|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
frugt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-September-2009 Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 19-November-2009 kl. 19:50 |
|
Jeg har et samsung plasma 855-50 som skal forbindes med min receiver - Sherwood 7503 - med et optisk kabel. Hvad hedder det optiske kabel jeg skal bruge? - jeg skal vide hvad hovederne hedder?, da jeg ikke bare kan trække kablet i mine tomrør da hovedet er for stort. Derfor er jeg nødt til at svejse hovederne på efterfølgende. Derfor såfremt nogen ved hvilket kabel jeg skal købe og hvad hovederne hedder hører jeg gerne fra jer.på forhånd tak.
Rene´
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Så har du et problem, det er vist endnu ikke muligt at fremstille sådanne selv, du må nok bruge en Toslink > Coax Converter, så du tilslutter med Coax I Reciveren i stedet for.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
frugt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-September-2009 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Hej radiomand
Jeg har en som kan gøre det for mig .
|
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Så må han vel også kunne fortælle dig hvad du skal bruge
![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Så er problemet nok ikke så stort, hvis ellers man kan få et nyt stik at påmontere.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
![]() |
|
Umiddelbart vil jeg forvente det er et standard TOSLINK optisk kabel som disse:
Tror ikke hverken TV eller receiver er med Miniplug som disse (vil forvente at det kun er i bærbart udstyr Miniplug anvendes):
Har ikke set nogle steder hvor du kan købe som løsdele. Men mener ikke det er så vanskeligt at lave selv, her er et par ældre links til inspiration:
Som det kan ses på denne YouTube er det synligt lys, så hvis det kan ses tydeligt efter operation er det sikkert kraftigt nok.
http://www.youtube.com/watch?v=lxrOs2fnPMk Selv ville jeg købe et billigt på 5-10m:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optisk_toslink_kabel/standard_optisk_toslink_digital_kabel_5_m_799_da.html og skære det over med skarp hobbykniv en 20 til 50cm fra den ene ende. Trække den lange ende igennem rør, og lime de to ender sammen med sekundlim i et tyndt rør. Som f.eks et tomt blækrør fra en kuglepen som vist i det ene link. Edit: Eller skær den ene ende af optisk kabel. Bor et hul i en støvprop med samme diameter som fibren, og pres den frie ende heri. Som beskrevet i link:
http://www.minidisc.org/homemade_toslink.html Lad det være den ende der skal ind i receiver, lys skal nok komme ud. Det vil give mindre lystab, end hvis det er den ende hvor lys skal ind i kabel (fra TV) Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 19-November-2009 kl. 22:50 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |