recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af bærbar hp/mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af bærbar hp/mac

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

det er ikke det store, men det kan være et irritationsmoment

Det var dog også et pænt stykke i forhold til ALT for besværligtWink - Har endnu ikke oplevet lignende problemer med office 2011 - men det kan da være det kommer.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:31
Anima: jamen godt spørgsmål jeg havde importeret en masse fra job, også kørte den fint resten af dagen hvorefter den begyndte og skabe sig... Pt er der stilstand i skaberiet... Problemet er jeg i princippet ikke aner hvor konflikten er det kan jo være virusscanner winupdate eller noget helt 3, dernæst kan jeg allerede nu mærke min bærbare med win7 er blevet lidt langsommere især omkring opstart.... Jeg har ryddet meget op og installerer ikke ret mange. programmer og et af de mest suspekte sites jeg besøger er min netbank og dette site ;) generelt er jeg en varsom internetbruger.
Min søn buldrer bare løs på nettet med sin MacBook uden at opleve noget der kan sammenlignes.
Og at Apple kan tage så meget for en Tlf tjaeh udbud og efterspørgsel... Der er jo rigeligt med købere og med iPhone 4 sænkede de faktisk prisen. Jeg har lige fået min den kører som en drøm faktisk er dette indlæg skrevet på den på en langsom edge forbindelse.
Har du forresten set at man kan købe en app til iPhonen der kan redigere i de der stregprogrammer du bruger?
Mvh

René
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

det er ikke det store, men det kan være et irritationsmoment

Det var dog også et pænt stykke i forhold til ALT for besværligtWink - Har endnu ikke oplevet lignende problemer med office 2011 - men det kan da være det kommer.

Mja, men forestil dig at du skal rette i et dokument på en windows maskine EFTER du har oprettet det på din mac 10 gange om dagen, det er ALT for besværligt, og det kan man jo komme til hvis man skal bruge den på arbejde og resten af kontoret har windows maskiner

så som jeg skrev før kommer det an på hvad den skal bruges til.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:52
Ang antivirus, så findes der vist et par stykker... google kender dem hvis du spørger pænt...

Desuden passer det altså ikke helt det med at der ikke findes virus, eller det vil sige at der findes en del trojans, som for den almene bruger vil være det samme, de giver adgang til et botnet.

Så jeg vil anbefale antivirus evt: http://www.mcafee.com/us/enterprise/products/system_security/clients/virusscan_for_mac.html

Som sagt før køb en mac hvis du gerne vil og ikke har for meget windows specifikt arbejde, ellers lad være, for så kommer du til at blive træt af den.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:59
Kenneth: vi har altså adskillige maskiner Windows som Apple der har installeret word/excell som udveksler dokumenter uden problemer, så kan ikke lige gennemskue hvad problemet skulle være med filudvekslingen? Det er ikke noget som de folk der sidder og arbejder med i dagligdagen beklager sig over
Mvh

René
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:06
fair nok, jeg har bare oplevet problemer med fra en grafiker på mit arbejde, og der var det mig der skulle rette dokumenterne efter, pga hendes mac så jeg ved af personlig erfaring at der kan være problemer med det, har dog ikke prøvet udvekslingen i den nye office

Redigeret af Kennethxyz - 19-Oktober-2010 kl. 15:07
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Har du forresten set at man kan købe en app til iPhonen der kan redigere i de der stregprogrammer du bruger?

Nej, det har jeg ikke, men jeg tror også det er irrelevant da mit behov, lige pt, ikke er til en smartphone. Nok engang om 2 år når jeg er færdig med studiet og har arbejde, men ikke lige nu. Jeg sidder alligevel  det meste af tiden foran en bærbar.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 16:50

Jeg har som andre herinde også oplevet problemr med formatering som ikke står helt korrekt når det kommer fra en mac, det er ikke det store, men det kan være et irritationsmoment, som ikke ville opstå på windows.

Formateringsproblemer i Word kan da også komme ved udveksling mellem to Windows-pc'er. For at såkaldt åbne dokumenter (dokumenter, der kan redigeres i) ser ens ud ved udveksling, kræver det for det første at alle fonte, der er brugt, er på begge pc'er. Og i nogle programmer skal andre indstillinger også være ens.

Hvis man udveksler pdf-filer i stedet, ser det ens ud, uanset platform.

Så jeg ser det ikke som et problem.

Venlig hilsen
KB
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 16:59
Det er sgu lidt en smagssag hvad man skal vælge..

Jeg har egentlig altid kørt windows - indtil nu. Det var for at prøve noget nyt at jeg købte en macbook pro - og lige umiddelbart skal jeg ikke tilbage til Windows.

Kæresten har en Asus UL et eller andet, med 512 skærmkort, 640gb hdd og hurtig processor. Windows 7 er væsentlig langsommere end min mac, den laver mærkelige fejl af og til, hvor den finder et andet skrivebord frem når man logger ind.
Det er fuldstændig lige meget, for hun er SÅ ligeglad. Men jeg ville være træt af det…. Men: smagssag :)

Jeg har aldrig min mac slukket - lukker bare låget når jeg er færdig, og så er den klar lige så snart låget er åben igen. Det tror jeg de færreste Windows maskiner ville være særlig glade for at skulle gøre flere gange - sikkert fordi der er mange ting at holde styr på.

Anyways!!
Det er en smagssag. Som nævnt af andre brugere, så er Mac nok til dem der ikke gider i maskinrummet for at pille og optimere, og Windows er for dem der vil vide alt hvad der sker og kunne styre alt :)  
(tror jeg Big smile )
I haven't cried like that since Titanic!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:00

fair nok, jeg har bare oplevet problemer med fra en grafiker på mit arbejde, og der var det mig der skulle rette dokumenterne efter, pga hendes mac så jeg ved af personlig erfaring at der kan være problemer med det, har dog ikke prøvet udvekslingen i den nye office

Jeg er også grafiker, så jeg ved lidt om det. Hvis det var mig, ville jeg slette alle de fonte, som Microsoft Office havde installeret, da de ikke kan bruges til grafisk arbejde. Nogle af de fonte har endda samme navn som de rigtige OpenType eller PS fonte fra Linotype eller Adobe. 
Det giver så et andet problem - Der er sikkert ikke andre på kontoret, der har de fonte.

Venlig hilsen
KB
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:53
Hej alle
Tak for de mange svar mit valg er faldet på en Mac. Har fået læst en del + set en del video på apple's hjemme side. Håber de Mac bruger her inde er klar til at hjælpe hvis det går galt for en tidligere Windows bruger.
Mvh
Aouer
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:30
Jeg havde nok valgt en HP business-bærbar igen eller en ThinkPad (tør slet ikke tænke på MacOS efter at jeg prøvede at tilpasse Linux (Debian & Ubuntu) til min smag -  jeg er og bliver en WinDude!!!).

Men held og lykke i mac-verdenen... (de kan heldigvis køre Winhoes, hvis det går helt galt Smile)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu