recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af bærbar hp/mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af bærbar hp/mac

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 20:51
Hej alle
Efter jeg har læst det hele igennem har jeg lige et ? Hvad med virus program til Mac.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 21:57
Cybergyuen: well det er nu smag og behag jeg bruger personligt både bærbare samt stationære pc'er med win7 derfor er 85% af mit computer brug på pc.. Og sammenlignet med sønnikes samt konens både macbookpro samt imacs er der er Apples computere langt hurtigere til opstart og jeg syntes helt generelt der er langt bedre flow i deres system.. Om man kan lide det ej er jo en smags sag... Og netop opstart og hele processen omkring opdateringer og ikke mindst virusscanner... Eller manglene behov for Samme på en Apple computer (uden det er sikkert det holder for fremtiden) så er det da muligt der ikke er så står målbar forskel.. Jeg observerer bare der er meget lidt vente og downtime på en Apple det Samme kan jeg ikke sige om win7 som af og til gør spøjse ting.. Har oplevet flere frys og unødvendige genstarter og det syntes jeg bare ikke er godt nok
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Cybergyuen: well det er nu smag og behag jeg bruger personligt både bærbare samt stationære pc'er med win7 derfor er 85% af mit computer brug på pc.. Og sammenlignet med sønnikes samt konens både macbookpro samt imacs er der er Apples computere langt hurtigere til opstart og jeg syntes helt generelt der er langt bedre flow i deres system.. Om man kan lide det ej er jo en smags sag... Og netop opstart og hele processen omkring opdateringer og ikke mindst virusscanner... Eller manglene behov for Samme på en Apple computer (uden det er sikkert det holder for fremtiden) så er det da muligt der ikke er så står målbar forskel.. Jeg observerer bare der er meget lidt vente og downtime på en Apple det Samme kan jeg ikke sige om win7 som af og til gør spøjse ting.. Har oplevet flere frys og unødvendige genstarter og det syntes jeg bare ikke er godt nok

Jeg synes nu windows kører uden at opleve de ting du angiver...

Måske har det en del med hardware at gøre...

Hvis man køber en mac og køber tilsvarende hardware fra Dell, HP eller en af de andre store. Så er maskinerne lige stabile efter min erfaring.
Jeg har fået en mac til at gå ned med MacOS-X, men jeg har også fået windows til det samme...
Så det er hvilke programmer man skal benytte og hvad man er vant til som tæller efter min mening.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 23:17
Well den bærbare er en af acers business modeller og den stationære er hp også en businessmodel rimelig processor nok ram osv. Begge er med win7 Pro og feks ctrl alt delete for at kalde joblisten frem for at dræbe et stallet program som feks outlook var ikke noget man bare lige gjorde næh der skulle adskillige genstarter til førend det nu forhåbentligt kører ordentligt.. Prøvede noget lignene med excell og nogle delte regneark på job og den nyeste office 2010 den crashede computeren har ikke lige haft tid til fejlfinding. Men at dræbe et program på en Apple sige bare swup så er det lukket og man genstarter programmet og kører videre.. Jeg er måske uheldig.. Men jeg er ikke imponeret over win7 herregud det er klart bedre end xp og Vista men netop stabiliteten og brugervenligheden på børneplan ældreplan og alm brugerplan der kører Apple pt altså med klatten.. Og det har vel altid været deres force
Men nok om der.. Det er ikke for at starte en flamewar jeg bruger jo selv win7 og den dækker jo fint manges behov :)

Redigeret af rhsin - 18-Oktober-2010 kl. 23:19
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Well den bærbare er en af acers business modeller og den stationære er hp også en businessmodel rimelig processor nok ram osv. Begge er med win7 Pro og feks ctrl alt delete for at kalde joblisten frem for at dræbe et stallet program som feks outlook var ikke noget man bare lige gjorde næh der skulle adskillige genstarter til førend det nu forhåbentligt kører ordentligt.. Prøvede noget lignene med excell og nogle delte regneark på job og den nyeste office 2010 den crashede computeren har ikke lige haft tid til fejlfinding. Men at dræbe et program på en Apple sige bare swup så er det lukket og man genstarter programmet og kører videre.. Jeg er måske uheldig.. Men jeg er ikke imponeret over win7 herregud det er klart bedre end xp og Vista men netop stabiliteten og brugervenligheden på børneplan ældreplan og alm brugerplan der kører Apple pt altså med klatten.. Og det har vel altid været deres force
Men nok om der.. Det er ikke for at starte en flamewar jeg bruger jo selv win7 og den dækker jo fint manges behov :)

Jeg er heller ikke ude på en flamewar - har selv siddet med mac siden System 6 uden multifinder, men jeg skal ærligt indrømme at MacOS-X efter min mening var et skridt tilbage i brugervenlighed og et skridt frem i stabilitet.
Men systemerne er efterhånden blevet så stabile at det er brugeroplevelsen og programudbuddet som er med til at diktere valget. Her kan jeg godt give ret i at maccen er lidt lettere at gå til for nybegyndere. Men fordelen ved Windows er flertallet af brugere og udbuddet på denne platform.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Hej alle
Efter jeg har læst det hele igennem har jeg lige et ? Hvad med virus program til Mac.
Der er ingen virus til Mac OS X, men det er ingen garanti for at det bliver ved sådan.

Jeg bruger selv et antivirusprogram http://www.clamxav.com/ som jeg scanner med en gang imellem. Det er for at tjekke om der er pc-virus i nogle af de dokumenter jeg har.

Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:21
Cyber: jamen netop mangfoldigheden er jo ved at være en saga blot da det jo aldrig har været flere brugere end nu netop fordi Apple sikkert kva succes iPhone har fået fat i det private segment og mange studerende. Desuden syntes jeg ikke der er mange software mangler mht udvalg af software som efterhånden er meget bredt og krydsplatform i den forstand de nu oftere udvikles til flere platforme
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:55
Rene, hvad er det du laver i Outlook som får programmet til at crashe? - nu kører jeg selv med den nye Office pakke og alt virker bare. Alt er klippestabilt! Jeg har ikke haft et eneste crash, blå skærm - det eneste jeg har oplevet indtil videre er explorer.exe som  gik fast, men jeg havde så også været inde og disable nogle services for at få hurtigere opstart, så det er min egen fejl.

Jeg døjer simpelthen med at se hvordan OSX skulle være mere stabilt når jeg ikke oplever noget mystisk med WIN7 uden selv at have forskyldt det. Jeg er ikke poweruser, men bruger dagligt SolidWorks 2010, Mastercam x3/x4, Office pakken (2010),  Texniccenter (LaTeX skriveprogram), VLC, Mathcad 14 og en masse små opensourceprogrammer portet fra linux-verdenen og jeg har slet ikke samme problemer. Måske pga. mit udstyr (Lenovo T61), men hvis Win 7 havde stabilitetsproblemer, så skulle jeg gerne have oplevet dem.

Efter min mening er det populært at sige Apple tager røven på folk når de forlanger adskillige tusind kroner for deres nye telefon, men det er mere populært at sige Windows er ustabilt. 
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 12:17
Jeg har en mac mini og har flere gange oplevet crashes også...
nu er jeg windows programmør så en mac vil være et forkert valg for mig, men jeg vil sige at hvis dit arbejde mest består i at sende mals og skrive lidt word, så go for mac.

hvis det består i avanceret word, samt brug af properitær software (som ikke findes til mac) så er det ALT for besværligt
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

hvis det består i avanceret word, samt brug af properitær software (som ikke findes til mac) så er det ALT for besværligt

Jeg bruger både mac og PC - lige pt sidder jeg med office 2011 på mac - hvad er det som er mere besværligt i den Word end i den på min PC? Parralels 6 gør det iøvrigt ret fint mht. rene windows programmer, men det er da klart at hvis hovedparten af ens arbejde er i programmer som kun fåes til windows så er det bedst - Sagt på en anden måde, man kan også slå et søm i med en sten, men skal man slå 100 i er det nok bedre med en hammer.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:08
Jeg har som andre herinde også oplevet problemr med formatering som ikke står helt korrekt når det kommer fra en mac, det er ikke det store, men det kan være et irritationsmoment, som ikke ville opstå på windows.

Det er også derfor at jeg skrivwer at hvis man bruger word meget ville jeg nok vælge windows da det vil være noget træls at skulle tage højde for små kompabilitetsproblemer hele tiden.

ellers ville jeg nok også vælge en mac da jeg synes det er en lækker computer
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:16
kan kun anbefale en HP Envy 17 hvis man gerne vil have den store skærm. Fremragende windows-maskine
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu