recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af DVD/BD ISO afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af DVD/BD ISO afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af DVD/BD ISO afspiller
    Sendt: 10-Januar-2012 kl. 10:27
Hej Forum,

Jeg ville pokkers gerne kunne rippe DVD og BD til ISO og derefter kunne afspille dem. Jeg har netværk og serverplads men det er også fint at filerne/ISO kan/skal ligge på en lokal afspiller da der ikke skal tages backup af de filer (faktisk vil jeg foretrække at de bare ligger på afspilleren).

Jeg har ikke det helt store behov. Det er mest alle ungernes tegnefilm (DVD) og så mine udvalgte fim på BD. Derudover skal afspilleren også kunne vise familiebilleder (en masse).

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad man egentligt kan få til dette.

Jeg har Googlet 3 interessante løsninger:
1. Dune HD B1 eller Max
2. Popcorn Hour C300
3. Asus BDS-700

Men jeg er i tvivl om 2,3,4 overhovedet kan rippe? Men de kan da alle mounte en DVD/BD ISO med menu ikke? (Det er vigtigt at menuen er med!). Selvom den ikke kan rippe så skal der være et BD drev så den kan afspille DVD og BD skiver.

Kan ingen af dem rippe må jeg så løse dette på en anden måde. Men hvis vi helt ser bort fra prisen  hvilken er mon så bedst til mit formål? Den skal være let at bruge og jeg ser helst at WAF er meget høj (flot menu, nem at navigere etc).

--
Werner

Redigeret af itemplate - 10-Januar-2012 kl. 11:27
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 10:39
Du kan ikke få nogle afspilere der kan rippe direkte. Du skal have fjernet kopibeskyttelsen først.
For en afspiller kik på dba. efter en TViX. Jeg købte f.eks en 6600N inkl 1GB HDD for 800,- (den kan også læse fra netværk).
Den afspiller stort set alt og er brugervenlig for børnene der den kan sættes op til at viser covers på filmene i stedet for bare at vise en lang tekste liste med filmene.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 11:26
Hej Kim,

Interessant - jeg har ikke hørt om TViX før. Men hvis jeg kigger på AV-Connection (jeg er kun til nyt) så ser det ikke ud til at TViX har BD afspiller. Det er også et krav (jeg glemte at specificere). Der skal være et BD drev som bare fungerer - til alt det vi nu låner.

--
Werner

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 11:30
@Kim,

Ja nu bliver jeg alligevel i tvivl om jeg har brug for at den kan tage en BD skive. Jeg sidder og kigger på TViX hjemmesider men kan ikke aflæse at den kan mounte og afspille ISO DVD og BD med menuer. Det kan den ikke?

--
Werner

Redigeret af itemplate - 10-Januar-2012 kl. 11:31
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 12:21
Skal du have noget der fungerer ordentligt med menuer, så tror jeg DUNE MAX er den du skal kigge efter.

Til at kopiere film, så køb DVDFab. Det er det eneste der fungerer uden div. plugin, codecs, eller tredje program til det.

Ikke billigt, men fungerer, også for alm. mennesker.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 12:36
Har ikke lige fulgt med på BD fronten, men mener ikke at have hørt om nogle afspillere der kunne klare BD menuer endnu. Men jeg kan tage fejl. ISO DVD'er med menuer har de kunne klare de sidste mange mange år. Jeg har haft TViX i ca. 5 år nu.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 12:42
Min gamle DUNE Base 3.0 klarer fint BD Menuer.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
gismo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2009
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gismo2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 12:56
Dune HD Max ABSOLUT LIDT DYRER END ANDRE AFSPILLER MEN STABIL HELE VEJEN IGENNEM SPILLER ALT OG GANSKE GOD TIL AT HENTE FRA  NAS OG 3 USB STIK SÅ DET ER BARE AT SÆTTE HD TIL MED DINE RIPPET FILM KAN OGSÅ AFSPILLE LØSE UNDER TEKSTER FRA FIL .
SORRY FOR STORE BOGSTAVER CAPS ER I STYKKER.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 18:02
Ok, BD/DVD ISO med menu er et krav. Så er jeg nede på enten Dune eller Popcorn c300. for lige at dvæle lidt ved de forskellige Dune modeller: Jeg kan se at Dune HD Max koster ca 1200 mere end HD-Smart H1/B1. Jeg har fundet denne side som viser forskellen mellem de 2 - men altså de forskelle kan jo ikke forklare den prisforskel? Nogen der kan give et par punch-lines som fjerne min tvivl om de 1200 extra er det værd?

EDIT: Nevermind - B1/H1 har ikke digitalt audio out Shocked.

Så er min liste nede på enten Dune HD Max eller Popcorn Hour C300 :)

-- 
Werner

Redigeret af itemplate - 10-Januar-2012 kl. 19:28
Til top
Lystrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lystrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:40
Dune HD Smart afspillerne har da digital audio out.
Den har en optisk udgang.

Se billede:

Og synes det fungerer rigtig godt med fx Yadis eller Zapitti til film oversigt.

Guide til Yadis:

Guide til Zapitti:

Redigeret af Lystrup - 10-Januar-2012 kl. 20:43
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 00:07
Du har ret - så forstår jeg bare ikke hvad de extra 1200 for HD Max giver. Måske er det blot fordi den umiddelbart er den eneste der både kan give indbygget BD drev og indbygget HDD?

Er der nogen der kender begge typer og kan kommentere på forskellen? Er der fx hurtigere menu i HD Max el. andet som giver en generel bedre oplevelse?

-- 
Werner

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:25
Ok, efter at have Googlet et par dage, har jeg besluttet at købe en Dune HD Max - men hvor kan den købes? Fra Dunes sider finder jeg egentligt kun 2 steder: MM-Vision som desværre ikke har nogen hjemme - og http://www.medieafspiller.dk/. Men den sidste kan jeg ikke hitte noget på - ingen bedømmelser nogen steder. Er der nogen herinde der kender den butik?

Alternativt kender et andet godt sted jeg kan bestille den fra?

-- 
Werner

Redigeret af itemplate - 12-Januar-2012 kl. 19:27
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu