recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af bærbar hp/mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af bærbar hp/mac

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:02
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke er lige så meget inde i mac som jeg er i windows…!! 
Der er garanteret en masse ting jeg ikke kan finde ud af, men det er så også først nu jeg har fundet ud af, hvor lidt jeg har brug for :)

Det er en studie pc for mig, bruger den lidt til Starcraft II, brænder en cd af og til og som nævnt så de studierelevante ting…
Garanteret at Windows kan gøre det præcis samme - sys bare det er lidt mere lige til på min mac :)

Og igen, smagssag ;)
I haven't cried like that since Titanic!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:42
Ja, 100% sikkert det er en smagssag. Det fede ved mac, efter min mening, er ikke så meget dets OSX (som jeg endnu ikke har forstået hypen omkring) men derimod den samlede pakke som man får ved en MAC. jovist, man betaler lidt ekstra, men selve maskinen er bare lækker. Helt sikkert et sted som producenterne af pc'ere burde tilbyde noget lign.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

fair nok, jeg har bare oplevet problemer med fra en grafiker på mit arbejde, og der var det mig der skulle rette dokumenterne efter, pga hendes mac så jeg ved af personlig erfaring at der kan være problemer med det, har dog ikke prøvet udvekslingen i den nye office

Hvorfor _filan_ deler du også filer med en grafiker i et doc-format?
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, 100% sikkert det er en smagssag. Det fede ved mac, efter min mening, er ikke så meget dets OSX (som jeg endnu ikke har forstået hypen omkring) men derimod den samlede pakke som man får ved en MAC. jovist, man betaler lidt ekstra, men selve maskinen er bare lækker. Helt sikkert et sted som producenterne af pc'ere burde tilbyde noget lign.

Enig -  kvalitet koster - det var også derfor at jeg hentydede til Lenovo/HP business-serierne tidligere. Bevares de koster 2-3 gange mere end mainstream-pc'erne, men kommer med 3 års garanti (HP-business), og holder MEGET længere end de modeller som er målrettet consumer-brugere.
(skal nok lade være med at komme ind på kvaliteten af min søsters HP-mainstream PC, og min egen Acer "pro"-bærbare som er målrettet small/medium-virksomheder - igen kvalitet koster)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Hej alle
Efter jeg har læst det hele igennem har jeg lige et ? Hvad med virus program til Mac.
Der er ingen virus til Mac OS X, men det er ingen garanti for at det bliver ved sådan.

Jeg bruger selv et antivirusprogram http://www.clamxav.com/ som jeg scanner med en gang imellem. Det er for at tjekke om der er pc-virus i nogle af de dokumenter jeg har.

Virus er jo så meget sagt - det dækker jo over et program som er selvreplikerende.

Men der findes massere af malware til MacOS-X og det er diverse exploits som ofte danner grundlag for installationen af malware eller lækning af personlige oplysninger.

Man er langt mindre udsat med MacOS-X, men til gengæld er man også et let offer da den generalle indstilling blandt størstedelen af macbrugerne, er at man ikke kan få malware.
Det er måske også netop derfor at man bør køre med et antivirus program så man ikke har åben hoveddør den dag en effektiv orm for alvor udgør en trussel.

Jeg husker tydeligt denne indstilling til virus, da den grafiske branche for ca. 10 år siden blev ramt af en Mac OS 8 virus, der spredte sig til alle virksomhedernes maskiner i løbet af få timer.
Herefter besluttede de fleste sig i branchen for at investere i antivirus programmer som Virex, der var defacto standard på mac dengang. Men nu tror folk igen at man er usårlig med en MacOS maskine.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 09:46
Det er vel efterhånden sjældent at man ser exploits udnyttet til noget destruktivt, det fleste hooker ens computer op til et botnet, som drainer ens CPU og internet mens det er aktivt, men det kan jo også være pænt irriterende.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 10:56
Hej
Er der nogen der kan fortælle hvilket antivirus program jeg skal bruge til mac?
Ang det med qnap. kan mac se de forskellige netværkssteder så som qdownload og qmultimedia?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 11:35

Hej
Er der nogen der kan fortælle hvilket antivirus program jeg skal bruge til mac? 
Det er ikke som med pc, hvor mange installerer et antivirus-program med det samme.

Tag det roligt - Der er endnu ingen virus til mac OS X, og systemet advarer hvis du forsøger at installere noget. Du skal skrive administrator adgangskoden.

Den måde trojanerne kom ind på var ved at folk installerede piratkopier af iWork 09 eller Photoshop CS4. Man skal altså gøre noget aktivt for at installere en trojan.
EDIT: og ovennævnte trojanere er der indbygget beskyttelse mod i OS X.

Jeg bruger ClamXav, og scanner en gang imellem - det kører IKKE hele tiden.

Prøv at læse her:

Ang det med qnap. kan mac se de forskellige netværkssteder så som qdownload og qmultimedia?

Ja. Jeg bruger AFP = Apple File Protokol, tror jeg det betyder. Det skal slås til på QNAP.
Network Services / Apple Networking. 
Din QNAP kommer så frem i finderen med (AFP) efter navnet.
Og når du har logget på én gang, så gemmer din mac koden i det Apple kalder nøgleringen.

Det er om 7 1/2 time, at der måske kommer nye bærbare Wink

TILFØJELSE: der var ikke noget nyt om Macbook Pro, men der kom to nye Macbook Air, 11" og 13".
+ iPhoto, iMovie og Garageband blev opdateret.

Redigeret af Brixen - 20-Oktober-2010 kl. 20:50
Venlig hilsen
KB
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 09:20
Der var så heller ikke nogen der havde regnet med nye Macbook/Pro'er, kun Air... men du virker godt nok som det nogen vil kalde en Apple fanboy sådan som du følger med og føler behov for at opdatere alle andre om nyheder fra Apple LOL

Til gengæld synes jeg de nye Air'er ser rimelig sprøde ud, og min gamle Macbook Pro hvis batteri slet ikke virker mere skal nok skiftes på et tidspunkt... men 10k+ er da også en slags knaster.

Redigeret af Simon R. - 21-Oktober-2010 kl. 09:34
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Der var så heller ikke nogen der havde regnet med nye Macbook/Pro'er, kun Air... men du virker godt nok som det nogen vil kalde en Apple fanboy sådan som du følger med og føler behov for at opdatere alle andre om nyheder fra Apple LOL

He he, jeg var jo selv nysgerrig, så jeg fulgte med i aftes. Og da jeg havde anbefalet trådstarter at vente med at bestille til efter den 20. syntes jeg lige jeg måtte opdatere. Det ville være synd, hvis han bestilte en Macbook Pro dagen før de blev opdateret. Det eneste nye i Macbook Pro er iLife 2011.

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Til gengæld synes jeg de nye Air'er ser rimelig sprøde ud, og min gamle Macbook Pro hvis batteri slet ikke virker mere skal nok skiftes på et tidspunkt... men 10k+ er da også en slags knaster. 
De ser godt ud, men der er ikke mange stik i dem. Ethernetstik og dvd-drev er ekstraudstyr, som kører via usb. Men så kan man jo holde vægten nede.

Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 10:37
Jeg har arbejdet med Mac/ Macintosh siden 1984 og er tidligere it-admin med b.la. ACSA - ACSE certifikation på denne platform med over 1500 maskiner, jeg har kun fanget en´ eller set en´ RIGTIG virus på Mac, mine egne maskiner har aldrig haft antivirus programmer installeret og jeg har haft en del af dem efterhånden.
Det er rigtig som der også som skrevet tidligere i tråden at der har været en virus/orm, det var i 1998 og som blev kaldt autostart9805 og fik øgenavnet Hong Kong Virussen, det var iøvrigt en programeringsfejl i QT2 som gjorte det muligt at få virus på en mac. Og den spredte sig vildt ud og rundt på netværket og lagde sig b.la på alle diske i masterboot recorden. Den gang fik man jo bombe fejl på skærmen, he he ja det var den gang.Big smile 

Omkring virus, ja alt kan jo lade sige gøre, og der skal nok komme nogle flere forsøg på dette, hvis man er tvivl og vil være forsigtig, så installere man et antivirus program. Men jeg tror nu personlige ikke selv på det bliver så nemt at få vira under OSX, ikke at der ikke kommer en vira på marked, det skal der nok komme, men at få den ind på maskinen og gøre skade, det er jo en anden sag. Jeg vil se det, før jeg tror på det.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tag det roligt - Der er endnu ingen virus til mac OS X
.........
Jeg bruger ClamXav, og scanner en gang imellem - det kører IKKE hele tiden.

Hvorfor scanner du en gang i mellem - du har jo lige skrevet at der er virus til mac OS.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu