recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Kabler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LightRaven Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-August-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Kabler
    Sendt: 05-September-2008 kl. 14:01
Jeg har netop modtaget Onkyo 606 samt et kef 2005.2. Men så kommer det virkelig problem - jeg skal have nogle kabler...

Nordost Wyrewizard Spelbinder Single-wire højttalerkabel

1) Skulle være et udemærket kabel til average brugere. Hvem har brug for bi-wire kabler? og hvordan køber man sådan nogle kabler. Et antal meter og passer dem selv til ved at klippe? dem over.

2) Kan det betale sig at købe et bedre kabel til center og i så fald hvilket (gerne links).

3) Hvilket kabel skal jeg anvende til subwoofer ?

4) Jeg skal connecte min dvd samt ipod til min receiver og samtidig receiver til mit LCD-TV. Her er jeg meget lost. Hvilke kabler skal jeg have fat I ? :)

Jeg formoder et HDMI 1.3 kabel fra receiver til TV.

5) Hvad med lyden fra LCD-TV til receiver?

Mange spg. Men tak for hjælpen. Al hjælp er velkommen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 18:51

Forhandlerne har udemærkede HT kabler, til SW skal bruges et SW kabel, er som regel medleveret. DVD til Reciver med HDMI eller SPDIF kabel Toslink eller Coax, I-POD med et lydkortkabel, TV til Reciver med RCA.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 19:22
Så vidt jeg kan se sælger av-connection kun i antal meter dvs. jeg formoder men selv skal klippe dem over etc? Er single-wire godt nok?

Hvilket SW kabel? (intet i pakken)

RCA = ?

Jeg er en anelse forvirret. Hvis du kan være lidt mere eksplicit og gerne nogle links til av-connection :P

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 19:28

Kabler er her og nu varer og købes hos de lokale forhandlere, der finder du også et SW kabel, HDMI,Toslink og hvad ellers der skal bruges. Kabler har jeg aldrig købt på nettet, da de som sagt er her og nu varer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 00:08

Oprindeligt skrevet af LightRaven LightRaven skrev:

Jeg har netop modtaget Onkyo 606 samt et kef 2005.2. Men så kommer det virkelig problem - jeg skal have nogle kabler...

Nordost Wyrewizard Spelbinder Single-wire højttalerkabel

1) Skulle være et udemærket kabel til average brugere. Hvem har brug for bi-wire kabler? og hvordan køber man sådan nogle kabler. Et antal meter og passer dem selv til ved at klippe? dem over.

2) Kan det betale sig at købe et bedre kabel til center og i så fald hvilket (gerne links).

3) Hvilket kabel skal jeg anvende til subwoofer ?

4) Jeg skal connecte min dvd samt ipod til min receiver og samtidig receiver til mit LCD-TV. Her er jeg meget lost. Hvilke kabler skal jeg have fat I ? :)

Jeg formoder et HDMI 1.3 kabel fra receiver til TV.

5) Hvad med lyden fra LCD-TV til receiver?

Mange spg. Men tak for hjælpen. Al hjælp er velkommen.

1) folk hvis højttalere understøtter det. Ja normalt klipper man det selv i passende længder.

2) Ja nu er jeg personligt ude af stand til at høre forskel på højttaler kabler - måske forkert formuleret, jeg kan godt højre _MEGET SMÅ_ forskelle, men, mellem almindelige højttaler kabler og ret dyre kabler er jeg ude af stand til at høre at det ene skulle være bedre end det andet.

Men umiddelbart ville jeg da mene, at det giver mest mening at bruge det samme kabel til alle højttalere.

3) Enten et "enkelt" kabel eller et split kabel - kommer an på hvordan din subwoofer er bygget, du må kigge bag på den. http://www.avconnection.dk/?ML=850

4) Din DVD kan enten bruge optisk, coaxial, hdmi, osv. så det er lidt svært at svare på. Jeg ved ikke hvilke udgange der er på en IPOD. Fra receiver til TV skal du bruge et HDMI kabel, som du selv siger.

5) Kommer an på tv'et, men typisk bruger man et almindeligt Phono kabel: http://www.avconnection.dk/?ML=308

Redigeret af Kasper_J - 06-September-2008 kl. 00:13
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:35
Jeg svarer ikke med numre på dine spørgsmål, svarer bare direkte

Angående HT-kabler, så kan jeg bestemt høre forskel. Jeg har prøvet lidt forskellige kabler, og prisen fulgte kvaliteten lineært. Derved skal det siges, at jeg er overbevist om at nogle kabler ikke er pengene værd, så som jeg anbefaler til alle, prøv lidt forskellige kabler og se hvad du bedst kan lide. Da lyd er en ren subjektiv holdning, så er det svært for andre at anbefale dig det bedste, de synes muligvis selv at det er det bedste, men ikke sikkert at du gør det.

Nu til anbefalinger. De kabler jeg godt kan lide, til en rimelig "average" pris er: Supra PLY 3.4 og Nordost Wyrewizard Dreamcaster - Personligt hænger jeg mere til sidstnævnte.

De 3 fronthøjtalere (Center og 2 front) skal helst have de samme kabler. Ved brug af forskellige kabler, kan lyden godt ændre sig, og det får en forkert klang. Så samme kabler til de 3 fronter. Til baghøjtalerne kan man godt vælge nogle andre kabler, end dem man bruger til de andre.

Til din sub, vil jeg anbefale Supra Sub-link. bruger det selv, og mener bestemt det er "bang for the buck".

Kasper har svaret på 4 og 5, dem er jeg enig i.

mvh
Zirio

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 10:43
Tak for alle svarene. Det burde hjælpe mig til at vælge de rigtige indkøb!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu