|
Hjælp til køb af DAB+ enhed |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
ThomasNorrbohm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kan den ikke bare ligge ved forruden?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
||
Der er ikke andet at gøre end at prøve. Måske virker det, hvor du kører.... Klaus
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
||
Så må vi håbe at biles indbyggede antenne kan andet end FM. DAB er trods alt andre frekvenser... Jeg ville ikke sætte min håb for højt. Klaus
|
|||
![]() |
|||
ThomasNorrbohm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 37 |
||
Jeg kan ikke pille ved bussens dele. Det må jeg ikke.
Ellers ryger den bare retur.
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
||
Der findes sikkert andre tilsvarende.
![]() |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5039 |
||
Min forrige bil havde en alm stav på taget, som var udmærket DAB + og FM antenne. Så jeg tror ikke på der er forskel.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5039 |
||
Og du fylder bare en masse lort i en tråd i stedet for at bidrage med noget
![]() |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
||
Antennesingnaler, frekvenser osv har intet med tro at gøre, det er simpelt videnskab om elektromagnetiske bølger……… Klaus
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||
Sådan en FM-transmitter... Virker den ordentligt under alle vejrforhold? Hvad med, hvis der er udenlandske radiokanaler i luften når de troposfæriske forhold er til det? Kan disse ikke drille? Af og til, kan jeg høre svensk radio i Aars, i to - tre timer klart og tydeligt.
Det går ikke, at den bare ligger løst ved ruden, fordi så vil den jo bare ligge og rutsje rundt under kørslen. Hvis ikke det, som følger med til at fastgøre den med, duer, så er "elefantsnot" måske en mulighed?
Redigeret af mnielsen - 07-April-2025 kl. 06:42 |
|||
![]() |
|||
||
Der ER ikke forskel
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Der kan næppe komme en kurre på tråden, når FM signalet kun er beregnet til at nå fra DAB enhed til bilradioen. Og hvis du lige vil trykke på linket, vil du se der følger 2 beslag med til fastgørelse af DAB enhed i friskluftdyse eller på dashboard.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7183 |
||
Ja den kan nemt sende 50cm uden forstyrrelser ude fra.
og det med at bruge en FM antenne ( ca 3m bølge længde ) til DAB som har ca 1,5 m bølgelængde kan måske gå hvis FM antennen ikke er spolet alt for meget sammen
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |