recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af DAB+ enhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af DAB+ enhed

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2025 kl. 20:20
Kan den ikke bare ligge ved forruden?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2025 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af ThomasNorrbohm ThomasNorrbohm skrev:

Kan den ikke bare ligge ved forruden?

Der er ikke andet at gøre end at prøve.
Måske virker det, hvor du kører....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2025 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Munch<div>Der er løst antennestik til valgfri tilslutning af bilens indbyggede antenne.</div><div>[/QUOTE Munch
Der er løst antennestik til valgfri tilslutning af bilens indbyggede antenne.
[/QUOTE skrev:

Så må vi håbe at biles indbyggede antenne kan andet end FM.
DAB er tro

DAB er trods alt andre frekvenser...

Jeg ville ikke sætte min håb for højt.

Klaus
Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2025 kl. 20:59
Jeg kan ikke pille ved bussens dele. Det må jeg ikke. 
Ellers ryger den bare retur. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2025 kl. 23:05

Jeg kan ikke pille ved bussens dele. Det må jeg ikke. 
Ellers ryger den bare retur. 
Så evt en magnetfodsantenne til at sætte på taget, og trække ledning igennem hvor det nu måtte være muligt, som nødløsning.

Der findes sikkert andre tilsvarende. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5039
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch<div>Der er løst antennestik til valgfri tilslutning af bilens indbyggede antenne.</div><div></td></tr></table> <br></div><div><br></div><div>Så må vi håbe at biles indbyggede antenne kan andet end FM. <br>DAB er trods alt andre frekvenser...</div><div><br></div><div>Jeg ville ikke sætte min håb for højt.</div><div><br></div><div><br></div><div>Klaus</div>[/QUOTE Munch

DAB er trods alt andre frekvenser...

Jeg ville ikke sætte min håb for højt.

Klaus
[/QUOTE skrev:

Min forrige bil havde en alm stav på taget, som var udmærket DAB + og FM antenne. Så jeg tror ikke på der er forskel.
Min forrige bil havde en alm stav på taget, som var udmærket DAB + og FM antenne. Så jeg tror ikke på der er forskel.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

https://www.mytrendyphone.dk/shop/dab-bilradio-bluetooth-handfri-fm-transmitter-dab-c8-279818p.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD_g2zAaK2XFn7vTOlCn-wJlhVQnk&gclid=CjwKCAjwzMi_BhACEiwAX4YZUK2Q3Vh5SDLb1l2KisxWsLLQYFFVmoKQ1XBRr0gmd1uSnchUXd2dwhoCdggQAvD_BwE

😀

Og du er med på, at den 3 meter lange antenne, som følger med, skal tilsluttes for at den fungerer?

Ermm Wacko Thumbs Down

Og endnu engang rådgiver du om noget, som du tydeligvis ikke aner en bjælde om...
Og du fylder bare en masse lort i en tråd i stedet for at bidrage med noget Dead
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 05:51

Antennesingnaler, frekvenser osv har intet med tro at gøre, det er simpelt videnskab om elektromagnetiske bølger………

Klaus 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 06:28
Sådan en FM-transmitter... Virker den ordentligt under alle vejrforhold? Hvad med, hvis der er udenlandske radiokanaler i luften når de troposfæriske forhold er til det? Kan disse ikke drille? Af og til, kan jeg høre svensk radio i Aars, i to - tre timer klart og tydeligt.

Det går ikke, at den bare ligger løst ved ruden, fordi så vil den jo bare ligge og rutsje rundt under kørslen. Hvis ikke det, som følger med til at fastgøre den med, duer, så er "elefantsnot" måske en mulighed?

Redigeret af mnielsen - 07-April-2025 kl. 06:42
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Antennesingnaler, frekvenser osv har intet med tro at gøre, det er simpelt videnskab om elektromagnetiske bølger………

Klaus 
Der ER ikke forskel Smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Sådan en FM-transmitter... Virker den ordentligt under alle vejrforhold? Hvad med, hvis der er udenlandske radiokanaler i luften når de troposfæriske forhold er til det? Kan disse ikke drille? Af og til, kan jeg høre svensk radio i Aars, i to - tre timer klart og tydeligt.

Det går ikke, at den bare ligger løst ved ruden, fordi så vil den jo bare ligge og rutsje rundt under kørslen. Hvis ikke det, som følger med til at fastgøre den med, duer, så er "elefantsnot" måske en mulighed?

Der kan næppe komme en kurre på tråden, når FM signalet kun er beregnet til at nå fra DAB enhed til bilradioen.

Og hvis du lige vil trykke på linket, vil du se der følger 2 beslag med til fastgørelse af DAB enhed i friskluftdyse eller på dashboard.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2025 kl. 10:48
Ja den kan nemt sende 50cm uden forstyrrelser ude fra.

og det med at bruge en FM antenne ( ca 3m bølge længde )   til DAB som har ca 1,5 m bølgelængde kan måske gå hvis FM antennen ikke er spolet alt for meget sammen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu