recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til kabel (kloge hoveder :-) )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til kabel (kloge hoveder :-) )

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
frugt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2009
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til kabel (kloge hoveder :-) )
    Sendt: 19-November-2009 kl. 19:50

Jeg har et samsung plasma 855-50 som skal forbindes med min receiver - Sherwood 7503 - med et optisk kabel. Hvad hedder det optiske kabel jeg skal bruge? - jeg skal vide hvad hovederne hedder?, da jeg ikke bare kan trække kablet i mine tomrør da hovedet er for stort. Derfor er jeg nødt til at svejse hovederne på efterfølgende.

Derfor såfremt nogen ved hvilket kabel jeg skal købe og hvad hovederne hedder hører jeg gerne fra jer.

på forhånd tak.
Rene´
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 19:56

Så har du et problem, det er vist endnu ikke muligt at fremstille sådanne selv, du må nok bruge en Toslink > Coax Converter, så du tilslutter med Coax I Reciveren i stedet for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
frugt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2009
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 20:01
Hej radiomand
Jeg har en som kan gøre det for mig .
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af frugt frugt skrev:

Hej radiomand
Jeg har en som kan gøre det for mig .

Så må han vel også kunne fortælle dig hvad du skal brugeWink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 20:06

Så er problemet nok ikke så stort, hvis ellers man kan få et nyt stik at påmontere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 21:21

Jeg har et samsung plasma 855-50 som skal forbindes med min receiver - Sherwood 7503 - med et optisk kabel. Hvad hedder det optiske kabel jeg skal bruge?
Umiddelbart vil jeg forvente det er et standard TOSLINK optisk kabel som disse:

Tror ikke hverken TV eller receiver er med Miniplug som disse (vil forvente at det kun er i bærbart udstyr Miniplug anvendes):

jeg skal vide hvad hovederne hedder?, da jeg ikke bare kan trække kablet i mine tomrør da hovedet er for stort. Derfor er jeg nødt til at svejse hovederne på efterfølgende.
Derfor såfremt nogen ved hvilket kabel jeg skal købe og hvad hovederne hedder hører jeg gerne fra jer.

Har ikke set nogle steder hvor du kan købe som løsdele. Men mener ikke det er så vanskeligt at lave selv, her er et par ældre links til inspiration:
Som det kan ses på denne YouTube er det synligt lys, så hvis det kan ses tydeligt efter operation er det sikkert kraftigt nok.
http://www.youtube.com/watch?v=lxrOs2fnPMk

Selv ville jeg købe et billigt på 5-10m:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optisk_toslink_kabel/standard_optisk_toslink_digital_kabel_5_m_799_da.html
og skære det over med skarp hobbykniv en 20 til 50cm fra den ene ende. Trække den lange ende igennem rør, og lime de to ender sammen med sekundlim i et tyndt rør. Som f.eks et tomt blækrør fra en kuglepen som vist i det ene link.

Edit: Eller skær den ene ende af optisk kabel. Bor et hul i en støvprop med samme diameter som fibren, og pres den frie ende heri. Som beskrevet i link:
http://www.minidisc.org/homemade_toslink.html
Lad det være den ende der skal ind i receiver, lys skal nok komme ud.
Det vil give mindre lystab, end hvis det er den ende hvor lys skal ind i kabel (fra TV)

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 19-November-2009 kl. 22:50
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu