recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af led tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af led tv

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Jeg vil på alle mulige måder advare om at lade sig fascinere af det slanke design... billedet er en katastrofe fra alle andre vinkler end lige midt for +/- 10 grader.

Det er i _mine_ øjne stærkt overdrevet, de +/-10 grader kan jeg slet ikke nikke genkendende til på mit 46" 7070. Betragtningsvinklen er længe inden den bliver en katastrofe, alligevel så skæv, at fejlen ikke skyldes fjernsynet men stuens indretning. Lige meget om man har LCD, Plasma eller projektor, så skal billedet da ses forfra og ikke fra siden af.

Jeg er selv superglad for mit TV, og kan kun anbefale det, det opfylder _mine_ behov. Andre har så andre behov, så et andet TV måske ville være mere velegnet end dette. Kan godt forstå flere anbefaler f.eks. et Samsung 855, men det har, igen set med _mine_ øjne, et stort irriterende problem, nemlig retention, andre er så ligeglade med retention problemet.

Jeg synes at alle TV der laves i dag er gode, nogle er så bare bedre på nogle punkter end andre, men ingen er perfekte.

Mange folk herinde, de har det desværre med at kalde alle andre TV'er end dem de selv synes om, for crap. Fatter ikke at folk ikke bare kan acceptere, at vi alle har forskellige behov og prioritere forskelligt. Hver gang, nogle spørger til et specifikt TV, så ender det altid med en gang LCD/plasma mudderkastning, og det er stort set altid de samme personer der er indblandet. Se noget TV eller gå jer en tur med konen, der er andet i livet end sortniveau og strømforbrug. ;)

Ja, det var så lige et halvsurt opstød herfra. :)

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Jeg vil på alle mulige måder advare om at lade sig fascinere af det slanke design... billedet er en katastrofe fra alle andre vinkler end lige midt for +/- 10 grader.

Det er i _mine_ øjne stærkt overdrevet, de +/-10 grader kan jeg slet ikke nikke genkendende til på mit 46" 7070. Betragtningsvinklen er længe inden den bliver en katastrofe, alligevel så skæv, at fejlen ikke skyldes fjernsynet men stuens indretning. Lige meget om man har LCD, Plasma eller projektor, så skal billedet da ses forfra og ikke fra siden af.

Jeg er selv superglad for mit TV, og kan kun anbefale det, det opfylder _mine_ behov. Andre har så andre behov, så et andet TV måske ville være mere velegnet end dette. Kan godt forstå flere anbefaler f.eks. et Samsung 855, men det har, igen set med _mine_ øjne, et stort irriterende problem, nemlig retention, andre er så ligeglade med retention problemet.

Jeg synes at alle TV der laves i dag er gode, nogle er så bare bedre på nogle punkter end andre, men ingen er perfekte.

Mange folk herinde, de har det desværre med at kalde alle andre TV'er end dem de selv synes om, for crap. Fatter ikke at folk ikke bare kan acceptere, at vi alle har forskellige behov og prioritere forskelligt. Hver gang, nogle spørger til et specifikt TV, så ender det altid med en gang LCD/plasma mudderkastning, og det er stort set altid de samme personer der er indblandet. Se noget TV eller gå jer en tur med konen, der er andet i livet end sortniveau og strømforbrug. ;)

Ja, det var så lige et halvsurt opstød herfra. :)

Du har så ret i, det du skriver.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 16:09
Luckow

det kan du godt have ret i og derfor skriver jeg heller ikke så meget mere på dette forrum.
når folk spørger om en model eller to, har de allerede bestemt sig. Så kan faktisk ikke forstår skriver om hjælp til et tv.
disse tråde er komplet ligegyldig, hvis du mener alle tv er gode i dag. Der er en kæmpe forskel i billedekvaliteten. nogen er vil stadig glade for deres sort/hvis tv.

Alle burde skrive som det første om de vil have god billedekvalitet eller EJ. Eller de vægter andre ting. Det vil fjerne mange af disse tråde.
Men ingen skriver deres behov, mit behov kan aldrig blive dækket af et edge led tv

Redigeret af xcardman - 24-August-2009 kl. 16:12
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 18:35

@xcardman

Det var med store bogstaver   håber virkelig at du selv har check på hvad god billedekvalitet er.

Skal det være god billedekvalitet kun om natten eller også om dagen ? Hvis kun om natten er plasma helt fint, eller måske hellere en projektor - billedekvalitet er mange ting, og subjektivt, det perfekte TV er stadig ikke opfundet, man må mange gange vælge side, støjfri og rolige billeder eller nul judder etc.

Redigeret af JA - 24-August-2009 kl. 18:35
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 18:39
Man skal købe efter ens behov, men de fleste spørger om to modeller og køber netop den med dårligere billedekvalitet
her er et eksempel http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65099& PN=1&TPN=500

så forstår jeg ikke man spørger i et forrum. Det er min point og ikke andet.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 19:07

Se noget TV eller gå jer en tur med konen,
der er andet i livet end sortniveau og strømforbrug

Ja det kan du så gøre, så bruger vi andre det et forum er
lavet til - nemlig at diskutere.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 20:47

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Du kalder det " at diskutere", jeg kalder det den rene børnehaveklasse. Det er jo lige meget hvad der bliver spurgt om i det oprindelige indlæg, så ender det altid med at blive spoleret med plasma vs. LCD snak, skift dog rille.

Billedkvalitet er vigtigt ja, men det er for langt de fleste mennesker ikke altafgørende, der gælder det mange flere faktorer end blot billedekvalitet alene. Det bedste TV behøver for mange ikke at være det med det bedste billede. Men mange spørgsmål burde så til gengæld heller aldrig været stillet, for det er jo umuligt at vide hvad andres behov er, men derfor behøver det heller ikke at blive kørt ud i ekstremerne som det tit gør her, fordi et TV falder igennem på et punkt, behøver det ikke at være et dårligt køb for den eventuelle køber, langtfra.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:21

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Du kalder det " at diskutere", jeg kalder det den rene børnehaveklasse. Det er jo lige meget hvad der bliver spurgt om i det oprindelige indlæg, så ender det altid med at blive spoleret med plasma vs. LCD snak, skift dog rille.

Billedkvalitet er vigtigt ja, men det er for langt de fleste mennesker ikke altafgørende, der gælder det mange flere faktorer end blot billedekvalitet alene. Det bedste TV behøver for mange ikke at være det med det bedste billede. Men mange spørgsmål burde så til gengæld heller aldrig været stillet, for det er jo umuligt at vide hvad andres behov er, men derfor behøver det heller ikke at blive kørt ud i ekstremerne som det tit gør her, fordi et TV falder igennem på et punkt, behøver det ikke at være et dårligt køb for den eventuelle køber, langtfra.

Enig.

Der kan være mange gode grunde til at vælge LCD/LED. Men bedste billedkvalitet overall, - eller bedste billedkvalitet til pris er så bare ikke to af dem. Og man får unægtelig indtrykket af at mange vælger og fravælger LCD/plasma teknologi på helt forkerte grundlag .

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:29

Jeg vil give Luckow ret, man kan til tider ønske sig en mere nuanceret debat her på recordere.dk. Fordi det behøver ikke altid handle om billiede kvalitet, billiede kvalitet og atter billiede kvalitet. Mange af os kigger også efter andre kvaliteter, såsom funktionalitet eller design.

Redigeret af kskruger - 24-August-2009 kl. 21:37
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:31

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der kan være mange gode grunde til at vælge LCD/LED. Men bedste billedkvalitet overall, - eller bedste billedkvalitet til pris er så bare ikke to af dem. Og man får unægtelig indtrykket af at mange vælger og fravælger LCD/plasma teknologi på helt forkerte grundlag .

Shhhh lad være med at snakke om det. Gå nu en tur istedet ;)

Jeg kan kun komme på 3 grunde til at vælge LCD/LED:

1. Højere opløsning ved mindre størrelser skærme. Vi snakker < 42" her.

2. Mindre strømforbrug (LED). Ja "LED-TV" bruger mindre strøm siges det

3. Ingen retention.

Plasma, tja...

1. Bedre farver

2. Bedre sort niveau

3. Bedre betragtnings vinkeler

4. Hurtigere opdatering

5. Ingen problemer ved farve skift med uens ghostning

6. Ingen problemer med uens belysning som ved LED

7. Billigere

8. Underdog

Kunne sikkert komme på mere hvis jeg var friskere i æsken ;)

Men ja vi gør alle vores egne valg. Jeg synes bare det er vigtigt at folk forstår fordelene og ulemperne ved de forskellige technologier - hvilket jeg ikke oplever at folk gør overhovedet. Dette skyldes nok at deres viden er gammel og der er mange legender. Otto har beskrevet det meget godt her og jeg er meget enig:

http://www.av-precision.dk/nyheder/blog-enhjoerninger-og-noe jede-94.html

LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Man skal købe efter ens behov, men de fleste spørger om to modeller og køber netop den med dårligere billedekvalitet
her er et eksempel http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65099& PN=1&TPN=500

så forstår jeg ikke man spørger i et forrum. Det er min point og ikke andet.

Mange faktorer spiller ind, den enkelte reviewer har ofte sin egen personlige præference og har tildens til at netone fejl ved hans fanboy mærke,  flå stjerner fra andre mærker på ubetydelige detaljer - det er den sande verden - kun ens egne øjne og smag tæller i sidste ende.  

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:49

Først og fremmest: jeg var nok lidt ekstrem i mit første indlæg i tråden med advarlser om at holde sig væk fra Samsungs LED TV, men jeg er også svært uimponeret over disse TV, så jeg får autmatisk lyst til at rejse det store advarselsflag uden at jeg dog skal gøre mig til minister over hvilke TV folk vælger at spendere deres guldmønter på. Det må folk da selv om, MEN når man nu alligevel står og vifter med 10-20 af de lange nede hos den lokale flimmer-høker så synes jeg bare det er synd at bruge dem på noget som kun tilbyder gode billeder fra 1-2 pladser i hjemmebiografen.

Jeg har nu haft et Samsung UE32B7070 til rådighed i en del uger og jeg må sige at jeg bliver mere og mere ærgerlig over det udvaskede og grå billede som dette TV leverer fra "off-center" placeringer. Jeg skriver +/- 10 grader - om det er lige præcist 10 grader til hver side er nok svært lige at sige helt præcist, men ved en afstand på ca 1,5 meter er det nok at flytte sig lidt til den ene side - så begynder sort at blive mudret/grå og farver udvaskes. Jeg har TV'et stående ved siden af mit skrivebord på min arbejdsplads - så jeg kigger faktisk lige så meget på det som på mine egne 2 TV derhjemme (Panasonic 46PZ85 & 42PV600).

Jeg tror de fleste sætter pris på god billedkvalitet... men det er som om at ordet billedkvalitet er blevet at bandeord som "billedkvalitetsforkyndere" og "plasmafanatikere" (For sådan bliver man jo opfattet når man prøver at komme med anbefalinger eller det modsatte) benytter for at få resten af verden til at se "sandheden".

Hvis jeg bliver spurgt om jeg kan anbefale et produkt - hvad end det kan være - og jeg har haft erfaringer med netop det produkt og jeg ved at det har nogle betydelige svagheder - så kan jeg ikke bringe mig selv til at anbefale det.

Til "JA": Jeg vil give dig helt ret i at et Panasonic PV600 ikke er svaret på alle vores bønner om et perfekt TV og jeg brugte det egentlig også bare for at illustrere forskellen mellem et plasma og et LCD TV med hensyn til betragtningsvinkler.
 Ja - det er egentlig ikke nyheder at LCD TV har problemer med betragtningsvinkler, men jeg synes bare folk lader sig forblænde af det slanke design og lader det aller vigtigste - BILLEDET - være sekundært eller værre - og det er vel fordi man interesserer sig for den slags at man benytter et forum som dette???

Til Luckow: I en optimal verden skulle alle have lov at sidde lige midt for billedet hvad enten det kommer fra et plasma TV, et LCD TV eller en projektor, men sådan er vores verden og vores boliger vel sjældent indrettet - hele familien kan jo ikke sidde oven på hinanden og jeg synes da det er rigeligt at man skal forhandle med fruen om hvad der faktisk skal vises på TV'et ... skal man nu også til at forhandle om hvor man skal sidde for at få et udholdeligt billed :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu