recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til internet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Provo23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2009
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:27
ShelbyPoker: Jeg vil prøve når jeg kommer hjem, følge din guide fuldt ud og så se om det virker. Virusprogram, SP3 vil jeg hente på min anden computer inden så det kan blive installere, og vil prøve MSE denne gang.

Brixen: Jeg har ikke SP3 på en cd, men vil downloade den og overføre med USB, kan ikke se andre måder at gøre det på.
for at formatere sætter jeg CD i, genstarter comp og booter fra CD. og så der da jeg skal vælge pation eller hva der nu står, der sletter jeg mine pationer, opretter ny (har kun et drev nu, hvis i mener at jeg skal have minimum 2 så sig endelig til, for jeg ved ik om det er bedst med 1 eller 2 drev(C og D kalder jeg dem)), efter den er oprettet bliver pationen hvor Windows skal installeret på formateret, alt bliver slettet og den kopiere derefter filerne, og så ved i hvad resten er selvf.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Provo23 Provo23 skrev:

ShelbyPoker: Jeg vil prøve når jeg kommer hjem, følge din guide fuldt ud og så se om det virker. Virusprogram, SP3 vil jeg hente på min anden computer inden så det kan blive installere, og vil prøve MSE denne gang.

Brixen: Jeg har ikke SP3 på en cd, men vil downloade den og overføre med USB, kan ikke se andre måder at gøre det på.
for at formatere sætter jeg CD i, genstarter comp og booter fra CD. og så der da jeg skal vælge pation eller hva der nu står, der sletter jeg mine pationer, opretter ny (har kun et drev nu, hvis i mener at jeg skal have minimum 2 så sig endelig til, for jeg ved ik om det er bedst med 1 eller 2 drev(C og D kalder jeg dem)), efter den er oprettet bliver pationen hvor Windows skal installeret på formateret, alt bliver slettet og den kopiere derefter filerne, og så ved i hvad resten er selvf.

Jeg slettede mit indlæg, fordi ShelbyPoker var hurtigere, og med en bedre vejledning end mig Smile

Venlig hilsen
KB
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:37
Formålet er at se om du får tildelt en nameserver, ellers duer en browser nemlig ikke.
Forkerte netværksindstillinger kan gøre at du har en netforbindelse, men ikke kan slå adresser op e.g oversætte www.jp.dk til den respektive ip-adresse.
Hvis du reinstallerer, vil windoze automatisk give dig den rigtige indstilling med DHCP Thumbs Up
Min holdning er, først at prøve at løse problemet for at blive klogere og fordi det mange gange viser sig at være hurtigere end reinstallation.
Reinstallation er sidste udvej, men skal ind i mellem gøres . . . .
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Provo23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:43
super.. Jeg vil prøve alle jeres forslag når jeg kommer hjem. Jeg overvejer dog lige tage en morfar når jeg kommer hjem, men det bliver i hvert fald inden klokken 15 regner jeg med, så i ved ca. hvornår i måske kan regne med respons :)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 12:45
Ja, så må du jo have dig en god morfar...  LOL  - Har en svag anelse om hvad du mener.
Jeg bruger normalt 2 partitioner, C-drev til installation af programmer og D-drev (data-drev) til nå ja, data...  Wink  Dette skyldes at skulle jeg få behov for formattere computeren behøver jeg kun at formattere C-drevet, for det er på C-drevet problemerne opstår, hvis de opstår. På denne måde er ens data bedre beskyttet så at sige og er vel også bedre beskyttet mod direkte virus angreb.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Provo23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, så må du jo have dig en god morfar...  LOL  - Har en svag anelse om hvad du mener.
Jeg bruger normalt 2 partitioner, C-drev til installation af programmer og D-drev (data-drev) til nå ja, data...  Wink  Dette skyldes at skulle jeg få behov for formattere computeren behøver jeg kun at formattere C-drevet, for det er på C-drevet problemerne opstår, hvis de opstår. På denne måde er ens data bedre beskyttet så at sige og er vel også bedre beskyttet mod direkte virus angreb.

Ja det kan jeg godt se, er helt med.. Er igang nu og har lavet 2 drev.
Morfar=en lille bitte lur
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af ShelbyPoker ShelbyPoker skrev:

Oprindeligt skrevet af Provo23 Provo23 skrev:

Jeg kan da ikke blive ved med at formatere den. det gjorde jeg lige igår :b
Men må jo prøve igen så med at lægge SP3 ind først.

Som dit system er nu, så ville jeg helt klart gøre som Karkov også skriver :

1. Sørg for at have drivere og antivirus program downloadet (så du ikke skal på nettet og finde det med en ny-installeret maskine) - download også WinXP SP3 hvis din installations-cd ikke indeholder den

2. Fjern partition og formater (begge dele med WinXP installationsprogrammet)

3. Ud med netværksstikket (i tilfælde af at din Windows skulle understøtte det uden yderligere drivere)

4. Installer Windows + evt. SP3

5. Installer Antivirus program

6. Installer netkort driver + i med stikket

7. Opdatér antivirus program

8. Opdatér Windows via Windows-update

9. Ind med resten af driverne

10. Så kører det med garanti !!

Mvh.
Brian S Jensen

Er det virkeligt alle de step der skal foretages.
Ellers kan her ses en liste (PC. Easy as 1-23) med ydeligere punkter hvis ovenstående procedure ikke afhjælper problemet.

God weekend Smile

Redigeret af lahan - 13-November-2009 kl. 12:59
Til top
Provo23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af ShelbyPoker ShelbyPoker skrev:

Som dit system er nu, så ville jeg helt klart gøre som Karkov også skriver :

1. Sørg for at have drivere og antivirus program downloadet (så du ikke skal på nettet og finde det med en ny-installeret maskine) - download også WinXP SP3 hvis din installations-cd ikke indeholder den

2. Fjern partition og formater (begge dele med WinXP installationsprogrammet)

3. Ud med netværksstikket (i tilfælde af at din Windows skulle understøtte det uden yderligere drivere)

4. Installer Windows + evt. SP3

5. Installer Antivirus program

6. Installer netkort driver + i med stikket

7. Opdatér antivirus program

8. Opdatér Windows via Windows-update

9. Ind med resten af driverne

10. Så kører det med garanti !!

Mvh.
Brian S Jensen

dette var min redningsdag :D
Lortet virker så super godt. Jeg valgte af gøre hele proceduren som du skrev jeg sku gøre, og istedet kun tage drivers fra den CD-rom jeg fik med dengang, så gik jeg ind på min bærbar og hentede de nyeste drivers. At gøre det med denne manual får det til at virke.

Hvorfor er det den ik gad for? hvad lukkede for det?

Og tusind tak alle sammen, det var lige hvad jeg manglede..
God weekend :)

-// Morten aka Provo
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 16:24
Det er svært at sige hvad det var, men en XP uden Servicepack og så lidt surfen rundt efter opdateringer kan hurtigt betyde virus/maleware og det har nok været sådan noget der drillede.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu