recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til... ja nyt TV :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til... ja nyt TV :)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til... ja nyt TV :)
    Sendt: 13-September-2015 kl. 22:00
Hej,

Så er tiden nok kommet til at der skal nyt TV i vores hjem og vores trofaste Panasonic TH-42PV60 fra 2006 må vige pladsen Smile

Vi er faktisk stadig glade for plasma'en og de naturlige farver, men det er blevet for småt og vi vil gerne have 55". Det store spørgsnål er så HVAD man skal købe. Jeg er normalt tech-nørden som andre går til når det drejer sig om computere og elektronik, men jeg har ikke fuldt med i TV verdenen i lang tid, og det er jo en jungle af modeller, teknologier og meninger, så jeg er godt nok i tvivl og vil høre jer herinde.

Hvis penge ikke var noget problem, så ville jeg nok bare gerne have et fladt LG OLED TV Tongue. Jeg har set de kurvede modeller og det ser fantastisk ud, og det er jo også arvtageren fra plasma. Jeg har faktisk være lidt bange for denne dag, da jeg har set alt for mange LCD/LED TV hos venner og bekendte, som havde forfærdelig billedkvalitet. Ihvertfald som de havde indstillet dem (eller ikke indstillet dem!). Nogle få gange har jeg fået lov til at pille og har så fået en hæderligt billede ud af dem, men jeg har aldrig oplevet et LCD/LED TV der havde samme naturlige farver på f.eks. hudtoner som mit gamle plasma. De andre havde så andre fordele, som mere lys på skærmen når det var dagslys og andre ting.

Men der er gået 9 år og der MÅ være sket utroligt meget med billedkvaliteten, så det må bare være et spørgsmål om at finde det rigtige TV! Kravene er 55" og et en maks. pris på 10.000 kr. Kan det gøres billigere, gør det bestemt ikke noget.

Jeg er i tvivl om det behøver at være 4K, da vi intet behov har for det i dag. Vi har ikke Netflix eller andre streamingtjenester, og bruger TV'et til at se alm. TV fra Yousee kabel-TV. En del Kanal 5 HD, og så DR1, TV2, Ramasjang, osv. Der bliver også set nogle blu-ray film. Det skader ikke at fremtidssikre sit køb lidt, men der er ikke planer om at ændre forbruget i den nærmeste fremtid.

Jeg har ræset lidt rundt på nettet i de sidste par dage, og har set på tilbud, anmeldelser og hvad der bl.a. er skrevet i dette forum. Jeg har endnu ikke været ude og se på ret mange TV, da jeg ville søge inspiration her først.

Jeg har kig på et Sony KDL-55W807CSAEP som Expert har på tilbud i øjeblikket: http://www.expert.dk/sony-kdl55w807csaep-55-led-tv/p-246012/. Det har vist fået ok anmeldelser og jeg har også set den serie nævnt her i forummet.

Af alternativer er jeg stødt på disse 4K TV:

De er i forskellige prisklasser, men det er umiddelbart dem jeg har set OK anmeldelser og meninger om.

Den vigtigste parameter er sådan set billedkvaliteten. 4K er ikke umiddelbart vigtigt og smart-TV delen er heller ikke super vigtig, da det ikke er noget vi har i dag. Lyden er underordnet, da vi altid har lyden til at køre ud via vores surround-anlæg. Det hele styres med en Logitech Harmony One, så det skal det nye fjernsyn også kunne!

Alm. SD/HD TV signaler skal stå flot, uden udtværede hudtoner, skrigende kontrast og så meget lys at man skal bruge solbriller Smile.

Så hvad kan I anbefale til sådan en som mig, med vores behov? Skal vi gå efter et godt Full HD TV og spare nogle penge, så vi kan købe et OLED om 3-4-5 år? Eller bør vi ofre noget mere og få 4K panel, 4K Netflix og alt det smarte?

På forhånd tak!

Mvh.
René

Sony KDL-55W807CSAEP, Yamaha RX-V775
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 10:56
Der er sket en pokkers masse siden du fik dit TV - det meste heldigvis til den gode side. Mit råd er at gå ud og se på de TV som du selv nævner - og fortrinsvis hos en forhandler der reelt kan vejlede dig, og lade dig prøve forskellige indstillinger samt signaltilgang (TV kanaler og BD).
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 11:17
Læs om Sony tvet her.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=33894

Jeg har haft kig på 65" men jeg har droppet det, alt for mange problemer, du kan bla. nå at tage en kop kaffe ved kanalskift, en der har målt at det tager 13 sek.Dead

Processor underdimensioneret og et hav af andre ting.

Vær opmærksom på at Panasonic kun har 1 turner, hvis det er noget du ikke har set, men nok det bedste valg af dem du nævner.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 13:03
Jeg har netop købt en Sony 50" i elgiganten. Det kunne findes til kr. 5000,- for et par uger siden.
Det virker rigtig godt og har hurtig kanalskift. Men er kun Full HD og kan ikke optage endnu, da google mangler at udvikle funktionen på Android softwaren i tvet. Ellers virker det fint og har meget flot billed, efter jeg har brugt noget tid på indstillingerne. 

Så jeg vil ikke være utryg ved Sony - især ikke, hvis du køber en nyere model i 55"

Panasonic har også et fedt billed - så det er nok også en sikker vinder til dit behov.

Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der er sket en pokkers masse siden du fik dit TV - det meste heldigvis til den gode side. Mit råd er at gå ud og se på de TV som du selv nævner - og fortrinsvis hos en forhandler der reelt kan vejlede dig, og lade dig prøve forskellige indstillinger samt signaltilgang (TV kanaler og BD).

Jeg vil helt klar ud og kigge, men ville lige høre om der var specifikke modeller som jeg skulle se på. I dag vil jeg tage et kig på Sony Full HD modellen.
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Læs om Sony tvet her.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=33894

Jeg har haft kig på 65" men jeg har droppet det, alt for mange problemer, du kan bla. nå at tage en kop kaffe ved kanalskift, en der har målt at det tager 13 sek.Dead

Processor underdimensioneret og et hav af andre ting.

Vær opmærksom på at Panasonic kun har 1 turner, hvis det er noget du ikke har set, men nok det bedste valg af dem du nævner.

Godt at vide at det er så langsomt... jeg havde ikke set den tråd. Jeg skal ud og kige på Full HD modellen i dag og i de anmeldelser jeg har læst skulle det have rigtig god billedkvalitet. Hvis jeg også selv synes det, så kunne jeg sagtens leve med Full HD, da jeg ikke ser at vi har brug for 4K i meget lang tid...

4K ser super imponerende ud i butikkerne, men hvis man ikke får det brugt er det jo lige meget. Så vil jeg hellere have et "dyrt" Full HD med moden teknologi.

Er der nogen specifikke TV du kan anbefale?
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Jeg har netop købt en Sony 50" i elgiganten. Det kunne findes til kr. 5000,- for et par uger siden.
Det virker rigtig godt og har hurtig kanalskift. Men er kun Full HD og kan ikke optage endnu, da google mangler at udvikle funktionen på Android softwaren i tvet. Ellers virker det fint og har meget flot billed, efter jeg har brugt noget tid på indstillingerne. 

Så jeg vil ikke være utryg ved Sony - især ikke, hvis du køber en nyere model i 55"

Panasonic har også et fedt billed - så det er nok også en sikker vinder til dit behov.

Hvilken Sony model købte du? Jeg har kig på KDL-55W807CSAEP til 6.995 kr. i Expert.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af mosx mosx skrev:

4K ser super imponerende ud i butikkerne, men hvis man ikke får det brugt er det jo lige meget. Så vil jeg hellere have et "dyrt" Full HD med moden teknologi.

Er der nogen specifikke TV du kan anbefale?

Jeg ville selv aldrig vælge et ikke UHD TV i dag. Det er muligt at UHD ser super godt ud i butikkerne, men det gør det altså også hjemme hos mig på min Youtube APP, hvor der er timevis af UHD TV. Men selvfølgelig en smag sag.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:17

Jeg ville selv aldrig vælge et ikke UHD TV i dag. Det er muligt at UHD ser super godt ud i butikkerne, men det gør det altså også hjemme hos mig på min Youtube APP, hvor der er timevis af UHD TV. Men selvfølgelig en smag sag.Smile

Kan jeg så få et "problemfrit" UHD TV til omkring de 10.000 kr. i dag? Og meget gerne med "plasma-agtigt" billede. Det lyder ikke godt med de problemer der er med den Sony model jeg har fundet frem.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:30
Jeg købte dette:

Der er ingen problemer med det :-) Kanalskift m.m. sker promte og jeg styrer den p.t. med Harmony eller app. - men som sagt, er prisen lidt høj lige nu.

Redigeret af Steffen32 - 14-September-2015 kl. 14:32
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af mosx mosx skrev:

Kan jeg så få et "problemfrit" UHD TV til omkring de 10.000 kr. i dag? Og meget gerne med "plasma-agtigt" billede. Det lyder ikke godt med de problemer der er med den Sony model jeg har fundet frem.

Nu har jeg aldrig rigtigt hørt om helt problemfrie TV - uanset fabrikat. Men nu er du jo selv inde på Pana CX725, og det ville jeg nok selv se nærmere påSmile
Til top
mosx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mosx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Jeg købte dette:

Der er ingen problemer med det :-) Kanalskift m.m. sker promte og jeg styrer den p.t. med Harmony eller app. - men som sagt, er prisen lidt høj lige nu.

OK... Det er vel ret sammenligneligt med den 55" jeg har kig på? Det er en 8xx serie, som vel må være mindst lige så god, hvis ikke bedre?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu