|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
malkekoen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 30-Marts-2009 kl. 18:16 |
|
Kære ide-folk, Nu har jeg brug for jeres hjælp. Jeg har lovet at hjælpe en kammerat med at lave et lækkert lyd og tv setup. Ideen er, at det hele – så vidt muligt – skal køre via en pc. Så ønsket er:
Mit primære spørgsmål er: Hvilken pc-hard- og software skal bruges for at kunne styre dette? Skal der bruges flere lydkort/grafikkort, og skal der eks. bruges en mixer/forstærker i forlængelse af lydkortet? I må også gerne foreslå en forstærker, der kan klare at sende ud til 4 forskellige højttalersæt (hvoraf det ene skal være 5.1). Jeg ved ikke helt hvad mere jeg skal beskrive, så spørg meget gerne ind – så skal jeg være ultraobs på tråden og svare så hurtigt som muligt. Håber virkeligt I kan hjælpe! |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
sådanne hardware er ikke opfundet. og heller ikke en receiver som kan fordele 4 lydindgange til 4 forskellige højttalere.. for hvert tv signal skal du have en tvboks/pc, så er det også ligetil for der er mange af sådanne løsninger. idet flere pc'r til familie brug har 2-4 pci slot og du ønsker 4 grafik, lydkort og tv indgange, kan du selv regne ud at sådanne hardware ikke findes? du skal op i en industri pc, som så også koster 100k og slet ikke er bygget til hjemmebrug. Redigeret af pendec - 30-Marts-2009 kl. 19:04 |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Standardsvaret her er vist:
Fjernsyn: Byg en nogenlunde kraftig HTPC (der er flere forslag på dette forum) med 3 x floppy/firedtv tunere i. Hertil 2 extendere til de andre rum. Lyd: Enten et Squeezebox setup (billigt og godt) eller et Sonos setup (lidt dyrere og måske lidt mere "lækkert"). Bruger selv HTPC, extendere og 3 x squeezebox. Er meget tilfreds med dette. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
ups, det er vist rigtig, en god billed til flere rum løsning. men som jeg læser det så forener du ikke digitale lydkilder i samme enhed?`og det er så ikke vmc som styrer det?
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
1 x HTPC Med 3 Digitale Kabel tunere CA 10000kr
2 x XBOX360 CA 2500kr 1 x Bluray Afspiller CA 2000kr 1 x 4x4 HDMI Matrix Switch CA 5-6000kr 2 x HTC Shift CA 16000kr 3 x Sony STR820 CA 9000kr 1 x 32U Server Rack Ca 4000kr 1 x Cat6 Patch panel 500kr Div Kabler CA 5000kr Div Rack Tilbehør ca 3000kr 18 x 6.5 Fuldtone enheder til indbygning ca 4000kr 3 x Aktiv Sub ca 4000kr Div software 3000kr Konsulent bistand hvis ikke du ved hvad der fables om, og ikke gider at lave det selv eller undersøge hvordan man kan løse din opgave...CA 40000 + moms kr Redigeret af Patriarken - 30-Marts-2009 kl. 19:38 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
det kan delvist lade sig gøre men pt er det vist i virkeligheden kun MS der kan lave det som en komplet løsning i øjeblikket.
Du kan få ideer ved at se denne video det drejer sig i bund og grund om en række maskiner med masser af Tvkort i et basis setup ("serverrum" og med storageservere til at gemme data) og derefter med mediaextendere ud til de forskellige rum som kan streame tv-signalet videre ud. så kan du fakisk nøjes med skærme og ikke tv-apparater. Det med coax/hdmi ud fra 1 maskine kan du godt glemme alt om. Update - Argh patriarken var lige en tand mere fyldestgørende end jeg og kom et minut tidligere! :-) Redigeret af claus_jac - 30-Marts-2009 kl. 19:31 |
||
![]() |
||
malkekoen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Tak for jeres rigtigt hurtige svar! Det lyder som om at jeg skal satse på at få det samme signal ud til alle enhederne på 1 gang :(.
Havde dog håbet at det andet kunne lade sig gøre. Jeg kigger lige videre på squeezeboksen... Indtil videre TUSIND TAK!!!! |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Du har ret i at det er kompromis, men kun på den tekniske løsning. Rent praktisk vil det virke godt med f.eks 3 Ipod touch'es til at styre lyden i forskellige rum. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den må du lige uddybe så vi undgår misforståelser. Med HTPC/Extender/Squeezebox/Sonos løsningen vil du kunne se forskellige ting i alle rum, hører forskellig musik - eller synkronisere musikken hvis du vil. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
B&O må der kunne lev. en sådan løsning, prøv at skrive til B&O
![]() |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg ville gå all in og bestile mig en HDMI 4x4 Matrix Switch.... Der kan du jo koble fire enheder til der kan vise det samme eller uafhængige kilder til hvert output. 5.1 forstærkere med HDMI fåes til 13-1400kr i dag....Dvs extender + forstærker kan laves til ca 3-4000kr pa rum( hvis der i beregnes en andel af en matrixswitcher..) Redigeret af Patriarken - 31-Marts-2009 kl. 19:04 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Og hvad så? få en teknisk outdated aluminiumsdekoration? B&O de er en flok amatører, der lever i fortiden. Et Samsung eller Panasonic plasma panel hvor der tilsættes 4 aluminiumslasker og en servo og så koster 800000kr. |
||
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |