recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til indkøb af STORT set-up...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til indkøb af STORT set-up...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til indkøb af STORT set-up...
    Sendt: 30-Marts-2009 kl. 18:16

Kære ide-folk,

Nu har jeg brug for jeres hjælp. Jeg har lovet at hjælpe en kammerat med at lave et lækkert lyd og tv setup. Ideen er, at det hele – så vidt muligt – skal køre via en pc.

Så ønsket er:

• Fjernsyn i 3 stuer, der hver i sær skal kunne vise forskellige kanaler (har ikke valgt tv-udbyder endnu, så byd også gerne ind her). Der trækkes HDMI/coax kabler fra PC/tvboks til hvert fjernsyn.
  • Lyd i 4 forskellige rum. Heraf skal der kunne spilles 3 (til nød 2) forskellige ting ad gangen. Der trækkes kabler fra pc/mixer/forstærker til hvert højttalersæt.
  • Det hele skal kunne styres med eks. 2 stk. Logitech Harmony 1100.

Mit primære spørgsmål er: Hvilken pc-hard- og software skal bruges for at kunne styre dette? Skal der bruges flere lydkort/grafikkort, og skal der eks. bruges en mixer/forstærker i forlængelse af lydkortet?

I må også gerne foreslå en forstærker, der kan klare at sende ud til 4 forskellige højttalersæt (hvoraf det ene skal være 5.1).

Jeg ved ikke helt hvad mere jeg skal beskrive, så spørg meget gerne ind – så skal jeg være ultraobs på tråden og svare så hurtigt som muligt.

Håber virkeligt I kan hjælpe!

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:01

sådanne hardware er ikke opfundet. og heller ikke en receiver som kan fordele 4 lydindgange til 4 forskellige højttalere..
hvordan forstillede du dig at styre volumen i de forskellige rum, uden at have x antal receivers?

for hvert tv signal skal du have en tvboks/pc, så er det også ligetil for der er mange af sådanne løsninger.

idet flere pc'r til familie brug har 2-4 pci slot og du ønsker 4 grafik, lydkort og tv indgange, kan du selv regne ud at sådanne hardware ikke findes? du skal op i en industri pc, som så også koster 100k og slet ikke er bygget til hjemmebrug.

Redigeret af pendec - 30-Marts-2009 kl. 19:04
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:08
Standardsvaret her er vist:

Fjernsyn: Byg en nogenlunde kraftig HTPC (der er flere forslag på dette forum) med 3 x floppy/firedtv tunere i. Hertil 2 extendere til de andre rum.

Lyd: Enten et Squeezebox setup (billigt og godt) eller et Sonos setup (lidt dyrere og måske lidt mere "lækkert").

Bruger selv HTPC, extendere og 3 x squeezebox. Er meget tilfreds med dette.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Fjernsyn: Byg en nogenlunde kraftig HTPC (der er flere forslag på dette forum) med 3 x floppy/firedtv tunere i. Hertil 2 extendere til de andre rum.

ups, det er vist rigtig, en god billed til flere rum løsning.

men som jeg læser det så forener du ikke digitale lydkilder i samme enhed?`og det er så ikke  vmc som styrer det?
nå, men ja han får vel en delvis distribution af sit lyd behov med det.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:22
1 x HTPC Med 3 Digitale Kabel tunere CA 10000kr
2 x XBOX360 CA 2500kr
1 x Bluray Afspiller CA 2000kr
1 x 4x4 HDMI Matrix Switch CA 5-6000kr
2 x HTC Shift CA 16000kr
3 x Sony STR820 CA 9000kr
1 x 32U Server Rack Ca 4000kr
1 x Cat6 Patch panel 500kr
Div Kabler CA 5000kr
Div Rack Tilbehør ca 3000kr
18 x 6.5 Fuldtone enheder til indbygning ca 4000kr
3 x Aktiv Sub ca 4000kr
Div software 3000kr

Konsulent bistand hvis ikke du ved hvad der fables om, og ikke gider at lave det selv eller undersøge hvordan man kan løse din opgave...CA 40000 + moms kr

Redigeret af Patriarken - 30-Marts-2009 kl. 19:38
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 19:28
det kan delvist lade sig gøre men pt er det vist i virkeligheden kun MS der kan lave det som en komplet løsning i øjeblikket.
Du kan få ideer ved at se denne video 
det drejer sig i bund og grund om en række maskiner med masser af Tvkort i et basis setup ("serverrum" og med storageservere til at gemme data) og derefter med mediaextendere ud til de forskellige rum som kan streame tv-signalet videre ud. så kan du fakisk nøjes med skærme og ikke tv-apparater.
Det med coax/hdmi ud fra 1 maskine kan du godt glemme alt om.

Update - Argh patriarken var lige en tand mere fyldestgørende end jeg og kom et minut tidligere! :-)

Redigeret af claus_jac - 30-Marts-2009 kl. 19:31
Til top
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 20:26
Tak for jeres rigtigt hurtige svar! Det lyder som om at jeg skal satse på at få det samme signal ud til alle enhederne på 1 gang :(.

Havde dog håbet at det andet kunne lade sig gøre. Jeg kigger lige videre på squeezeboksen...

Indtil videre TUSIND TAK!!!!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ups, det er vist rigtig, en god billed til flere rum løsning.

men som jeg læser det så forener du ikke digitale lydkilder i samme enhed?`og det er så ikke  vmc som styrer det?
nå, men ja han får vel en delvis distribution af sit lyd behov med det.

Du har ret i at det er kompromis, men kun på den tekniske løsning. Rent praktisk vil det virke godt med f.eks 3 Ipod touch'es til at styre lyden i forskellige rum.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af malkekoen malkekoen skrev:

Tak for jeres rigtigt hurtige svar! Det lyder som om at jeg skal satse på at få det samme signal ud til alle enhederne på 1 gang :(.

Den må du lige uddybe så vi undgår misforståelser. Med HTPC/Extender/Squeezebox/Sonos løsningen vil du kunne se forskellige ting i alle rum, hører forskellig musik - eller synkronisere musikken hvis du vil.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 17:46
B&O må der kunne lev. en sådan løsning, prøv at skrive til B&O
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af malkekoen malkekoen skrev:

Den må du lige uddybe så vi undgår misforståelser. Med HTPC/Extender/Squeezebox/Sonos løsningen vil du kunne se forskellige ting i alle rum, hører forskellig musik - eller synkronisere musikken hvis du vil.

Jeg ville gå all in og bestile mig en HDMI 4x4 Matrix Switch.... Der kan du jo koble fire enheder til der kan vise det samme eller uafhængige kilder til hvert output. 5.1 forstærkere med HDMI fåes til 13-1400kr i dag....Dvs extender + forstærker kan laves til ca 3-4000kr pa rum( hvis der i beregnes en andel af en matrixswitcher..)

Redigeret af Patriarken - 31-Marts-2009 kl. 19:04
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

B&O må der kunne lev. en sådan løsning, prøv at skrive til B&O

Og hvad så? få en teknisk outdated aluminiumsdekoration?

B&O de er en flok amatører, der lever i fortiden. Et Samsung eller Panasonic plasma panel hvor der tilsættes 4 aluminiumslasker og en servo og så koster 800000kr.

Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu