recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af DAB+ enhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af DAB+ enhed

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 21 minutter siden kl. 10:48
Ja den kan nemt sende 50cm uden forstyrrelser ude fra.

og det med at bruge en FM antenne ( ca 3m bølge længde )   til DAB som har ca 1,5 m bølgelængde kan måske gå hvis FM antennen ikke er spolet alt for meget sammen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 30 minutter siden kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der ER ikke forskel Smile

Det er igen din tro der spiller ind der......

FM sender på frekvensterne 88 til 108 MHz
DAB frekvenserne med DR er enten 197, 220 eller 232MHz, hvilket er gamle VHF frekvenser.

Det du siger er at en FM radioantenne sagtens kunne bruges til at modtage analoge DR kanaler i tidernes morgen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 23 minutter siden kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Sådan en FM-transmitter... Virker den ordentligt under alle vejrforhold? Hvad med, hvis der er udenlandske radiokanaler i luften når de troposfæriske forhold er til det? Kan disse ikke drille? Af og til, kan jeg høre svensk radio i Aars, i to - tre timer klart og tydeligt.

Det går ikke, at den bare ligger løst ved ruden, fordi så vil den jo bare ligge og rutsje rundt under kørslen. Hvis ikke det, som følger med til at fastgøre den med, duer, så er "elefantsnot" måske en mulighed?

Der kan næppe komme en kurre på tråden, når FM signalet kun er beregnet til at nå fra DAB enhed til bilradioen.

Og hvis du lige vil trykke på linket, vil du se der følger 2 beslag med til fastgørelse af DAB enhed i friskluftdyse eller på dashboard.

I Guder mand!! Tænker bare at du skal forlade tråden! Dead
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 22 minutter siden kl. 13:47
.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 21 minutter siden kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Min forrige bil havde en alm stav på taget, som var udmærket DAB + og FM antenne. Så jeg tror ikke på der er forskel.

Antennesingnaler, frekvenser osv har intet med tro at gøre, det er simpelt videnskab om elektromagnetiske bølger………

Klaus 
Der ER ikke forskel Smile

I Guder mand!! Tænker bare du skal forlade tråden! Dead
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 53 minutter siden kl. 16:16
Tror ikke jeg forstår dit svar.

Hvorfor forlade tråden ?    Vi er vel her for at hjælpe hinanden 
Til top
ThomasNorrbohm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-December-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorrbohm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 minutter siden kl. 16:57
STOP NU!!!!

jeg stillet et spørgsmål. Fået svar. Købt produkt. Færdig!
Der er ingen grund til at diskutere videre. 

Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu