recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af led tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af led tv

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:17
man går vil ikke i bio og ser filmen Ambilight, for så kan man lige så godt blive hjemme.

hvis et tv har dårlig sort, kan en smule hvidt lys hjælpe lidt. havde jeg selv sammen med et panasonic x80. Men efter mit pio 500m, som næsten har perfekt sort, så er lyd bag ved skærmen bare et irritationsmoment. brugte det vel en halv aften.

Redigeret af xcardman - 23-August-2009 kl. 14:18
Til top
Anders Borum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2006
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 17:44

JA:
PF9704 kommer ikke i 32 tommer (kun 40, 46 og 52 som jeg skrev tidligere i tråden). Desuden definerer PF9704 (så vidt jeg kan se på specs) en helt anden klasse qua 2. gen LED local dimming osv., så det er måske nok mere korrekt at beskrive PF9604 som PF9704s lillebror. Jeg har talt en del med flere Philips repræsentanter der uafhængigt af hinanden omtaler PF9704'eren som et LCD der er poleret til fingerspidserne.

Nils:
Fint nok du lufter din holdning, jeg er bare 100% uenig og støtter JA vedr. Ambilight. Jeg købte selv PF9830 (en ældre model der bliver udskiftet med PF9704 her til september) og vi har her i huset været utrolig glad for Ambilight fra første dag. Modsat dig er min holdning, at det tilfører filmen en mere intensiv oplevelse (og man kan jo enten bare deaktivere eller nedtone denne feature).

Dette er sjovt nok også den historie jeg hører fra min vennekreds, der repræsenterer folk der går op i god kvalitet og ofte går i biografen for at få oplevelsen på det store lærred. Altså, at Ambilight tilfører filmen en varme der således savnes, når man sammenligner med andre skærme.

Jeg gider ikke gå ind i en længere diskussion omkring emnet; synes bare jeg ville give min mening til kende, nu da andre åbenbart ikke er kede af at holde sig tilbage.

Og i relaterede nyheder ville jeg ønske det var medio september i morgen 

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:10
Tror ikke man skal gå alt for meget op i local dimming, bortset fra at det skal kunne deaktiveres fuldstændigt i tilfældet det ikke virker ordentligt ( til dato har jeg ikke hørt om local dimming der virker korrekt uden side effects). 32" udgaven har vidst noget local dimming, ikke helt sikker, men dynamisk kontrast er slået fra ligesom alt andet "smart". Vigtigeste er at det har LED backlight.

Redigeret af JA - 23-August-2009 kl. 19:12
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:38
Drop det der Edge lit LCD LED crap og tag en Samsung B855
plasma... Hvis du stadig tror Edge LED er bomben så se lige
her:
http://www.avforums.com/reviews/Samsung-UE40B6000VW-LED-
LCD-TV-Review.html
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 20:58

Må jeg (igen) henlede opmærksomheden på de ekstremt dårlige betragtningsvinkler disse LED tv fra Samsung præsterer!!!

Jeg vil på alle mulige måder advare om at lade sig fascinere af det slanke design... billedet er en katastrofe fra alle andre vinkler end lige midt for +/- 10 grader.

Se eksempelvis billedet i denne tråd som jeg har taget fra ca 45 grader ... bagved står mit gamle Panasonic PV600 plasma TV. Jeg kunne have taget billedet lidt mere midt for, men det ændrer ikke billedet meget. Først når man kommer helt ind midt for bliver billedet OK.

Tynde skærme og flot design kompenserer desværre ikke for at betragtningsvinkler er (en af) LCD teknologiens helt store akilleshæl(e).

Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:07
Slanke design? Samsung B855 plasma er 2.95 cm tykt. Jeg
tror seriøst det eneste som LED tv'et er bedre til er strøm
forbrug
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:33

Bleze: Jeg tror du misforstår mig lidt ... jeg angriber ikke slankt design - men derimod LCD (LED) teknologiens begræsninger.

Jeg er da selv stor tilhænger af godt design og slanke skærme - bare ikke på bekostning af billedkvalitet (og jeg kan derfor bifalde din anbefaling om et Samsung B855 (plasma))- og jeg vil give dig ret - strømforbruget er vel en af de få discipliner hvor LED'erne har en fordel.

Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:51
mortengf1:

Jeg kan kun anbefale dig det 6050. Det er et rigtig lækkert tv, det eneste der ikke er godt lyden, som er meget tynd, men alt andet ville også være underligt.

Men ellers læs diverse reviews på nettet og ud og kig på det.

Redigeret af uggeren - 23-August-2009 kl. 21:51
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Slanke design? Samsung B855 plasma er 2.95 cm tykt. Jeg
tror seriøst det eneste som LED tv'et er bedre til er strøm
forbrug

Arrh, LED backlight løste det gamle backlight problem på LCD med blåligt lys etc. Er heller ikke vild med edge LED, det optimale må være "rigtig"LED, forskellige reviews kommenterer ligeså omkring hvor nødvendigt et tyndt TV er, om det i virkligheden er ligegyldigt om der er 2 cm eller 10 cm dybt.

Som ejer af en 50PV600 plasma på 4. år kan jeg fortælle at plasma er ikke sagligheden selv, i året 2009 har tingene ændret sig en del for LCD, 1ms respons, LED backlight samt 200 Hz opdatering. Personligt er jeg ikke et sekundt i tvivl, LCD er pt  at foretrække - men det afhænger af modellen, er præstationerne på 46PFL9704 som 32PFL9604,  ville jeg ikke være i tvivl næste gang der skal vælges storskærm. Men korrekt at betragtningsvinklen på LCD er mere snæver end ved plasma, man kan ikke få det hele.

Redigeret af JA - 23-August-2009 kl. 22:11
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 22:07

IMO er plasma det bedste der findes (nej ikke perfekt).

LED's løste tykkelses problemet men introduceret ujævn oplysning af baggrunden (se tidligere link). Blå farver har jeg ikke hørt de skulle løse?

1. LCD har ikke 1 ms response tid. LANGT fra. Stol ikke på marketings bull shit. Plus de lister altid response tid som under bedste forhold. Det værste er at LCD ikke kan skifte lige hurtigt mellem forskellige farver.

2. LED backlight. Både local dimming og edge lit er noget skod. Specielt det sidste. Local dimming er først godt når der er en led per pixel. Men pt er der kun 200-300 zoner til 2 millioner pixels

3. 200 hz opdatering? Hvis du mener indsætning af kunstige frames så er dette noget jeg igen vil putte under marketing da det i min bog ødelægger billedet

Min stadig mene at Samsung's plasma'er smadrer deres egne LCD TV (LED-TV)

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 22:28

Min stadig mene at Samsung's plasma'er smadrer deres egne LCD TV (LED-TV)

Det gør det sikkert, men denne Samsung LCD er heller ikke et top LCD, mere en middel skal man tro diverse reviews.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 22:40
hvis man skal have samsung over 40 tommer, så vent til deres 8500-9000 serie med local dimming. den kommer her til efteråret.
men prisen bliver en helt anden end deres edge led.
lcd i dag skal være med led local dimming, før det bare nogenlunde kan sammenliges med et plasma. Men ekstremt dårlige betragtningsvinkler skal man leve med. problemet blive bare endnu større jo flere tommer den bliver
så køb en plasma 855 nu og få et god billede. selv deres billigere model 650 er også noget bedre end deres edge led reklamestunt.

men spar på strømen og lade være med at se tv.

Redigeret af xcardman - 23-August-2009 kl. 22:41
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu