enter. Indtast dine loginoplysninger og vælg Login.' Fra: https://www.3.dk/hjalp/vejledninger?page=device/huawei/b2368/topic/opsaetning/hurtig-opsaetning/12 Hilsen Carsten. |
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24780 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hold da op, det er da service. Jeg har lagt et bogmærke på min browser, og vil kigge på det, når vi kommer i kolonihaven i weekenden. Vejledningen ligger derude. Tusind tak for din hjælp.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Hifiigen
Ny bruger Oprettet: 18-Maj-2015 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sagen er nok løst nu, men jeg kan måske bidrage idet jeg har lige købt en sådan fætter brugt, og i den sad et 3 SIM-kort, som jeg skiftede ud med mit nyindkøbte EESY-kort abonnement. Kortet skulle forinden aktiveres i en mobil, og SIM-kort koden ændres til "ingen kode", da man ikke kan taste noget i routeren.
Med et kabel fra routeren til en PC, (ligner et telefonkabel) med det omtalte link, kunne jeg ændre både navn på access pointet (navnet på Wi-Fi'en) og koden. Man behøver ikke ændre disse 2 ting - navn og kode er anført på labelen der sidder på routeren. Husk der er 2 frekvenser - begge skal ændres. Det er en god ide at downloade Quick-guide og evt. den omfattende manual fra Huawei. Mit var ikke låst til 3, og snart sættes antennen og routeren op i sommerhuset, som ligge bag en bakke (= dårlig dækning)
|
||
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Tak for dit svar. Jeg har faktisk først fundet helt ud af det i April. Jeg havde jo binding på sidste år. Vi har vores mobilabonnementer hos Yousee, så fik et datadelingskort og prøvede det. Det virkede så også helt fint. Der stod stadig 3 under Wifi. Men virkede. Problemet var så, at vi har elendig dækning fra Yousee på vores grund, så hastigheden lå på 1-3 mbit. Så det kunne ikke bruges. Så jeg gik tilbage til 3. Men denne gang uden binding. Og til 230kr, så overlever vi.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke selv nogle erfaringer med antennen, men husker den fra nogle af RepairGuyDk's videoer og han var ikke imponeret.
https://www.youtube.com/watch?v=xBRw92jDHRI Han endte med at købe et 5G fra Telmore istedet.
Redigeret af hedberg - 17-Maj-2021 kl. 18:02 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
5G er slet ikke en mulighed. Vi ligger i et lille hul. Men 3 er faktisk helt ok. Så der bliver vi indtil videre.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Hifiigen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Denne test kommer til et andet resultat end den ovenfor:
Som der skrives i testen, så skulle der eksperimenteres noget med den bedste placering, men da den blev fundet var ydelsen rigtig god. Sådan eksperiment gjorde RepairGuy.dk vist ikke.
|
||
Hifiigen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så har jeg sat antenne/WiFi anlægget op, og får 40 Gbit download og 20 Gbit upload, via tilslutning til Yousee på et sted, hvor min iPhone med Telia-abonnement næsten ikke får data ind.
Og jeg har endnu ikkeleget med optimal placering af antennen. Jeg mener derfor, at den omtalte kritiske test ikke er dækkende for apparatet, men må være udført et uheldigt sted.
|
||
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Flemming, lang tid siden, jeg håber at alt er godt :-)
Lige et lille hint: Oister brug 3's netværk, så måske skulle du kigge på deres priser på dataforbindelser, selv om jeg ikke kender din pris Jeg har lige nappet denne pakke til campingferien her til sommer og jvf. Oister's sælger, så kan abonnementet sættes på pause i deres app. (Jeg tænker at man betaler for 1 måned af gangen.) https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/ Du kan jo vælge at sælge routeren, kan se de står til 5-800 KR. på DBA, så 400 kr, så har du været sød :-) Redigeret af clausols1 - 10-Juni-2021 kl. 13:39 |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |