recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til indstilling af parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til indstilling af parabol

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til indstilling af parabol
    Sendt: 13-August-2013 kl. 20:12
Hej med jer. Jeg ligger og kæmper med indstilling af skål. Jeg kan kun fange 19.2E tilgengæld klokke rent. Kan simpelthen ikke fange 0.8w somm er den jeg leder efter. Jeg har 25 m til 10m høje træer og troede at det måske var det der drillede men de er faktisk højest der hvor jeg bliver ved at fange 19.2E. Har en mini parabol. Skal jeg måske ud at investere i en større ? Min modtager er en satnux med peter pan image.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 21:07

Hej Buenso80.

Jeg ved ikke hvor lille en 'mini' parabol er. Jeg vil gætte på at en parabol skal være ca 10 cm større for at kunne modtage fra 0.8W end 19.2E. Størelsen kommer også an på hvilket LNB du bruger. Men du skal være fri af træerne. Her er et link til Dishpointer:

Men hvis det ikke er parabolen der er for lille tænker jeg på om det kan være noget i Satnux'ens kanal liste for 0.8W der ikke er som du tror. Hvis den har en blindscan vil jeg anbefale dig at prøve med den, selvom den tager længere tid.
Den har vel ikke separate kanal lister for 1.0W og 0.8W?
Jeg kender den ikke, måske andre kan hjælpe.

Carsten.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 22:11
Tak for svaret. Jeg roder lidt videreSmile
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2013 kl. 23:58
Til 1 grad vest skal du helst bruge en 70 cm parabol, hvis der også skal være lidt vejrreserve.
Kilde Sat-info.dk
Til 19 grader øst kan du klarer dig med en 50 cm til de fleste kanaler.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Elmand Elmand skrev:

Til 1 grad vest skal du helst bruge en 70 cm parabol, hvis der også skal være lidt vejrreserve.
Kilde Sat-info.dk
Til 19 grader øst kan du klarer dig med en 50 cm til de fleste kanaler.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Tak for dit svar. Var forbi en antenneforretning idag og han sagde præcis det samme, dog med undtagelse af at 60-62cm ville være fint. Jeg har nu erhvervet mig en oval Canal Digital skål der skulle være okay til det jeg skal bruge den til. En ting der undrer mig, er at jeg ser mange miniparaboler på diverse campingvogne rundt omkring. Kan de så også kun fange 19øst, så?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu