recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp  til Info om Popcorn C-200 !!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Info om Popcorn C-200 !!!!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Info om Popcorn C-200 !!!!!
    Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 17:13
Hejsa.

Jeg vil høre noget info om C-200.
Har skrevet i Spawn tråd , men ingen respons , så starter en ny.

Men kunne tænke mig lidt info om køler på cpu.
Str ? diameter.
Og kan man evt montere en blæser overpå , uden at den kommer i konflikt med låget ?
Dvs en der har et mål på restplads fra top af køler til låg .
Og en der har bestilt fra USA så man kan få at vide hvad han kom af med i told og moms.
Tror jeg vil have en , men vil have remote IR og trådløs med , så den løber op i ca 2500 kr plus told og moms.

Og noget andet , hvis man monterer BD drev i den , skal man så opdatere jævnligt som på et MS Mediacenter ?
Jeg har en kammerat som har et Mediacenter med Windows på og når han får nye film , altså nyudgivelser , skal han opdatere PowerDVD før han kan se den , og det er pissetræls da hans forbindelse , trådløst til stuen er skod og det tager en krig ?????

The_Unforgiven
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 17:34
køleren er ca 37x37mm
der er 35mm plads mellem køler og låg

montering af blæser er fuldstændig unødvendigt, og betyder bare ekstra støj. Er man nervøs for CPU kølingen er det meget bedre at montere en større køleprofil - så er den stadig lydløs.

Alle former for Blu-ray afspillere skal jævnligt opdateres for at understøtte nye kopibeskyttelses algoritmer som stjerne idioterne der udgiver Blu-rays bliver ved med at finde på (og udelukkende generer de lovlydige brugere med) - det gælder både for software afspillere som Powerdvd og hardware afspillere der opdateres gennem firmware opdateringer.

Glem trådløs - det virker ikke !!! man kan ikke "streame" ordentlig HD video trådløst. Du er nødt til at trække kabel - hvis du ikke vil det, så skal du bare ikke have netværks afspiller eller også er du begrænset til at afspille video i standard opløsning eller til nød HD video med lav konstant bitrate.

Jeg ved ikke hvor meget der løber på i told og moms hvis du bestiller den fra popcorns hjemmeside, men du kan ligeså nemt bestille fra en shop i DK eller EU så slipper du for at skulle tænke på told og moms.

Redigeret af spawn - 09-Oktober-2010 kl. 17:38
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

køleren er ca 37x37mm
der er 35mm plads mellem køler og låg

montering af blæser er fuldstændig unødvendigt, og betyder bare ekstra støj. Er man nervøs for CPU kølingen er det meget bedre at montere en større køleprofil - så er den stadig lydløs.

Alle former for Blu-ray afspillere skal jævnligt opdateres for at understøtte nye kopibeskyttelses algoritmer som stjerne idioterne der udgiver Blu-rays bliver ved med at finde på (og udelukkende generer de lovlydige brugere med) - det gælder både for software afspillere som Powerdvd og hardware afspillere der opdateres gennem firmware opdateringer.

Glem trådløs - det virker ikke !!! man kan ikke "streame" ordentlig HD video trådløst. Du er nødt til at trække kabel - hvis du ikke vil det, så skal du bare ikke have netværks afspiller eller også er du begrænset til at afspille video i standard opløsning eller til nød HD video med lav konstant bitrate.

Jeg ved ikke hvor meget der løber på i told og moms hvis du bestiller den fra popcorns hjemmeside, men du kan ligeså nemt bestille fra en shop i DK eller EU så slipper du for at skulle tænke på told og moms.
Det er kun til at flytte til C-200 jeg vil bruge wifi , der skal 2.5 " hdd i den og BD drev.
Der skal HDMI fra C-200 til tv.
Jeg kan ikke finde en shop i DK der har det hele og slet ikke wifi og remoten.
Og EU har jeg prøvet at bestille uden held , da dem jeg fandt ville have vorkasse og det vil jeg ikke.
Ang køler har jeg kikket efter den fra Northq , men ingen forhandler den.

The_Unforgiven

Redigeret af The_Unforgiven - 09-Oktober-2010 kl. 19:44
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 20:57
Dustin har c-200 på lager, men ir remote er ikke på lager.
Pixmania får den på lager 11-10 skriver de, ir remote er på lager der.

Så enten køber du hvert sted eller venter og ser om pixmania får den på lager på mandag.
Jeg købte min hos Dustin til 2500,- for 1½ måned siden og fik den dagen efter.
SVP03
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 13:13
Så er den bestilt med IR remote og Wifi , i alt 2200 kr med porto , + told og moms til gerbyr gribben.
Satser på det bliver under 800 kr.
Så ender den på 4000 kr incl BD drev og 640 gb hdd .
Jeg kan læse man skal bruge USB stick til BD Live , skal den være på 2 gb eller må den gerne være mere , har nemlig en 4 gb liggende ?????

Jeg kan se at der er testet max 750 gb hdd i 2.5 " , uden problemer , ingen som har prøvet med en 1 tb hdd i 2.5 ".
Kan jo ligeså godt tage det når jeg skal købe , men vil ikke hvis den ikke kan køre den .

The_Unforgiven

Redigeret af The_Unforgiven - 11-Oktober-2010 kl. 14:03
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Så er den bestilt med IR remote og Wifi , i alt 2200 kr med porto , + told og moms til gerbyr gribben.
Satser på det bliver under 800 kr.
Så ender den på 4000 kr incl BD drev og 640 gb hdd .
Jeg kan læse man skal bruge USB stick til BD Live , skal den være på 2 gb eller må den gerne være mere , har nemlig en 4 gb liggende ?????

Jeg kan se at der er testet max 750 gb hdd i 2.5 " , uden problemer , ingen som har prøvet med en 1 tb hdd i 2.5 ".
Kan jo ligeså godt tage det når jeg skal købe , men vil ikke hvis den ikke kan køre den .

The_Unforgiven
usb er kun vis du ikke har HDD i :-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 15:32
Ok.
Takker

The_Unforgiven
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 18:56
Så er en C-200 bestilit
1 stk Samsung 1 tb 2.5 " fra UK og LiteOn BD drev
Dejligt med tidlig julegave , he he

The_Unforgiven
Til top
Poulsen999 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Oktober-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 14:42
Hej

Jeg sidder også og kigger på denne maskine, men er lidt i tvivl om den er det "rigtige", så jeg håber der er en venlig sjæl der lige vil hjælpe mig på vej.

1:
Planen er at bruge HDD (ekstern) til afspilning af fortrinsvis .mkv filer (men også DVDstrukturer samt .iso) - er det så nok med en A-200 eller skal man op i en C-200?

2:
Jeg har pt ikke noget anlæg tilkoblet afspiller/fjernsyn - kan man afspille .mkv filer med dts og få lyden direkte fra PCH op i fjernsynet?

Tak for hjælpen
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 15:51
Hej Poulsen

1. ja, så er en A-200 nok
2. ja, afspilleren har licens til at dekode og downmixe DTS til stereo pcm så du også kan få lyd selvom du kun tilslutter den til fjernsynet.
Til top
Neato Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2008
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Glem trådløs - det virker ikke !!! man kan ikke "streame" ordentlig HD video trådløst.

Hvad er ordentlig HD video? Undskyld min uvidenhed, men det er fordi at jeg har trådløst i min og det kører fint.

Min Router og PCH står osse lige klods op af hinanden.

Jeg har en USB trådløs stik sat i, men tænker lidt på den mulighed der er at bruge et minitrådløs kort på bundkortet, men hvilken skal man bruge?
Venligst

Neato
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 18:04
Med "ordentlig" HD video mener jeg HD video med en vis bitrate som bestemmer kvaliteten i mindst ligeså høj grad som opløsningen.

En C-200 er designet til at kunne afspille eks. rå Blu-ray rips over netværk, disse har en variabel bitrate der kan peake helt op til 50mbps - dette ses også nogen gange selv fra rekomprimerede mkv rips.

Jeg taler ikke om HDTV filer der typisk har en konstant bitrate omkring 10mbps, ejheller om Youtube HD video, eller HD trailers o.lign. der alle er lavbitrate. Disse er ikke problemet.

Afspilning af HD video der peaker op til 40-50mbps kræver en vis båndbredde samt latency og stabilitet af netværket - det kan et trådløst netværk med en USB stick i en media afspiller ikke levere, her taler vi om overførselshastigheder omkring max 25mbps. Prøv at kopiere en fil over dit trådløse netværk fra din pc til harddisken i din PCH og check hvad overførselshastighed du kan opnå.

Så det kan godt være dit "kører fint", men så skyldes det blot at det materiale du afspiller ikke er krævende nok.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu